Kaffe

Jer der drikker kaffe, har I et bestemt mærke I sværger til … eller køber I bare det der er på tilbud hos købmanden ?

Jeg køber altid den samme slags og har indtil videre kun kunnet købe det i Bilka, den hedder Café Brazil, er mellemristet og produceret af BKI … men er ikke med i serien af BKI kaffe.
Når jeg drikker kaffe hjemme hos mig selv, så SKAL det være den kaffe … ellers smager den underligt :eek: … men når jeg besøger andre, så tænker jeg ikke over det medmindre kaffen er meget stærk :uha: for jeg plejer ikke at lave stærk kaffe.

Jeg kan osse godt li’ vanillekaffe … den lærte jeg at drikke hos min svigerinde, sidste gang jeg var på Island og jeg synes ikke rigtig jeg har ramt den rigtige smag her i DK … så den må på listen over ting der skal med i baggagen på vej til Danmark igen :savle:

Jeg er slet ikke til al den fancy kaffe … ekspresso, latte, cappucino og hvad det nu hedder alt sammen … nej tak, bare alm. sort kaffe til mig :rock:

:S

Mig ikke li’ kaffe - har aldrig i hele mit lange liv drukket en hel kop.

:rock:

I Danmark skal det være Gevalia - og i Frankrig Carte Noir. :thumbup:

Jeg kan også godt lide en expresso eller en cappucino en gang imellem.

Alle de kaffearter der er tilsat vanilie, nødder og hvad de ellers finder på kan jeg ikke lide. :thumbdown:

Jeg køber altid hele bønner, som jeg kværner selv, har ikke en kaffemaskine men kun en kværn og stempelkander. Jeg bliver træt af et bestemt mærke hurtigt, synes jeg - skifter imellem de varianter jeg kan finde. Mine gæster siger altid at min kaffe er rigtig god, mens jeg nyder overraskelsen ved andres (ofte kaffemaskine-kaffe) når jeg er på besøg hos andre. Måske ved jeg ikke hvad der er godt for migselv. -LOL

Men anbefalinger på mærker af hele bønner, kunne jeg også godt tænke mig, hvis det er ok? Hvis nogen har det?

Jeg er ikke den store kaffedrikker, men iskaffe kan du altid byde mig på og få et ja :savle:

Hej - Jeg hedder Annette og jeg er kaffoholiker. :blegne:

Jeg drikker B.K.I (kaffen alle kan li :tihi:) og Amora.
Jeg kan kun finde Amora i Netto, og af en eller anden underlig grund, så synes jeg den smager lidt hen ad B.K.I :thumbup: OG så er det lidt billigere. (omkring 17.95)

Nogle dage kan jeg køre VOLDSOMT meget kaffe indenbords, mens jeg andre dage kan nøjes med 3 kopper (krus) på en hel dag…

Glemte helt:
Jeg drikker ikke cappucino, cafe latte, vanilie kaffe, expresso eller andet - KUN sort kaffe - YES please

Puha , jeg er det man hvis kalder en rigtigt kaffesøster :)… Jeg prøver at holde det nede på et par kander om dagen , som er lavet på Gevalia kaffe …

Kaffen skal ikke være for tynd , men bestemt heller ikke for stærk :uha:

8 kopper vand til 7 med mit målebæger , så er den som den skal være :ok:

Kaja og Annette, hvor er det skønt at høre at man ikke er alene. :thumbup:

[quote=Sheer;106176] Mine gæster siger altid at min kaffe er rigtig god, mens jeg nyder overraskelsen ved andres (ofte kaffemaskine-kaffe) når jeg er på besøg hos andre. Måske ved jeg ikke hvad der er godt for migselv. -LOL
[/quote]

Jeg har heller ikke en kaffemaskine og vil ikke eje sådan en :prut: … nej, her bliver vandet kogt i kedel og kaffen lavet i en tragt … så får man nemlig VARM kaffe og ikke det halv-varme snask som især billige kaffemaskiner fremstiller :thumbdown:
Jeg har en stor kaffetragt (størrelse 6 i filter) som jeg arvede fra min mor, jeg kan huske den tragt fra dengang jeg var barn … den er knaldgul og grim, men den er større en de tragte man kan købe i dag, så man kan faktisk hælde en liter vand igennem unden pause :thumbup:
Min eks. blev noget fortørnet over at jeg tog den da jeg flyttede … men hey, han skulle ihvertfald ikke rende med mine arvestykker -høhø -høhø

