Det er bare en aftale
Hvad jeg har hørt fra andre så er Dolce Gusto et klart hit. Kapslerne skulle du også kun spare på ved at købe dem i store mængder i Tyskland
Jeg bruger selv en Gaggia Classic, som laver espresso. Den kan også tage pods, men bruger helst friske bønner. For mig er det lang mere naturligt end en lille kapsel med smagsstoffer.
http://www.rigtigkaffe.dk/semi-automatiske-espressomaskiner/35-gaggia-classic.html
Nu hvor snakken er på det, så er her en side med ret billige kapsler: En verden af kaffe | 9.9 på Trustpilot
Selv har jeg kun smagt en latte fra Pias maskine og den var så vidt jeg husker okay. Jeg har også smagt en latte fra min mors Tassimo, den brød jeg mig godt nok ikke om.
Der er dog ikke nogen der slår Nespresso’s latte, men der bliver jo også brugt rigtig mælk
Ved godt du ikke leder efter Nespresso erfaringer, det var mere hvis andre læste med og var i samme tanker
Jeg synes ikke, jeg bliver klogere!
Jeg har nespresso med mælkeskummer, og det er i min verden bedst.
Der bruges frisk mælk i mælkeskummeren, og ikke det der “pulver eller langtidsholdbare mælk”.
Og der er 10- 15 smags varianter i nespresso kapsler.
Ja, så kan den ikke lave varm the eller kakao, men det kan el kedlen eller gryden
[QUOTE=Minetti;985467]Hvad jeg har hørt fra andre så er Dolce Gusto et klart hit. Kapslerne skulle du også kun spare på ved at købe dem i store mængder i Tyskland
Jeg bruger selv en Gaggia Classic, som laver espresso. Den kan også tage pods, men bruger helst friske bønner. For mig er det lang mere naturligt end en lille kapsel med smagsstoffer.
http://www.rigtigkaffe.dk/semi-automatiske-espressomaskiner/35-gaggia-classic.html[/QUOTE]
Dolce Gusto-kapslerne er billigere hos Kapselkongen.dk, der er fragten nemlig gratis ved storkøb. På den tyske side, du linker til, skal man betale 9,90 euro i fragt til Danmark, og så bliver stykprisen på kapslerne for høj.
Jeg har en Dolce Gusto Circolo og er rigtig glad for den
vi har den her , den er dyr ja men prøv at regne ud på længer sigt hvad de kapsler koster , miele har en bord model men den her giver rigtig god kaffe og man har varmt vand hele tiden til te, kakao med mere (til at hælde over kattemad)
http://miele.dk/dk/husholdning/produkter/coffee_models_CVA_5065-22645.htm … jeg drak ikke kaffe da vi fik den her men nu er jeg godt nok blevet afhænig af kaffe. Leopols mor nyder at være her for de caputinoer det er et kapitel for sig selv
Er jeg den eneste der synes det kapselkaffe smager af dårligt caffeteria?
Jeg har flere venner og bekendte, der har en bred vifte af maskiner og smagsvarianter Men jeg bryder mig simpelthen ikke om det
Så ingen anbefaling herfra, men et ønske om en dag at smage noget af det, der rent faktisk smager godt
[QUOTE=DK Sugieh;985649]Er jeg den eneste der synes det kapselkaffe smager af dårligt caffeteria?
Jeg har flere venner og bekendte, der har en bred vifte af maskiner og smagsvarianter Men jeg bryder mig simpelthen ikke om det
Så ingen anbefaling herfra, men et ønske om en dag at smage noget af det, der rent faktisk smager godt
:)[/QUOTE]
ENIG med dig derfor kommer jeg med et forslag om en maskine med rigtig bønner
Dolce Gusto-kapslerne er nu ikke billige på den side. De koster det samme som i forretningerne generelt, måske endda en anelse mere + fragt. Charlottes henvisning til http://www.kapselkongen.dk er bedre. Her er de faktisk billigere end i forretningerne.
Jeg har den lille Dolce Gusto - Piccoli - og jeg er ganske godt tilfreds. Den var billig, udvalget af kapsler er stort, og den kan også lave andet end kaffe.
Jeg har en Nespresso Pixie og er glad for den, men den laver altså kun kaffe og kapslerne er dyre, synes jeg:).
Tak for svar Jeg må ud og prøve det et sted!
[QUOTE=galath;985726]Dolce Gusto-kapslerne er nu ikke billige på den side. De koster det samme som i forretningerne generelt, måske endda en anelse mere + fragt. Charlottes henvisning til http://www.kapselkongen.dk er bedre. Her er de faktisk billigere end i forretningerne.
Jeg har den lille Dolce Gusto - Piccoli - og jeg er ganske godt tilfreds. Den var billig, udvalget af kapsler er stort, og den kan også lave andet end kaffe.[/QUOTE]
Ahh okay, jeg må indrømme at jeg kun kender Nespresso priserne, og de er billigere derinde.
Jeg må lige se om kapselkongen er endnu billigere
EDIT: Nå, det er han ikke for han har kun Docle Gusto
Vi har en Tassimo og synes den er bedre end dolce gusto, bla fordi at man ikke selv skal dosere vandet.
Vi prøvede de forskellige maskiner i elgiganten og blev anbefalet Tassimo.
Vi køber kapslerne i Tyskland og deres Marabou kakao er bare mums
Ved de nyere Dolce Gusto skal man nu heller ikke selv dosere
Jeg synes godt nok at kapsel-kaffe er dyrt ift. kvaliteten.
Det kommer jo aldrig i nærheden af at kværne bønnerne med det samme (hvilke jo således også kan udvælges selv) og bruge frisk mælk, som før nævnt.
Vi har en halv-automatisk DeLonghi, og drikker i øvrigt meget stempelkaffe. En stempelkande og en god kaffekværn kommer man rigtig langt med.
Jeg kan godt se pointen i, at kunne servere special-kaffe for gæster, når man ikke selv er den store kaffedrikker, men det er altså ikke god kaffe.
Og der er slet ikke i samme grad brug for at putte sukker og/eller mælk i en rigtig god, ikke-bitter, frisk kaffe.
Dobbeltpost.
Håber jeg kan gøre dig lidt klogere på kaffe valget…
Nespresso - er en kaffemaskine der laver god kaffe og kun kaffe, ikke noget kakao, the mm. Hvis det skal være noget latte, kan man købe maskiner med mælkeskummer. Grunden til den har vundet priser i div priser er at den brygger kaffe med de rigtige bar som der nu en gang skal bruges, siger de rigtigt kloge… Den maskine er for dig der gerne ville have en hjemmemalet-lavet-kaffe-oplevelse men ikke gider besværet. (min mor og far har den og æææælsker den)
Senseo - Laver kaffe og kakao. Laver udmærket kaffe, ikke samme kvalitet som nespresso. Men rigig god hvis du bare skal have en hurtig kop kaffe (den har de gamle også og er også glade for den)
Dolce gusto og Tassimo… Det er smags sag.
De 2 kan lave alt hvad du kan forestille dig og ikke forstille dig… Og især hvis du kommer til det store udland, kan man få andre smage som man ikke kan få herhjemme.
Her skal du ud og smage dig frem hvilken en DU kan lide.
Jeg har en Dolce gusto - og jeg er ikke synderlig begejstret, jeg er ikke så meget kaffe drikker, mest kakao, og jeg syntes virkelig deres kakao smager syntetisk, men i mangel på et sukker trip må man tage hvad man kan få.
Jeg ville hellere have haft en Tassimo, jeg havde været ude og prøvesmage og personligt syntes jeg bedre om tassimos produkter. Men så kom er en dolce gusto i julegave uden bytte mærke, hvad kan man gøre?
Ulemper og fordele ved de 2 mærker:
Ved dolce gusto findes der en model hvor man selv skal dosere vandet, og det er virkeligt svært at ramme præcis den rigtige mængde. Men de større modeller docerer selv, der syntes jeg dog det kan være svært at finde frem til ønsket program.
Fordelen ved tassimo er at der er stegkoder på alle kapsler og så den scanner kapslen og så ved den hvad den skal brygge. Deres mælk er også flydende og ikke frysetørret som ved dolce gusto, og derfor mente sælgeren at tassimo er bedre. (Det ved jeg ikke noget om)
Plus der findes også Martello fra OBH - men den ved jeg ikke noget om… Bare for at smide en spiller mere på banen.
Men alt i alt, hvis du er en person der drikker 1-2 kander om dagen, bliver det alt for dyrt i længden. Men skal du have dig en sjov kaffe i ny og næ, så er der ikke andet for at prøve dig frem.
Tjaa… Det var så min lidt lange smørre om kapsel-kaffe
Mvh
Hjernevasket og miljøskadet datter af isenkræmmer.
Slå fejl, stavefejl og sludder koster gratis på denne tid af døgnet…
He he…ville ellers gerne have sådan en kaffefætter, men vi drikker 100 gram nesskaffe på et par dage, så det er nok ikke lige sagen og nok også ekstrem dyrt Men jeg kan ikke fordrage kaffemaskine kaffe, da jeg synes det har en bi smag, nok fordi det står for længe osv…og så kan jeg bedst lide brandvarm kaffe