Kærligt og Blivende Hjem søger ung Perser

Vores skønne Perser pige er gåetbort, med pludselig Nyresvigt.
Vores hjerter er knust, og vores sødekastreret Perser dreng på 2 år er også meget trist og savner megethendes selskab, og en at lege med. Kort sagt, har hun efterladt os med et kæmpe tomrum som vi gerne vil fylde igen.
Vi er begge hjemme gående og haft flere Perser over årende, så vi ved hvad det indebære at eje Persere.
Vores børn er voksne og bor i udlandet, så for os, er det vores misse børn som fylder vores dage med livsglæde.
Vi bor i Nordsjælland i eget lillehus, med helt indhegnet have.
Desvære har vi ikke så mange penge at gøre godt med…
Men tid, omsorg, og kærlighed er noget som vi har masser at give af, og vi vil gerne tilbyde et rigtigt godt og blivende hjem til en ung Perser under 2 år (Dog helst ikke Tortie eller Bi Color) Er der en Perser der ude som søger et rigtigt godt hjem hvor den vil blive meget højt elsket og passet godt på resten af livet, må du meget gerne skrive til mig.
Mkh Tanja.

Millo er ældre end 2 år, men måske ellers at han var en mulighed? :slight_smile:
http://www.jyrak.dk/index.php?SectionID=966&WebsiteID=1&LanguageID=1

Det gør mig ondt for jer… det gør ondt at miste en lille kærlig sjæl.

Jeg ved godt at dette ikke er en perser, men han mangler i den grad et godt og kærligt hjem!

Ozzy er en hvid langhåret Selkirk Rex. Oprindeligt indkøbt til avl, men pgr flere forskellige omstændigheder (bla en skilsmisse) har han nu brug for et nyt hjem hurtigst muligt.
Han er blid og kærlig, og kan ikke trives, hvis han skal være alene.
Om han er døv vides ikke - men man skal nok regne med meget nedsat hørelse. Derfor sælges han ikke til friløb, men han vil med garanti elske at kunne komme ud i en indhegnet have :slight_smile:
Han befinder sig pt i Hillerød på Sjælland.

Er I interesserede, så skriv endelig PB enten til mig eller brugeren Cæsar (Inge).

[QUOTE=Ann K;1250841]Jeg ved godt at dette ikke er en perser, men han mangler i den grad et godt og kærligt hjem!
[/QUOTE]
Rent genetisk er han dog stort set en perser, der er nærmest ingen forskel.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1250866]Rent genetisk er han dog stort set en perser, der er nærmest ingen forskel.
VH
Susanne[/QUOTE]

Han ser dejlig ud - hvad han så end er for en slags :wink:

Milo Vanille er godt nok flot, og elsker hans navn :hjerte:… var det ikke for hans alder, så snuppede jeg ham øjebliklig, Han er også lige en af mine ynglings farver, men vi er ret nervøse for at bringe en så voksen en kat hjem til vores lejesyge lille dreng som snart fylder 2…Da det ikke gik så godt sidste gange vi prøvede at få en voksenkat hjem (Saffi som nu er gået bort, kom til os som 5 åring)… og det tog 1 år før de ville være i samme værelse, så derfor fortrækker jeg en kat yngre end ham jeg har nu,…også så at de kan blive gamle sammen, så den ene ikke lige pludselig mister endnu en god ven … hvis du forstår. Men vil tale lidt med min mand om det, og vil vende tilbage,… Pyyha! kan i øvrigt slet ikke forestille mig hvordan det må føles at skulle afskaffe sig med så skøn en dreng som 7 åring… det må være frygtlig svert at skulle gøre…

[QUOTE=Eife;1250839]Millo er ældre end 2 år, men måske ellers at han var en mulighed? :slight_smile:
http://www.jyrak.dk/index.php?SectionID=966&WebsiteID=1&LanguageID=1[/QUOTE]
Milo Vanille er godt nok flot, og elsker hans navn :hjerte:… var det ikke for hans alder, så snuppede jeg ham øjebliklig, Han er også lige en af mine ynglings farver, men vi er ret nervøse for at bringe en så voksen en kat hjem til vores lejesyge lille dreng som snart fylder 2…Da det ikke gik så godt sidste gange vi prøvede at få en voksenkat hjem (Saffi som nu er gået bort, kom til os som 5 åring)… og det tog 1 år før de ville være i samme værelse, så derfor fortrækker jeg en kat yngre end ham jeg har nu,…også så at de kan blive gamle sammen, så den ene ikke lige pludselig mister endnu en god ven … hvis du forstår. Men vil tale lidt med min mand om det, og vil vende tilbage,… Pyyha! kan i øvrigt slet ikke forestille mig hvordan det må føles at skulle afskaffe sig med så skøn en dreng som 7 åring… det må være frygtlig svert at skulle gøre…

Hej Ann.
Ja Ozzy ser også meget sød ud, og ligner meget Katinka, en kat vi havde i 14 år, hun var min mands kat, og han siger han helst ikke vil have en kat som ligner den vi havde så meget, og er også lidt bekymret for at hun ikke høre så godt, eller er ægte perser, som er den race vi kender best til, og er så glade for… Jeg vil ikke lyde utaknemmelig, men det er trods alt en stor beslutning at skal adoptere et nyt barn som vil være del af familien de næste 15 år… så vi er nød til at finde den helt rette… Knusser til dig for det søde tilbud. xxx

Måske Sofia, hvis jeres kat ikke er alt for vild.

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=55073

[QUOTE=Harmse;1250916]Hej Ann.
Ja Ozzy ser også meget sød ud, og ligner meget Katinka, en kat vi havde i 14 år, hun var min mands kat, og han siger han helst ikke vil have en kat som ligner den vi havde så meget, og er også lidt bekymret for at hun ikke høre så godt, eller er ægte perser, som er den race vi kender best til, og er så glade for… Jeg vil ikke lyde utaknemmelig, men det er trods alt en stor beslutning at skal adoptere et nyt barn som vil være del af familien de næste 15 år… så vi er nød til at finde den helt rette… Knusser til dig for det søde tilbud. xxx[/QUOTE]

Bare lige for at uddybe det med racen, så er Ozzy en glathåret selkirk rex (som er en krøllet langhåret kat, men pga genetikken kan der komme glathårede, helt ligesom der kan komme persere i et exotic kuld). Selkirk rexe racen er primært bygget på brite og perser, og er derfor nok meget lig det I kender i temperament :slight_smile: Men Ozzy har fundet nyt hjem nu kan jeg læse, så det var bare for lige at fortælle om selkirk rexen :slight_smile:

Måske lille Cirkeline her kunne være et muligt emne
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=55269

Tusind tak alle sammen. De er så skønne, og jeg ønsker jeg kunde tage dem alle.
Det er trods alt ikke kun os jeg tænker på, men I højeste grad også vores Lille Per Von Asserbo…
Vi har før lavet impulsive beslutninger, og lade kun hjertet bestemme, som er endt I tåre… Vi har kun darlige erfaringer med at bringe katte hjem som var ældre end vores egen, og dem vi har haft med ‘bygningsfejl’ har ikke trives godt… vi har haft en Perser og en Hellig Burmaa med fejl I kæben som begge måtte aflives ved 7/8 års alderen, hvor alle vores andre katte er sovet ind herhjemme I ca 15 års aldren… vi havde en gang en om blev 24 år gammel.
Jeg håber I forstår og ikke syntes jeg lyder utaknemmelige, men det er jo en langtids beslutning at få misse børn…
Jeg vil ikke have at Lille Per bliver ked og ensom igen i sin gamle dage. Lille Per er en sød og nyskærig dreng pa som lige er fyldt 2 år, på knap 5kg, og som elsker at lege ‘ta fadt’ og jagte sommerfugle mm … Han savner en at lege og at hygge med, en som han kan blive gammel med.
Jeg er bekymret for at tage en kat som holder af at klatre træer, da vi har et par træer I haven og vil Ikke risikerer at den springer over hegnet til naboens ivrige Jack Russel.
Ja, jeg er sikkert en lidt neurotisk misse mor… men som sagt, er minne katte mit et og alt… Så jeg tror jeg må bevæbne mig med tålmodighed, til vi finder den helt rette… Jeg håber I forstår… Hermed et billede af vores skønne Lille Per. … :hjerte:

[ATTACH=CONFIG]103201[/ATTACH]

