@line_refsgaard Hvilke poser bruger du til den selvrensende kattebakke (jeg husker det som om vi har den samme)? Jeg havde ellers fundet nogle der passer ret godt i str, men de er meget tynde i plastikken, så de er ikke optimale.
Vi bruger 20l affalds poser fra rema og de funger perfekt
Det prøver jeg, tak!
Den er fin - og med en lille hurtig omgang med en vinkelsliber, kan man vel også få den til at ligne jeres katte?
Tillykke med de to dejlige flotte drenge
Men trist med hele det andet, det har vel været hårdt
Sikke en fin gave
Sådan en elcykel er nu altså en god ting… Jeg ville slet ikke cykle hvis ikke det var fordi at jeg kunne få medvind på cykelstien.
Selv en god lang bakke i det århusianske går relativt let - Lisbjergbakken har jeg taget fra bunden 4 gange de sidste par uger, hvis du er fra Århus ved du at det er en dræber uden medvind.
Aka. every day…
Ja det vil jeg også mene, selvom mine nok mest så ud som killingen der, når jeg gjorde det. Som i, jeg elskede at kramme mine katte, de elskede det ikke. Så meget korte kram.
Jeg overvejer at købe en elcykel - hvilken har du?
Jeg er utrolig glad for min, og det er min ryg også. Frygtede at jeg med en elcykel ikke ville få motion nok på cykelturene, men det kan jeg nu konstantere at jeg gør
Jeg har en SCO Premium e-shopper, med 7 almindelige indvendige gear og 5 niveauer på strøm.
Jeg har frontmotor - modsat Jeanette, der har centermotor. Der skulle være stor forskel på de to typer.
Og som Jeanette siger, man kunne frygte at man ikke fik motion, men det gør man altså. Og man kan komme længere for de samme kræfter fra rugbtødsmotoren.
Jeg læste meget op på hvad der var bedst og hvad der anbefales, for syntes det var mange penge at smide efter en cykel. de fleste anbefalinger gik til en center motor. De er så også lidt dyre end dem med front motor.
Min cykel koster 22000, men købte den på vores lokale messe til 15000 (efter pres fra manden, for syntes godt nok det var mange penge for en cykel, men nøj er jeg glad for den)
Min har også 7 indvendige gear og 5 hjælpeniveaer, samt Walk (den trækker selv når jeg trækker op af en bakke) vi har flere mindre bakker, hvor jeg ikke kan cykle selv med mest hjælp)
enig, men det kræver selvkontrol, at man ikke køre med max hjælp på hele tiden. Her i byen ser jeg godt nok mange der har den til at stå på max hjælp, det ser lidt spøjs ud, når folk køre op af baakke uden at røre pedelerne
vær obs på batteriet, om hvor nemt det er at få et nyt
Jeg er meget bevidst om at skrue ned for assistancen når det er relativt fladt.
Jeg har endnu ikke mødt en bakke, hvor jeg ikke kunne komme op med maks hjælp.
På min er der ikke Walk-funktion, hvilekn er træls når jeg har skullet have cyklen op fra kælderen.
Terrænet er meget bakket her hvor vi bor, det går først lidt op og så nedad til havnen.
Sidevejene fra anlæget er meget stejle og dem kan jeg ikke tage på cyklen, selv med walk funktionen er det hårdt arbejde at komme op af dem, men det er god motion
@louiseogbuster @Jeanette Tak for jeres tanker og anbefalinger!!! Det er jeg rigtig glad for.
Det eneste jeg ved med sikkerhed, er at jeg er nødt til at have en hvor jeg kan tage batteriet med op, for har ikke nogen mulighed for at lade den i gadeniveau, og jeg får i hvert fald ikke slæbt den op på 3. sal.
Men god pointe at overveje hvor nemt det er at erstatte batteriet også, skulle man få brug for det.
Jeg skal primært bruge den til og fra arbejde, og hvis jeg tager den rolige rute så kan jeg faktisk undgå bakker, men jeg har dårlige knæ, og det kunne jo være jeg blev motiveret til at tage cyklen mere, hvis jeg ved at jeg har hjælp til eventuelle bakker, for det er alt andet lige noget nemmere at parkere cyklen inde i byen end det er at finde plads til bilen.
Jeg er jo horribel i og med at jeg shopper med øjnene, så bliver voldsomt forblændet af at noget er pænt, så burde nok komme ud og prøve nogle af, så jeg i stedet kan blive forblændet af hvor rart det er med hjælp på cyklen, frem for at den er pæn med en interessant facon og farve.