[QUOTE=Poissons;986964]Håber jeg kan gøre dig lidt klogere på kaffe valget…
[…]
Tjaa… Det var så min lidt lange smørre om kapsel-kaffe
Mvh
Hjernevasket og miljøskadet datter af isenkræmmer.[/QUOTE]
Tak for svar Vi var som skrevet i en anden tråd forbi elgiganten igår og smage, og umiddelbart syntes jeg bedst om kaffen fra Dolce Gustoen - men jeg er ikke kaffeekspert, og jeg drikker trods alt det bras, der er til rådighed på arbejde Jeg drikker ikke MEGET kaffe, så derfor vil jeg ikke investere i en ren kaffemaskine som Nespressoen. Jeg vil gerne have mulighed for at lave kakao og andre sjove ting.
Nå, men intet er besluttet endnu. Når alt kommer til alt, så er det jo bare en nice-to-have og ikke en need-to-have ting
Min husbond får en Nespresso-maskine i julegave på sit arbejde (de kan vælge mellem 4-5 gaver), så jeg er gået igang med at finde kapsler til dyret, når vi får den - jeg har så fundet ud af, at man kan købe tomme kapsler, som man så kan fylde med sin yndlingskaffe, kakaopulver/cappuccinopulver/what ever (til vand) eller te! Så det passer altså ikke helt, at man ikke kan lave kakao mv. i sådan en fætter, men det kræver at man gør en lille indsats selv http://www.billige-kaffekapsler.dk/
Ihh, nu har jeg set mig varm på en nespresso i stedet! Jeg kan jo godt lide tanken om, at den brygger på rigtig kaffe, og hvis man så selv kan fylde sin yndlingskaffe på kapsler, så er det jo helt fantastisk. Jeg kan fx. godt lide kaffe m. chokoladesmag eller irish cream kaffe og den slags.
Vores Nespresso Pixie er ankommet - og jeg har bestilt kapsler, både fyldte og fyld-selv-kapsler til den, håber de kommer i næste uge! Nu er jeg så gået i gang med den stooooooore opgave det er, at smage mig igennem de 16 Nespresso-kapsler, der fulgte med (well, 13, for 3 af dem er decaf, og dem gider jeg nok ikke bruge krudt på).
Jeg har i øvrigt bestilt på www.kaffekapslen.dk - de havde engangskapsler til Nespresso’en, det tidligere link jeg postede havde sådan nogle genbrugs-nogen, og jeg kender mig selv godt nok til at vide, at jeg ikke gider stå og gøre de små kapsler rene for at bruge dem igen …
Så skal vi vist bare ha’ købt nogle mindre kaffekrus, for vores almindelige krus er lidt voldsomme til den relativt lille mængde kaffe, der kommer ud af sådan en omgang - eller vi kan tage en dobbelt!
[QUOTE=Camischa;994417]Vores Nespresso Pixie er ankommet - og jeg har bestilt kapsler, både fyldte og fyld-selv-kapsler til den, håber de kommer i næste uge! Nu er jeg så gået i gang med den stooooooore opgave det er, at smage mig igennem de 16 Nespresso-kapsler, der fulgte med (well, 13, for 3 af dem er decaf, og dem gider jeg nok ikke bruge krudt på).
Jeg har i øvrigt bestilt på www.kaffekapslen.dk - de havde engangskapsler til Nespresso’en, det tidligere link jeg postede havde sådan nogle genbrugs-nogen, og jeg kender mig selv godt nok til at vide, at jeg ikke gider stå og gøre de små kapsler rene for at bruge dem igen …
Så skal vi vist bare ha’ købt nogle mindre kaffekrus, for vores almindelige krus er lidt voldsomme til den relativt lille mængde kaffe, der kommer ud af sådan en omgang - eller vi kan tage en dobbelt! :-D[/QUOTE]
Det er også de fyld-selv kapsler fra kaffekapslen.dk (capsul’in), som jeg har kig på, så du må meget gerne komme med en anmeldelse, når du har prøvet dem Ja, kopstørrelsen er ikke ret stor, den overraskede egentlig også mig, men så må man jo bare have 2 kapsler i måske.
Hov ja, det er da rigtigt! Men vi mangler stadig svar angående, om vi kan komme med til Glinde, og ellers er planen vist, at vi tager derned alligevel, tror jeg nok. så det må blive en anden gang
Overvejer lidt at give manden en Dolce Gusto Circolo i julegave, da han er ret vild med drikkene.
Hvad siger I som har en…kan det betale sig, at give det ekstra for en af de nye , som selv dosere vandet??
Dem som hedder FS
Og er der nogen af jer, der har en ide om hvor de købes billigst henne??
[QUOTE=Sannela;999505]Overvejer lidt at give manden en Dolce Gusto Circolo i julegave, da han er ret vild med drikkene.
Hvad siger I som har en…kan det betale sig, at give det ekstra for en af de nye , som selv dosere vandet??
Dem som hedder FS
Og er der nogen af jer, der har en ide om hvor de købes billigst henne??[/QUOTE]
Det med prisen ved jeg ikke… Vore fik vi vi i et tilbud hvor man fik en maskine hvis man købte 15 pakker kapsler
Mit syn på doserer vs ikke-doserer:
DEN DER DOSERER
Fordel: Du får lige det vand i der står på pakken
Ulempe: Du kan ikke selv bestemme styrken på drikkene. Prisen.
DEN DER IKKE DOSERER
Fordel: Du kan hælde det i du vil. Fx synes Rune kaffen (intenso) er ALT for stærk med den mængde vand der skal i, så han hælder faktisk dobbelt så meget vand igennem… Jeg laver også deres Choccocino tyndere end den skal, ca 1½ gang mere vand i en der skal…
Ulempe: Du får aldrig hældt helt præcis mængde vand i - medmindre koppen passer lige i str…
[QUOTE=Lykke;999506]Det med prisen ved jeg ikke… Vore fik vi vi i et tilbud hvor man fik en maskine hvis man købte 15 pakker kapsler
Mit syn på doserer vs ikke-doserer:
DEN DER DOSERER
Fordel: Du får lige det vand i der står på pakken
Ulempe: Du kan ikke selv bestemme styrken på drikkene. Prisen.
DEN DER IKKE DOSERER
Fordel: Du kan hælde det i du vil. Fx synes Rune kaffen (intenso) er ALT for stærk med den mængde vand der skal i, så han hælder faktisk dobbelt så meget vand igennem… Jeg laver også deres Choccocino tyndere end den skal, ca 1½ gang mere vand i en der skal…
Ulempe: Du får aldrig hældt helt præcis mængde vand i - medmindre koppen passer lige i str…[/QUOTE]
Har lige en rettelse…
Den der selv kan dosere…der bestemmer man selv mængden af vand.
Om man vil have den anbefalet mængde eller mere eller mindre.
[QUOTE=Sannela;999649]Har lige en rettelse…
Den der selv kan dosere…der bestemmer man selv mængden af vand.
Om man vil have den anbefalet mængde eller mere eller mindre.[/QUOTE]
Ok, var jeg ikke klar over
Men er det ikke stadig i forhold til nogle striber og der er et max man kan hælde i ad gangen?