Kan vi lige dele nogle dyrlæge priser?

[quote=Lis Dahlstrøm;304100]Katten skal være rabiesvaccineret, chippet og have pas for at krydse grænsen. Og alt det skal foretages i Danmark

Jeg ville være betænkelig ved at give mine katte rabies der ikke er meget nødvendigt - en af de vacciner der kan være del mindre heldige egenskaber ved.[/quote]

En del mindre heldige egenskaber ved :?:?

En appetitvækker:
http://www.squidoo.com/rabiesvaccine

http://www.newvaccinationprotocols.com/Adverse%20Cat%20Reactions.htm

der er masser af info - det er bare at søge.

Netop på grund af evt. risiko gælder rabies vaccinen idag for den voksne kat 3 år

Hvilken dyrlæge er det du bruger…?

http://www.moldrup-dyreklinik.dk/priser.htm

Jeg bruger Silkeborg dyrehospital.

Okay, og dem er du godt tilfreds med? :slight_smile:

Det ved jeg ikke, har ikke brugt dem så meget… Så håbede der var andre der brugte dem så jeg kunne høre om deres erfaringer…

Okay… Bare hold dig fra Virklund, de er kun ude på at tage røven (og pengepungen…) på deres kunder.
Jeg har hørt godt om Vestergade og Skægkær, men har ikke brugt nogen af dem… endnu :slight_smile:

[quote=Camilla;304177]Okay… Bare hold dig fra Virklund, de er kun ude på at tage røven (og pengepungen…) på deres kunder.
Jeg har hørt godt om Vestergade og Skægkær, men har ikke brugt nogen af dem… endnu :)[/quote]
Hm… Virklund og silkeborg dyrehospital har et tæt samarbejde… Det kunne være jeg skulle overveje Vestergade…

Jeg ved ikke om det har noget at sige hvem de samarbejder med - jeg havde bare en vildt dårlig oplevelse hos Virklund, hvor jeg ellers er kommet de sidste par år og været godt tilfreds med - men hvis jeg ikke havde været lidt kritisk, havde de gladeligt taget mig i røven for 2500 kr - på en behandling som slet ikke var nødvendig!

Jeg betaler gerne hvad det koster at få mine dyr behandlet, men synes det er så frækt at de prøver at pådutte en behandling som er unødvendig…

Lige præcis det der skiller en troværdig og seriøs dyrlæge fra det modsatte.

Min dyrlæge har masser af gange sagt til mig: hvis du insisterer, så gør vi det, men hør nu her …

Aldrig haft fornemmelsen af at blive tørret nogen steder:-)

Men jeg ved det forekommer andre steder

[quote=Lis Dahlstrøm;304183]Lige præcis det der skiller en troværdig og seriøs dyrlæge fra det modsatte.

Min dyrlæge har masser af gange sagt til mig: hvis du insisterer, så gør vi det, men hør nu her …[/quote]

Det har min dyrlæge også sagt. Desværre VAR der behov for den prøve. Så for lidt og for meget…

mvh. tina

Kolding Dyrehospital - den på Eliasensvej. I har også dyrlæge i Kolding, ikke? Hvis I har den anden, vil jeg meget gerne høre, hvad I synes om den?

mvh. tina

[quote=taina;304195]Kolding Dyrehospital - den på Eliasensvej. I har også dyrlæge i Kolding, ikke? Hvis I har den anden, vil jeg meget gerne høre, hvad I synes om den?

mvh. tina[/quote]

Ja, vi bruger Dyrlægehuset i Kolding, og vi er rigtig, rigtig glade for dem! De er virkelig kompetente og søde derude, men det er mit indtryk, at de ikke hører til blandt de billigste. Vi vil dog hellere betale lidt ekstra og så være fuldt ud tilfredse.

Min lokale er desværre den type, hvor man lige så godt kan øve sig hjemmefra på replikkerne “nej, jeg har ikke dyrlægeforsikring og vil heller ikke have en” og “nej tak, jeg vil ikke købe dit foder” :stuck_out_tongue:
Ellers har de været vældigt flinke og lokalkendte-agtige og som sagt havde jeg en rimelig god oplevelse med deres håndtering af sterilisation. Men når jeg står i en situation, hvor jeg ikke selv har fornemmelse for, hvad der er galt, så er jeg ikke tilstrækkelig tryg ved at gå hen og bruge 700 kr. på en konsultation hos dem. I det tilfælde er jeg rejst ned til Skovlunde - der sjovt nok tilmed er billigere (men okay, herfra hvor jeg bor nu er det så også en ret hæftig rejsetid til gengæld!).

hmmm…kender dem ikke…men jeg undrer mig over, at du har samme mailadresse, som det firma der har lavet hjemmesiden for pgl dyrlæge??

Nice one, Berit :slight_smile:

Jeg undrede mig over, at “kattemad” kommenterer en ældgammel tråd, ligesom spammeren “Katte” gjorde i går…så jeg tjekkede lige mailadressen…paranoia…nææææ, ikke det der ligner :smiley:

[QUOTE=kattemad;1068363]Jeg har lige fundet denne tråd, da jeg skulle finde nogle priser på behandling af katte i Silkeborg. Jeg fandt ud af, at Balle Dyreklinik har fået en side med priser

Er det noget I kan anbefale?[/QUOTE]
Dyrt i forhold til den dyrlæge jeg bruger til mine katte - desuden har Balle dyreklinik ikke noget godt ry i min omgangskreds så jeg vil ikke dukke op på noget tidspunkt :slight_smile:
-og da slet ikke når man reklamere på denne måde.

Haha snedigt med gratis reklame - bare skide træls at du er så kvik Sim-Sim :smiley: