Kan man finde kæmpe Maine coon i DK?

Okay :slight_smile: Har også overvejet den i Varde. Fik anbefalet Grindsted Dyreklinik af en bekendt, så der har jeg booket tid til på fredag :slight_smile: Så må vi se hvordan det går

udover cancer giver p-piller forøget risiko for diabetes

Så undrer jeg mig over hvorfor du vil have en kæmpe kat - den kan da på ingen måde være rar at sidde med eller bære på

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1277408]

Så undrer jeg mig over hvorfor du vil have en kæmpe kat - den kan da på ingen måde være rar at sidde med eller bære på[/QUOTE]
tja min Ares på 10 kg er nu super hyggelig at sidde sammen med og jo han fylder en del, men han er husets førende skødekat :hjerte:

Tjah Lis, det kaldes vel individuel smag :slight_smile: Nogen vil ha moderen, andre datteren. Jeg syntes en stor hankat er noget af det pæneste man kan få, og med hensyn til vægten så har jeg ingen problemer med hverken at bære 10-12kg, ej heller at have dem siddende på mit skød.

Selvom man har mindre katte kan det godt blive tungt alligevel. Jeg har 3 katte der vejer mellem 4,2 og 4,7 kg. Og når de alle sammen vil ligge på mig på samme tid. Så bliver det altså snildt 12-13 kg samlet. :tihi:

Jeg taler ikke om udseende. Mine smånips kan godt få benene til at sove - bekvemmelighed var i mine tanker …

altså intet slår en dejlig stor vamset maine coon dreng, det er nemlig en rigtig familiekat, alle klapper på den samtiddig :tihi:
alle katte er skønne på hver deres måder, men der er altså bare et el andet over en coon, dens blide sind kontra dens barske udseendet og størrelse

Hvis ikke du taler om udseende, så er jeg ikke helt med på hvad du mener ?

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1277408]udover cancer giver p-piller forøget risiko for diabetes

Så undrer jeg mig over hvorfor du vil have en kæmpe kat - den kan da på ingen måde være rar at sidde med eller bære på[/QUOTE]

kan ikke være andet end enig, min første kat som jeg fik for tæt på 30 år siden døde som 8 årig af brystkræft og det har helt sikkert været p-pillerne der var skyld i det.
dengang havde man jo heller de muligheder vi har idag for at få bedre viden om katte, så uha når jeg tænker tilbage lavede jeg godtnok mange fatale fejl dengang

om det er store eller mindre maine coons… det sind… det er så fantastisk

Ja, vores dreng på de der 9½ kg kunne altså ikke være ordentligt på skødet af os, men tilgengæld var han såååååå god at putte med på sofaen, hvor han lå strakt ud ved siden af en - også rigtig rart om vinteren med sådan en varmedunk under dynen om natten :hjerte:

Vægt og bekvemmelighed

Hvis jeg ville have en let kat, så havde jeg ikke valgt en Maine Coon :slight_smile: Det er lidt som at spørge en ejer af en superbil hvorfor han ikke valgte en Fiat Multpla. Den er rummelig og meget nemmere at komme rundt med, den kan komme over alle vejbump og kantsten og kører også længere på literen. Men nogle gange er det bare sjovere ikke at tage det fornuftige valg :slight_smile:

Arh, Lis - nu må du sgu styre dig … man skal da ikke vælge sit kommende familiedyr ud fra ‘vægt og bekvemmelighed’! Det er vel for hulen hjertet, der skal vælge, i højere grad end hjernen - bevares, hvis man er ældre medborger, der ikke kan løfte 10 kg i en transporttaske, så er det måske dumt at vælge en Maine Coon (bortset fra, at transportkasser så fås med hjul) - men for en voksen mand og hans husstand er det næppe et issue.

Og så kan jeg i øvrigt oplyse, at min Maine Coon i høj grad selv troede han var ca. samme størrelse som ‘de små kræ’ herhjemme og jævnligt lå på skødet - det var vældig hyggeligt, og ja mega-tungt, men det er 3-4 styks 3-5 kilos katte jo også, når de nu vil ligge der samtidig …

Enig Som jeg plejer at sige om mit valg af hund - man køber ikke en ferrari hvis man kun køre ned til daglibrugsen to gange i ugen i den :slight_smile:

MCO har et SKØNT sind uanset størrelsen :slight_smile:
Jeg har to MCO fra Kamikaze Coon, og kan varmt anbefale det opdræt. Tara min hunkat, som Brita (opdrætteren) stadig har linjerne efter er jeg sikker på, er en kæmpe pige. Hun vejer 7 kg, og er åleslank. Det er ret stort for en hunkat. Så de findes. De andre i kuldet blev mig bekendt ikke så store, og det stammer vist ikke fra mormis Habibi men fra farmis Beloki, men det kan Brita fortælle meget bedre om. Hun kender også andre opdræt, så det kunne være et godt sted at starte.

Mine katte er supersunde. Tara faldt desværre som bette i løbegården og slog sin ryg, så hun har haft lidt gigt i en årrække, men den slags er ikke arveligt men pga en skade. Begge har deres tænder, som er flotte, og udover en virus som kan ramme os alle katte som mennesker gennem livet, så er de så ukendte hos dyrlægen, at jeg skal give deres navne når de vaccineres :slight_smile: Sidst Nanoq var med, sagde dyrlægen - har du TO MCO? Ja han er bare kernesund altså. Skulle jeg en dag have en MCO igen, ville jeg ringe til Brita

Her er mine to lømler. Nanoq vejer 6,5 kg - ingen af dem er vildt store synes jeg, men folk kommentere det altid alligevel. De er jo omkring 10 år nu, men still going strong, og de er ikke udstillingskatte, men kælekatte :slight_smile: Bortset fra Nanoq, der faktisk er en kølekat, for det står i hans kontrakt - og sikke en coolcat :hjerte: Jeg elsker dem inderligt, og Nanoq har fint kunnet gå med piger også. Her skal du finde det rette sind. Jeg ved, at Brita kan fortælle om Madaley (Staves?) hans mor, som har samme fantastiske sind og det er der han har arvet det fra.

Så kort sagt - du kan både få en stor pige og en dreng, der kan med piger. Du skal bare snakke med opdræt, der kender deres linjer til bunds. Jeg tror dog Taras størrelse overraskede alle :slight_smile:

Jeg har også en anden race, som jeg tror I ville kunne falde for pladask, og som kunne med jeres pige. Det er en Kurilian Bobtail. Toulouse er større end mine MCO, han er også for tyk, men nu har han tabt sig to kilo. Det er fordi han er doven af h til. Det er en helt unik race, som jeg aldrig igen kommer til at bo uden heller :hjerte: Han vejer 8 kilo og hans idealvægt er 7. Så han skal tabe et kilo mere, men han har bredde som en bulldog fordi sådan er han bygget.

Han kan sagtens med pigerne også.

Og lidt mere MCO: