Kærligt og Blivende Hjem søger ung Perser

Tusind tak for de gode råd :)… det vil jeg følge op på… har lagt mærk til at så mange af misserne er I Jylland… Hvad gør man nu vis man forelsker sig I en kat I Nordjylland, og man bor I Nordsjælland? Er der et dyretransport firma? Eller er den eneste mulighed at tage rejsen derover? :?

Hvis du er interesseret i en voksen ragdoll til omplacering, så har Hollsedoll på Fyn den dejligste 2-årige han til salg. Haddock, hedder han.

Han er meget, meget sød og kælen, og søger et hjem med ejere, som er meget hjemme, og evt. en anden kat, som han kan putte og lege med. Jeg har selv mødt ham, da jeg var på besøg hos opdrætteren Anne, og hvis jeg kunne tilbyde ham det rigtige hjem, havde jeg snuppet ham på ét sekund! Men jeg må desværre ikke have mere end én kat her, og han skal helst have godt selskab.

Annes hjemmeside er hendes kontaktinformation:

Mobil: 28 51 70 30
mail: [email protected]

Prøv at kontakte hende, hvis Haddock har interesse? Og hvis det er helt galt med transporten (selv om Odense kun er 1 time og 10 minutter med lyntoget fra København), så leger jeg gerne stafet mod betaling af togbilletten. :slight_smile:

Det er altid en god ide at besøge katten i hjemmet, inden man beslutter sig :slight_smile: På den måde møder man katten i trygge omgivelser og ser, hvilke forhold den kommer fra.

Som andre siger, så tager man derover…
Simpelthen fordi billeder kan være så uendeligt misvisende :frowning: Det er altid klogt at besøge opdrætter, og stille sig selv spørgsmålet om man ville være kat i det hjem :?

Der er endnu en colourpointopdrætter som jeg gerne vil anbefale… hun er oven i købet medlem herinde… Marie fra Got A Point? Hun er dog forholdsvis nystartet, så jeg tvivler på om hun har voksne katte til omplacering, og jeg mener at alle killinger fra hendes første kuld er solgt, Men det gør jo ikke noget at sende hende en PB for at høre nærmere :slight_smile:

Hej. Lige en update… jeg har fundet en skøn Tabby Perser killing … men hun er helt over I Hirtshals…
Men jeg har nu et lille budget på 2000 kr… så nu må vi se :slight_smile:

Jeg så lige denne annonce og tænkte på dig :slight_smile:
http://www.kattegalleri.dk/marked/kat/ragdoll-fr-haddock-de-lulyssiade/39197

Tusind tak… jeg ser først dit indlæg nu :)… Jeg er idag blevet advaret af en avler imod at sætte 2 voksne hankatte sammen… så nu er jeg pludselig I tvivl om det er en dårlig ide? :?

[QUOTE=Harmse;1252083]Tusind tak… jeg ser først dit indlæg nu :)… Jeg er idag blevet advaret af en avler imod at sætte 2 voksne hankatte sammen… så nu er jeg pludselig I tvivl om det er en dårlig ide? :?[/QUOTE] Ogsa selv om de er kastrerede.

Nej, to kastrerede hankatte burde ikke være noget problem at sammenføre, så vidt jeg har forstået! Kastrerede hankatte kan faktisk ofte være lettere at sammenføre end steriliserede hunkatte, for i naturen overlapper hankattes territorier ofte, mens hunkatte kun deler territorium med andre hunkatte som de er i nær familie med.

Og hvis man håber på, at kattene skal komme til at lege sammen, bør det ikke være en han og en hun, for de leger ofte forskelligt og vil bare blive irriterede på hinanden.

Er de kastrerede før eller efter kønsmodning? Hvis før så intet problem overhovedet efter min mening, udover at voksne katte tager tid, men det er uanset køn, og det er bedre at sætte to kastrerede hanner sammen end en han og en hun (neutraliserede). Er den ene efter kønsmodning ville jeg snakke med ejer om hvordan katten er. Min McCoy er en europé og er kastreret som 2,5 års. Ham ville jeg være varsom med at introducere andre voksne til, selvom han flyttede herhjem igen efter sin kastrering til 4 voksne katte uden nogle problemer. Killinger er dog intet problem overhovedet :slight_smile:
Ragdoll og perser har jeg ikke indtryk af er særligt territoriale, bimse hanner kastreret sent er typisk :slight_smile:

Øh, link til de studier?

Jeg ved, at Anne fra Hollsedoll, der sælger den søde 2-årige ragdoll-hankastrat Haddock, som både jeg og Eva K har reklameret for her i tråden, har ham til at gå sammen med sin anden hankastrat Woody uden problemer, og det var der vist heller ikke da Haddock stadig var fertil (jeg så dem i hvert fald sammen, da jeg kom og besøgte Anne). :slight_smile:

[QUOTE=Cecilie;1252089]Nej, to kastrerede hankatte burde ikke være noget problem at sammenføre, så vidt jeg har forstået! Kastrerede hankatte kan faktisk ofte være lettere at sammenføre end steriliserede hunkatte, for i naturen overlapper hankattes territorier ofte, mens hunkatte kun deler territorium med andre hunkatte som de er i nær familie med.
[/B]
Og hvis man håber på, at kattene skal komme til at lege sammen, bør det ikke være en han og en hun, for de leger ofte forskelligt og vil bare blive irriterede på hinanden.[/QUOTE]

Øhhhh - jeg ved ikke hvor du har fået den idé fra - det er slet ikke den erfaring jeg har mht at sætte voksne katte sammen, faktisk flest hunkatte ind i eksisterende gruppe af voksne katte - gennem de…43 år, siden jeg fik min første kat. Jeg har kun haft 16 katte ialt, incl de 3 nuværende og kun 3 af kattene var hankatte.

5 af mine tidligere katte var fertile hunkatte på omkr 1½ år, da de flyttede ind fordelt over et par år (omplaceringskatte: 3 Colorpoint og 2 NFO) - de blev straks derefter steriliseret, fordi mine øvrige katte var neutraliserede.

Dit sidste afsnit kan jeg ej heller genkende fra mine katte, men jeg ved godt, at der mange råder til 2 af samme køn. Det ved mine 2 nuværende MCO’er, kuldsøskende, så ikke noget om. :tihi:

[QUOTE=Sim-Sim;1252112]Øhhhh - jeg ved ikke hvor du har fået den idé fra - det er slet ikke den erfaring jeg har mht at sætte voksne katte sammen, faktisk flest hunkatte ind i eksisterende gruppe af voksne katte - gennem de…43 år, siden jeg fik min første kat. Jeg har kun haft 16 katte ialt, incl de 3 nuværende og kun 3 af kattene var hankatte.

5 af mine tidligere katte var fertile hunkatte på omkr 1½ år, da de flyttede ind fordelt over et par år (omplaceringskatte: 3 Colorpoint og 2 NFO) - de blev straks derefter steriliseret, fordi mine øvrige katte var neutraliserede.

Dit sidste afsnit kan jeg ej heller genkende fra mine katte, men jeg ved godt, at der mange råder til 2 af samme køn. Det ved mine 2 nuværende MCO’er, kuldsøskende, så ikke noget om. :tihi:[/QUOTE]

Jeg har så samme erfaring som Cecille … absolut ingen gode erfaringer med at sammenføre hunkatte her . Trunten er heller ikke specielt velkommen selvom hun endda stadig er killing … hun har så lært, at holde sig fra madammerne og tæske drengene istedet :rock:

ok - men nu er det ikke en erfaring, Cecilie har gjort sig - hun har ikke fået sin killing hjem endnu, derfor spurgte jeg hvor hun havde det fra. Hvor hun havde læst det…:slight_smile:

Hvis det er, så har en dyrlægeveninde fra Kbh faktisk lige skrevet. En hun kender har en 9 mdr. perser tilløber, som desværre ikke er mærket eller noget.
Den ser umiddelbart ret fin ud på mobilbilledet (ift den er tilløber!) og skal gerne sætte jer i kontakt.

Den skulle vist blive snippet osv. inden - men som sagt så har hun bare lige skrevet mig en besked om jeg “kendte nogen der kendte nogen, som ønskede sig en perser” :tihi:

En lille hunkat :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1252194]Hvis det er, så har en dyrlægeveninde fra Kbh faktisk lige skrevet. En hun kender har en 9 mdr. perser tilløber, som desværre ikke er mærket eller noget.
Den ser umiddelbart ret fin ud på mobilbilledet og skal gerne sætte jer i kontakt.

Den skulle vist blive snippet osv. inden - men som sagt så har hun bare lige skrevet mig en besked om jeg “kendte nogen der kendte nogen, som ønskede sig en perser” :tihi:

En lille hunkat :)[/QUOTE]

Hun er da fin Pia… Og er man ikke interesseret i at udstille, så kan sådan en lille omplaceringskat være lige dejlig med eller uden stamtavle.

Ja jeg tænkte straks på denne tråd - især fordi det jo vist endda er i København :slight_smile: apropos indlægget om transport osv :slight_smile:

Hun kunne jo da i hvert fald godt trænge til et kærligt perservant hjem :smiley:
Min veninde skriver prisen bliver omkring 500,- for hende og så er hun neutraliseret. Men yderligere detaljer har jeg ikke om katten.

Hvis hun har interesse, så skriv endelig :slight_smile: så får du tlf nummer på min veninde, som har kontakten videre :slight_smile:

Så lige en update fra mig… Tak for alt jeres input, og hvor er den skøn den lille perser, men nu er det vis for sent… Det er noget af en lang historie, men jeg vil gøre den kort ved at sige at jeg fandt en perser pige, og da jeg ville tage afsted næste dag for at hente hende, sagde damen at hun ville af med hende omgående og der var en der kunne hente missen før mig…da det ville tage mig knap 4 timer at nå dertil med tog… så jeg fik den ikke alligevel… Damen avler også med Ragdoll’s, så tilbød mig en Ragdoll i steden, fra hvad jeg havde læst tænkte jeg at en Ragdoll ville være et godt match til min søde og blide perserdreng… hun sente mig et billede, så jeg bestemte at tage hende. (på vejen hjem i toget viste det sig ikke at være den samme killing som billedet hun sente mig, men nå var jeg næsten hjemme igen efter en 8 timers rejse) … :gruble:… Jeg gik ud fra at missen var vaccineret, men det er hun ikke, og heller ikke steriliseret, så nu kommer der en masse ekstra omkostninger der, som ikke var ideen…
Nå… men inden for 2 dage gik det helt fint med dem, hun er meget sød og forsigtig, elsker og lege, blive kælet med osv…
MEN… Jeg havde læst at Ragdolls ikke kunne lide at klatre eller springe, som er en af de ting jeg elsker ved mine persere, og som i vil kunde se, på min tråd, ville jeg ikke have et kat som klatre, ellers havde jeg snuppet Sofie… og her kommer min bekymring… Jeg er bange for at i alt min desperation og ivrigehed for at finde en ny mis, at jeg måske har lavet en kæmpe brøler ved at vælge en anden race …
Jeg satte hønsetråd op forand døren på hendes værelse de første par dage, så de kunde lære hinanden lidt og kende… det gik som sagt også fint… Men hun klatre som en lille abe op af det hønsehegn uden noget problem…og det var en af de ting jeg bestemt IKKE vil have :S … Jeg har i 20 år haft lavt hegn ( 90cm) i haven til at holde mine Persere inde, og har aldrig 1 gang i 20 år haft en Perser son har prøvet at kravle ud… Men nu ved jeg ikke hvad jeg skal, jeg har nu også har fundet en masse udlandske tråde hvor der står at Ragdoll’s godt kan godt lide at kravle???
Ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre, jeg er bekymret da vi har en lidt travl vej, syntes det vil være synd hvis hun i fremtiden skal blive inde hver gang min dreng skal ud, ville også tage hende med os til Spanien da vi bruger et par måneder der om året… men der er tresserne heller ikke indrettet til en kat som vil klatre eller risikere at springe over den lave mur… og jeg har ikke råd til at indhegne 2 boliger… Øv altså… Føler mig som en kæmpe idiot… skulle havde holdt mig til det jeg søgte fra starten af… :frowning:

Ja, det var jo lige en som hende jeg søgte… øv… :hjerte: