Kapselkaffemaskiner - hvilke kan anbefales?

Jeg lurer lidt på en kaffemaskine til kapsler, men jeg er i tvivl om, hvilken man skal vælge.

Jeg er ikke på nogen måde kaffekender - jeg foretrækker en alm. kop sort kaffe (med sødetabletter :ups:), så den ville nok primært blive et supplement, så jeg kan få prøvet lidt andet også. Manden ikke rigtigt kaffedrikker, men kan godt lide varm kakao og også nogle enkelte kaffevarianter.

Jeg har kigget på Tassimo og Dolce Gusto - kan I sige noget om dem? Både maskinen og kapslerne?

Vi har en Circolo fra Dolce Gusto.
Den er vi rigtig, rigtig RIGTIG glade for :slight_smile:

Ingen af os drikker kaffe, men nyder at servere en god kop kaffe for gæster.
Og heldigvis kan den jo også lave andre gode, varme drikke.

Fordelen for os er, at vi kan have mange slags kaffer, varme drikke mm så vi har et godt udvalg når vi har gæster.

Vi har forøvrigt købt den i Netto for sølle 600 kr.

Vi har en Dolce Gusto, fordi vi ville have noget der både laver god kaffe (til Rune) og god kakao (til mig)… Vi er rigtigt glade for den, og den bliver brugt et par gange om dagen. Det smarte, men også usmarte, ved den type vi har er at man selv skal dosere vandet. Det gør at Rune kan lave deres Intenso-kaffe mildere (han synes den er for stærk men bliver perfekt med mere vand) mens jeg skal holde øje når jeg laver kakao for den ikke bliver for vandig.
Der er flere forskellige typer kaffe-drikke, kakao og the, og Rune har prøvet nogle stykker og været glad for især deres Mokka :slight_smile:

Vi har en Dolce Gusto, og den er vi rigtig glade for.

Kæresten og jeg bruger den oftest til varm kakao eller iste, og det er den rigtig god til. Især isteen er lækker, dejlig skummet.

Mine forældre får en kop kaffe når de er på besøg og er vidst meget godt tilfreds :slight_smile:

Kapslerne er en smule dyre, 16 kopper for 45 kr mener jeg det er, eller 8 kopper hvis det er cafe latte (eller andet med mælk, og derfor bruger to kapsler). Vi har dog de sidste par gange købt i Tyskland, der har de haft nogle gode tilbud, så det var ca 30 kr per kasse.

Vi har en Dolce Gusto. Brian er på ingen måder sart med hans kaffe, men synes ikke den almindelige kop kaffe smager godt i den, så vi bruger den mest til varm/kold kakao og diverse kaffedrikke til vores gæster.

Gid man dog kunne smage begge varianter inden køb :gruble: Mon man kan i Elgiganten eller sådan noget?

Jeg giver GERNE smagsprøver - vi har mindst 10 varianter af Dolce Gusto på lager :slight_smile:

Jamen jeg kom gerne og smagte, hvis ikke I boede så langt væk :slight_smile: Vi har jo desværre ikke planer om at komme til Sjælland igen lige med det samme.

Vi bor ikke længer væk end I gør :smiley:

• og kan jeg ikke lokke med lidt killingenus (TO killinger)? Grillmad?

Vi bytter også gerne en smagsprøve for Olav eller Fisen :tihi:

[QUOTE=PiaR;985415]Vi bor ikke længer væk end I gør :smiley:

• og kan jeg ikke lokke med lidt killingenus (TO killinger)? Grillmad?[/QUOTE]

Haha, du lokker! Vi har jo ingen planer i weekenden! :slem:

Det er jeg ikke sikker på, at de er enige i :wink: Olav kan KUN lide sin mor, og Fisen kan bedst lide sin mor :slight_smile:

Bilka har ind i mellem smagsprøver på Dolce Gusto ved jeg (det var der vi endte med at købe vores).

Der er kun en killing endnu, nr 2 kommer 14/12 :slight_smile:
Og vi er ikke hjemme i weekenden :frowning:
Hva med 16/12?

Sidste gang jeg var i Bilka stod de også og demonstrerede dem. Og jeg mener også tit Elgiganten har demonstrationer af dem. Ellers kan man vel spørge i butikken - jeg ville synes det var helt ok at man netop gerne ville prøve at smage forskellen.

Andrea var HELT elektrisk og mente absolut vi skulle købe sådn en fætter. Selv drikker jeg gerne Nescafe når jeg endelig vil ha’ kaffe. Manden er på “økologiske-hjemmemalede-bønner-ellers-er-det-ikke-kaffe”-vognen så han ville kun fnyse af sådan en tingest…

Det var da forsøget værd :tihi:

Jeg har en Nespresso og den laver en rigtig god kaffe! Og så kan man købe tomme kapsler til den hvis man vil kværne sin egen kaffe :slight_smile: Det skal jeg helt klart prøve.

Hvad med i forhold til Senseoen?

Jeg vil gerne kunne lave alm. kaffe, varm kakao og te…

Er ikke interesseret i alt det der fancy lattedatte halløj med skum… :slight_smile: Bare god kaffe :slight_smile:

Jeg har haft en Senseo og den kaffe man får til den er ikke nær så god som til Nespressoen

En nespresso eller en senseo er slet ikke inde i billedet. Jeg kigger på enten Dolce Gusto eller Tassimo, da de har en del varianter at vælge imellem.

Pia - Er lige nødt til at vende tilbage ang. d. 16. Skal vende det med Flemming. Husk mig på det, hvis du ikke hører noget :wink: