Kan man lære en siameser at respektere grænser?

Nixen bixen. Hun bliver her for ALTID!

:tihi: det har du ret i. Hvor lang tid gik der, til du vænnede dig til Fanni?

[QUOTE=Barky;1158572]Da jeg besøgte Frisbee for nogen uger siden virkede han på ingenmåde understimuleret. Han virkede faktisk til at stortrives hos Isabella og somalierne.

Men han har en mental brist, iogmed at han er overbevist om at alle elsker ham, uanset hvad han laver og gør.
Da han boede herhjemme overskred han også de andre kattes grænser uden at opdage at han gjorde det. Det er altså slet ikke noget han gør med vilje, han véd bare i sit hoved at de elsker ham helt vildt, også når de hvæser og slår. (hvem sagde retardo-kat! DOH)
Det gør det selvfølgelig utrolig nemt at være Frisbee, for han oplever livet som noget helt fantastisk fyldt med kærlighed omkring sig. Men gør det noget vanskeligere at opdrage på ham for at lære ham grænser.

Jeg ville også lukke ham ud af soveværelset når du får migræne, evt tag nogen ørepropper i. Han skal nok finde på noget at lave, og med tiden vil han ligge sig til at sove. Han ER debil/dum/uintelligent/retarderet, så det tager noget tid, men det skal nok komme.

Det var ikke det store problem hos mig, men der var også rigeligt af katte han kunne putte med og også nogen som godt gad ham. (Bare ikke Cæsar eller Teddy, som begge mente at han var pænt irriterende og pågående!)[/QUOTE]

Tak Julia! Det var sødt sagt.

Det er faktisk et meget godt billede af Fris - han har selvtillid nok til 3 katte, og kan ikke forestille sig, at nogen kan trænge til en pause fra ham.

Jeg har nogle gode ørepropper, jeg har fået lavet på arbejde - dem brugte jeg de første to-tre dage, efter han var flyttet ind. Jeg må finde dem frem igen :).

Som jeg fortalte, da I var her, pønser jeg lidt på at få en ekstra somali. Er lidt lun på både en dreng og en pige, men beslutningen er ikke taget helt (det er det der med, at man om ikke så længe har 5 katte, da jeg også meget gerne vil have en vildtfarvet somali fra Tine, og 5 katte er jo MANGE katte). Jeg tænker, at skulle jeg finde på det, så var der endnu en, som Fris kunne elske? :tihi:

Og endnu en ung goofy hankastrat ville sikkert være et hit hos ham Frisbeen :høhø:

[QUOTE=Bastet;1158786]Tak Julia! Det var sødt sagt.

Det er faktisk et meget godt billede af Fris - han har selvtillid nok til 3 katte, og kan ikke forestille sig, at nogen kan trænge til en pause fra ham.

Jeg har nogle gode ørepropper, jeg har fået lavet på arbejde - dem brugte jeg de første to-tre dage, efter han var flyttet ind. Jeg må finde dem frem igen :).

Som jeg fortalte, da I var her, pønser jeg lidt på at få en ekstra somali. Er lidt lun på både en dreng og en pige, men beslutningen er ikke taget helt (det er det der med, at man om ikke så længe har 5 katte, da jeg også meget gerne vil have en vildtfarvet somali fra Tine, og 5 katte er jo MANGE katte). Jeg tænker, at skulle jeg finde på det, så var der endnu en, som Fris kunne elske? :tihi:[/QUOTE]

Det er ihvertifald en kæmpe fordel at man har “flere” som kan tage sig af den der tumpekat. Forstået på den måde at når han opslider den ene somali, står den anden klar til at tage over. Det giver de andre lidt pause fra ham og hans kæmpe ego, samt giver dem luft til at lade op til ham igen.

Han manglede jo langtfra selskab herhjemme, og var ikke et problem. Måske fordi at der var flere til at tage sig af ham, samt jævnaldrende Halo og så mine egne 2 originaler til at putte med ham.

Den første dag på TICA udstillingen i Rødovrecenteret. Man skal nemlig vide at hendes “milde” brokken godt kan lyde, som en vred kat. :tihi:

80% af hendes snakken er små piv, mens volumen stiger, når hun VIL ha opmærksomhed, specielt, når der er godbidder i farvandet. :høhø: Fannis vrælen stiger dog i volumen, når hun bliver usikker, hvilket sjældent hjælper på omgivelserne. :S Jeg har skullet lære at tage en dyb indånding og ikke vrisse ad hende, når hun larmer.:ups:

Men Fanni har virkelig et par imponerende lunger, for hun kan vække de døde, hvis hun vil! Et godt eksempel var, da hendes tyverialarm gik af, da Camilla(dkkorat) ville nusse Fanni inden hun gik. :yikes: Fanni antog straks, at hun var ved at blive stjålet, da Camilla tog hende op for tæt på hoveddøren og så gik sirenen igang. :tihi:

Det er dog VILDT hyggeligt at gå og sludre med Fanni, for hun kommer med små mijv, som svar. :love2:

Ja jeg elsker dem :slight_smile: Men forskellen på mig og en siam er også, at jeg ved, at jeg er tosset :høhø:

“First, your return to shore was not part of our negotiations nor our agreement so I must do nothing. And secondly, you must be a pirate for the pirate’s code to apply and you’re not. And thirdly, the code is more what you’d call “guidelines” than actual rules.”
(Fra en af PIrates of the Carribean- filmene)

Ehm… det er lidt sådan jeg tror siamesere ser det der med regler. De er mere retningsinjer, og i øvrigt er JEG en undtagelse… :regler:

Jeg har ikke meget trøst, desværre, man må bare lære at more sig lidt over deres stædighed :wink:
Men de bliver llidt roligere med alderen :lol:

Altså for mig der lyder det som om, at dem der har disse katte, absolut må være komplet tossede og helt og aldeles utilregnelige, samtidig med at være ekstreme tålmodigige mennesker…så et ord KATTEGAL :lol: