Juvena's O-kuld

Fødslen havde sin optakt tidlig morgen hvor opblokning begyndte, da klokken blev lidt over middag- Så kom der pludselig skub i tingene. Første killing var længe undervejs og kom ud med numsen først helt mørkelilla så vi troede faktisk den havde siddet så længe at den var død. Men nej en fin dreng på 110g så dagens lys. Hurtig blev han knappet på, men vi havde aldrig gættet at han skulle blive storebror til 6stk. :grimacing:


nr 1: Dreng 110g

Så kom der fart på, og de næste kom som perler på en snor.


Nu 4 skønne killinger, nr 2 pige på 108g, nr 3 Dreng på 103g og nr 4 pige på 92g
Her var vi ret sikker på der var endnu en killing så 5 bimser var hvad vi forventede :smiling_face_with_three_hearts: i dette første kuld.

Kort efter kom nr 5 (pige 104g) og nu virkede der til at være ro på. Alle killinger var knappet på i mælkebaren. Meeeen allerede kort efter kom endnu en blære først troede manden det var en moderkage for vi manglede 1. Men nope, blop, vand og killing lå nu i den rene fødekasse :crazy_face:Velkommen til. Her tænkte vi wow 6 dejlige killinger alle i en fin vægtklasse. Nr. 6 Dreng 112g :heart:

Så nu måtte det være færdigt, der kom ro på mormis igen. Nr 6 blev tjekket og lige som de andre sat fast på mælkebaren. Nu lå der 6 små hvide bimser som suttede lystig så der blev skrevet til familien nu var der kommet killinger samt antal. Lige da beskeden var sendt kom killing nr 7 ! :scream:


nr 7 Pige 102g

Der kiggede manden og jeg godt nok lige en ekstra gang på hinanden så stort et kuld havde vi overhoved ikke forventet eller troet vi skulle opleve. :besvimer: Samtidig er vi noget imponeret over størrelsen på disse killinger kun 1 vejer under 100g+ ved fødslen.


Op med dem alle og skifte lagen i fødekassen igen, samtidig lige hurtig fælles ‘bunke’ billede af 7 skønheder.Mormis har bare været så sej hele vejen igennem og klaret hele fødslen til UG.


:partytime::nytaarsballon:

15 Synes om


De blev igen tjekket og vejet inden sengetid - og halsbånd kom på.
Alle havde taget nogle gram på. :heart:

Juvena’s Ofelia Pink halsbånd
Juvena’s Octavia Rødt halsbånd
Juvena’s Ohana Lilla halsbånd
Juvena’s O? Pige Gult halsbånd
Juvena’s Odysseus Grønt halsbånd
Juvena’s Otino Blåt halsbånd
Juvena’s O? Dreng Ingen halsbånd

10 Synes om


Her til morgen var der fast vagt på ved fødekassen, til jeg fik fundet vægten frem og alle killinger kom på vægten. De er steget 3g med undtagelse af pigen med rødt halsbånd hun har tabt 2. Så der vejes igen til middag. Samtidig sørger vi for at sætte de mindste til en babs først.

10 Synes om

Stort tillykke :flag: med det flotte, store kuld. :thumbup:

1 Synes om

Tillykke med dem alle sammen. Fine, store killinger :heart:

2 Synes om

Tillykke med det store kuld :flag:

1 Synes om

Tillykke med de små, sikken et flot kuld :ballon:

Forslag til navne : Othello, Obelix, Orion, Orfeus, Olympos, Orestes

1 Synes om

Jamen da som hun kan hende mormis :heart: Stort tillykke med dem alle sammen :sunny::heart_eyes_cat:

1 Synes om

Og lidt til pigerne: Olivia, Oline, Oda, Otilia, Olga… :wink:

2 Synes om

Stort tillykke med det flotte kuld. :flag: Jeg tror, at det er mange år siden, at jeg har hørt om så stort et bimsekuld. :smiling_face_with_three_hearts:

Mht. navne, så mangler der en Ole! :smile:

2 Synes om

Nåe, ja - og en Orla, sgu’ da! :ok: :grin:

3 Synes om

:sweat_smile: ja jeg syntes ikke at kunne mindes så stort et birmakuld i de snart 8år vi har haft birma :see_no_evil:

Her snakker vi om en Olaf fra Frost :smirk: men manden er ikke helt fan.

1 Synes om

Du begynder bare at kalde en det foran tøserne. Så skal de nok sørge for, at far retter ind :wink:

Desværre her er Gry og Gurligris no 1 den store ser ikke ret meget tv og endnu ikke Disney film :joy: så kan ikke engang gøre det nummer.

M blev spurgt hvad den ene killing skulle hedde og nu er den gule “lillebror” :laughing::woman_shrugging:t3:

( Juvena’s O? Pige Gult halsbånd / Lillebror)

4 Synes om

Tillykke med dem alle, superflotte vægte!

1 Synes om

Tillykke med det fine kuld :flag:

1 Synes om

Takker :smiling_face_with_three_hearts::heart:

Wow, ja. Sikken et antal, og flotte vægte!! :flag:
Oliver er nok mit favorit drenge navn med O. Pige navn, hmm… Owen må være favorti der :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har ellers altid gerne ville have en Onde Ole (det kaldte min farmor altid Ost fordi de lugtede sådan, Onde Ole) :never: men manden siger nej!

Er stadig lidt i tænkeboks med de navne, men blå halsbånd kom til at hedde Otino. Så mangler sidste dreng og 2 piger blot.

3 Synes om

Hvis I overvejer en Olaf fra Frost, hvad så med en Odette fra Svaneprinsessen? :tihi:

Netflix kommer altså nogle gange med nogle ganske gode forslag :joy:

2 Synes om