Kædebreve? Hvad synes du?

I dag fik jeg en form for kædebrev (SMS) fra en meget sød pige, jeg kender.
Det var 90% en utrolig sød og hjertevarm tekst.
Men skjult i alt det søde kom der mod slutningen lidt af en gyser:
“Send denne besked til 12 mennesker, du holder af, ellers vil du indenfor (xx tidangivelse) miste den, du holder allermest af.”

Det er derfor, jeg ikke bryder mig om kædebreve, og kun sjældent sender dem videre. Jeg vil ikke belemre mine venner med sådan en “forpligtelse”, og jeg er ikke overtroisk.
Men som pigen selv skrev “Selvom jeg ikke tror på det, så tør jeg ikke lade være med at sende den videre”. Sagen i en nøddeskal…

Jeg synes, at det er helt fint med sjove, festlige, og (køns-)satiriske kæde-SMS/e-mails.

Der er nok dem, der har svært ved at tage det her alvorligt. Men det er det for en hel del mennesker, der føler som i citat nr 2.

Hvad synes du?
Men jeg synes, at man bør slette div. trusler, før man sender det videre.

jeg HADER den slags kædebreve…det er spild af både tid og penge, så bliver faktisk mere iriteret end glad når jeg får sådan en af de der “send denne besked til x antal ellers sker der noget slemt”-beskeder…

Jeg gider dem slet ikke - og jeg er heller ikke vild med dem, der slutter med at man OGSÅ skal sende den tilbage til den man fik dem af (for at vise man er en hjertevarm og god veninde), når man skal sende til de øvrige 154 man også synes er søde, fantastiske, har brug for held og havd ved jeg :slight_smile:

jeg sletter dem også :slight_smile:

men hvis jeg så endelig får en, hvor jeg synes den skal sendes videre, så sletter jeg altid “truslen” først, andet vil jeg ikke være bekendt.

Jeg sletter dem ufortrødent. Jeg er ikke overtroisk!

Hvis jeg skal sende noget videre, så er kravet, at det får MIG til at grine, og selv da er det sjældent, at jeg sender noget videre.

Jeg sletter også med hård hånd alt, hvad jeg ikke synes er værd at videresende. Og trusler om alle mulige grusomheder, hvis jeg ikke gør det, rører mig ikke :cool:

Faktisk har jeg aldrig videresendt sms-jokes - kun jokes på mailen.

Jeg har i øvrigt aldrig tænkt over, at jeg jo bare kunne slette det sidste der med at den skulle videresendes før de virker - nogle af rimene er jo meget søde :inlove:

Jeg sletter det altid.

jeg ar en teori om at tele selskaberne starter dem for at tjene penge:sshh:

Jeg sender principielt aldrig kædebreve videre - og indtil nu er der ikke sket det helt store ved det :smiley:

Derimod kan jeg sagtens finde på at sende sjove vitser videre - men er det formuleret som et kædebrev bliver det bare slettet.

[quote=Vivi_Fletcher;159347]Jeg sender principielt aldrig kædebreve videre - og indtil nu er der ikke sket det helt store ved det :smiley:

[/quote]

-what det kan du jo ikke vide Fifi !! Måske ville du have vundet en million! :uha:

[quote=MiSi;159297]I dag fik jeg en form for kædebrev (SMS) fra en meget sød pige, jeg kender.
Det var 90% en utrolig sød og hjertevarm tekst.
Men skjult i alt det søde kom der mod slutningen lidt af en gyser:
“Send denne besked til 12 mennesker, du holder af, ellers vil du indenfor (xx tidangivelse) miste den, du holder allermest af.”

Det er derfor, jeg ikke bryder mig om kædebreve, og kun sjældent sender dem videre. Jeg vil ikke belemre mine venner med sådan en “forpligtelse”, og jeg er ikke overtroisk.
Men som pigen selv skrev “Selvom jeg ikke tror på det, så tør jeg ikke lade være med at sende den videre”. Sagen i en nøddeskal…

Jeg synes, at det er helt fint med sjove, festlige, og (køns-)satiriske kæde-SMS/e-mails.

Der er nok dem, der har svært ved at tage det her alvorligt. Men det er det for en hel del mennesker, der føler som i citat nr 2.

Hvad synes du?
Men jeg synes, at man bør slette div. trusler, før man sender det videre.[/quote]

Jeg sender sjældent kædebreve videre, har ingen skrupler overhovedet ved at bryde en kæde, som sætter andre i forlegenhed, og er de endelig så sjove, at jeg videresender, så fjerner jeg ofte “trussels-delen”. Motto: kædebreve er kedebreve…

Ai altså … der plejer at stå, at man ikke har nogen venner osv …

Øhh … måske det alligevel har virket :uha:

[quote=Vivi_Fletcher;159352]Ai altså … der plejer at stå, at man ikke har nogen venner osv …

Øhh … måske det alligevel har virket :uha:[/quote]

Fifi? :tihi::uha:-høhø

[quote=Vivi_Fletcher;159352]Ai altså … der plejer at stå, at man ikke har nogen venner osv …

Øhh … måske det alligevel har virket :uha:[/quote]

Og hvis “ja”…er det mon så godt eller dårligt?? :?

Damn … jeg må ha’ mig nogle venner … send mig fluks nogle kædebreve!

Men øh … hvem skal jeg sende dem videre til, når jeg nu ikke har nogen venner???

[quote=Vivi_Fletcher;159355]Damn … jeg må ha’ mig nogle venner … send mig fluks nogle kædebreve!

Men øh … hvem skal jeg sende dem videre til, når jeg nu ikke har nogen venner???[/quote]

Start med at oprette en profil på facebook, og find nogle gamle klassekammerater (fra før du holdt op med at videresende kædebreve!!)

Det er yderst sjælden at jeg sender en sms videre … og kæde sms’er ville jeg ikke drømme om at sende videre, det er nok derfor at jeg har et lorteliv i dag :uha:

Jeg har heller ikke et abonnement på min mobil og kan ikke sende ubegrænset mængde sms’er pr. måned … så det er osse noget jeg tænker over -grrrierdumme

[quote=Vivi_Fletcher;159355]Damn … jeg må ha’ mig nogle venner … send mig fluks nogle kædebreve!

Men øh … hvem skal jeg sende dem videre til, når jeg nu ikke har nogen venner???[/quote]

Tør sgu ikke rigtig Vivi…hvad hvis du ikke videresender dem alligevel…og det så er MIG der dør :blegne:

Er det noget du har prøvet før :?