Tusind tak alle sammen. De er så skønne, og jeg ønsker jeg kunde tage dem alle.
Det er trods alt ikke kun os jeg tænker på, men I højeste grad også vores Lille Per Von Asserbo…
Vi har før lavet impulsive beslutninger, og lade kun hjertet bestemme, som er endt I tåre… Vi har kun darlige erfaringer med at bringe katte hjem som var ældre end vores egen, og dem vi har haft med ‘bygningsfejl’ har ikke trives godt… vi har haft en Perser og en Hellig Burmaa med fejl I kæben som begge måtte aflives ved 7/8 års alderen, hvor alle vores andre katte er sovet ind herhjemme I ca 15 års aldren… vi havde en gang en om blev 24 år gammel.
Jeg håber I forstår og ikke syntes jeg lyder utaknemmelige, men det er jo en langtids beslutning at få misse børn…
Jeg vil ikke have at Lille Per bliver ked og ensom igen i sin gamle dage. Lille Per er en sød og nyskærig dreng pa som lige er fyldt 2 år, på knap 5kg, og som elsker at lege ‘ta fadt’ og jagte sommerfugle mm … Han savner en at lege og at hygge med, en som han kan blive gammel med.
Jeg er bekymret for at tage en kat som holder af at klatre træer, da vi har et par træer I haven og vil Ikke risikerer at den springer over hegnet til naboens ivrige Jack Russel.
Ja, jeg er sikkert en lidt neurotisk misse mor… men som sagt, er minne katte mit et og alt… Så jeg tror jeg må bevæbne mig med tålmodighed, til vi finder den helt rette… Jeg håber I forstår… Hermed et billede af vores skønne Lille Per. … :hjerte:

Synes det er dejligt at I tager jer tid til at finde den helt rigtige mis til jeres hjem. Tror jeg kan tale for de fleste at I ikke vil blive bebrejdet at I siger nej til dem I ikke mener passer ind hos jer :slight_smile:

Hold os endelig opdateret om hvordan jagten går :slight_smile:

At være en smule neurotisk og forsigtig er vel egentlig kun et plus for jer, jeres kat, sælger og især for den kat som skal bo i jeres hjem.
Jeg tror ikke at nogen her vil tage det ilde op, at I ønsker det rette match :slight_smile:

Jeg prøver at forhøre mig lidt i netværket, måske der kunne være det helt rigtige et sted derude…

Skal det være en perser? eller vil en exotic kunne bruges?

Tak for de søde ord… Jeg vil foretrække en lang pels, og efter en del undersøgelse, tror jeg endda jeg ville overveje en Ragdoll… fra hvad jeg kan forstå, er de ogse meget afslappet, ‘jord nær’ … og ikke mindst kælen.
Hvor Lille Per fortrækker at sove på gulvet ved fars fødder, så savner jeg en at ligge I arm og nusse med… Det er min ‘katte terapi’ som jeg kalder det…
Og så er der lige en ting jeg nok er nød til at tilføje / anerkende… :S… Jeg har OCD på den måde at symmetri har ret stor betydning… det er flovt at skulle sige det, men det er af denne grund jeg vælger Tortoise Shell fra, og I mindre grad Bi Color. Som man kan se er Lille Per Bi Color, men er for det meste symmetrisk… Crazy?.. Maybe.
Knus, og tak for forståelsen :hjerte:

Hej. Så er jeg her igen. :slight_smile: … Jeg vil lige spørge hvordan jeg sletter denne tråd? Eller starter jeg bare en ny?
Tror nemlig jeg vil få råd sidst på måneden at til at give noget for en mis der søger et hjem, og kunne godt tænke mig at udvide lidt I min søgning… ville bl. a overveje en Bi Color, og er blevet ret varm på idéen om en Ragdoll… Jeg har jo altid haft persere, men de var måske på tide at være mere ‘open minded’… og jeg bliver bare mere og mere ked af at Lille Per virker så ensom uden lidt katteselskab…

Du kan ikke slette tråden, da vi ikke sletter tråde på dette forum :slight_smile:
Hvorfor ikke fortsætte din søgen efter en kammerat til Lille Per i denne tråd:?

Hvis du er interesseret i Ragdolls så prøv at kontakte Seierø’s Ragdolls (Sjælland). Jeg ved at Dorthe med mellemrum har voksne tidligere avlskatte til omplacering.

Der er også Maine Malawi I Jylland. Der er vist killinger lige pt… jeg ved dog ikke om Aneth omplacerer voksne, men der er jo intet galt i at spørge sig for :slight_smile:

Vil I stadig se på perser, kunne I jo se på Colourpoint hos Gurli Bindslev (link til facebookprofil)