Jeg sværger til Brugsens Cirkelkaffe (Guld), eller Irmas den blå. Jeg køber aldrig andre kaffemærker. Alt andet smager underligt herhjemme… hvor jeg ikke tager mig af, hvad jeg får serveret hos andre. Jeg holder meget af Hrönns varme kaffe, men er for doven til at bruge den metode selv. Jeg nyder at min kaffe er færdig om morgenen, når jeg har fodret hunden og luftet hende, tændt op i brændeovnen og lukket katten ud. Så har jeg nemlig en time, der er helt min egen og så er det herligt, at der står en kande nylavet kaffe :slight_smile:

Jeg drikker ikke kaffe…
Jeg har stadig svært ved at forstå at noget, der dufter så godt, smager så rædsomt!

hørt hørt - hvorfor skal de smage sådan når nu det dufter så godt

Jeg drikker kaffe - og meget.
Herhjemme drikker jeg mest Cafe latte om vinteren og iskaffe om somemren.
Skal jeg have sort kaffe må det gerne være på stempelkande, og af nymalede bønner (Maler dem selv)
Nescafe instant espresso er også godt. man skal ikke tage det for at være en rigtig espresso, men det er dejligt kraftig i smagen:-)

Når jeg er ude drikker jeg hvad jeg får serveret. Jeg kan dog ikke drikke Karat, det smager bare ikke godt, synes jeg.

Til hverdag drikker jeg nok hvad der svarer til ca 1½ kande kaffe.

[quote=Ann K;106237]Jeg drikker ikke kaffe…
Jeg har stadig svært ved at forstå at noget, der dufter så godt, smager så rædsomt![/quote]

-LOL

ENIG !!

Der er ikke noget, der dufter så dejligt som når nogen står og maler ders bønner i Irma - men smagen ??!!

:blegne:

Ren Colombia! Klart bedst - kun Nicaragua er deroppead. Uanset mærket, så er ren Colombia bare bønne bedst :savle:
Enten hele bønner til friskkværnet, eller grovkværnet i butikken til stempelkande.
Til daglig (morgenkaffe godt groggy)? Brugsens den billigste pulverkaffe - Coops egen er ultrabillig, og smager fint. Selv Camilla KAAFFFEEE korat har godkendt den :smiley:

Jeg drikker næsten alle former for kaffe bare IKKE dem UDEN koffein. Hvorfor dælen lave sådan en slags kaffe???:?

Hjemme hos min mor er det altid arabisk kaffebønder som er frisk kværnet og på stempel kanden.

Her hjemme er det kaffemaskinen for det meste merrild den alm røde eller cafe´noir

PÅ cafe kan jeg godt lide at afprøve andre sjove slags kaffe

Glemte at skrive tager jeg ind til byen til Kaffe/the manden kan jeg godt finde på at købe den kaffe der er kakaobønder i nam nam den er god:)

Kaffe, fy da føj :eek:

UHHMMM Iskaffe :thumbup:

ellers nej tak :slight_smile:

Jeg drikker også kaffe - dog i noget mindre mængder end min kære søster. Nogle dage drikker jeg slet ikke noget og andre dage kan jeg drikke op til 4 krus (meget i min verden). Det er rigtig slemt når jeg får besøg, for så kværner jeg det ned, med det resultat at jeg begynder at ryste når dynen begynder at kalde.

Af kaffe drikker jeg lidt forskelligt. Allerhelst friskkværnet kaffe (Fik en prøve på Etiopisk kaffe der smagte fantastisk) men kan såmænd godt nøjes med Gevalia, Merrild eller Karat. Er ikke så vild med B.K.I. (Classic kan gå an), Café Noir og kan slet ikke fordrage Ali kaffe, men sjovt nok drikker jeg gerne både B.K.I. og Café Noir, når jeg er på besøg hos andre.

Jeg er så mest til instant kaffe. Og helst den gule Gevalia, kan ikke lige huske, hvad den hedder.
Denne gang har jeg desværre måtte købe en “red cup” i Fakta - og det er absolut ikke det samme.