Kat fundet i Hillerød

Jeg har “fået” mig en tilløber-kat, ja mig & en hel masse andre der bor her omkring. Har lige været ude & hænge sedler på div. villaveje omkring hvor jeg bor. Men tænkte jeg også lige ville prøve lykken her, skriv endelig her i tråden eller til min profil, hvis i kender katten.

KATTE-EJER EFTERLYSES!

Mangler du en rød ungkat/stor killing (omkring ½ år vil jeg gætte på) eller er din kat meget væk hjemmefra?

Fin meget kontaktsøgende helt rødstribet kat, går omkring ved Horsevænget nummer 27-35 (3400 Hillerød), forsøger at komme med ind alle steder det er muligt. Virker ofte meget sulten og meget opsøgende på kontakt med mennesker.

Er det din kat eller kan du genkende katten og ved hvis det er? Vil du så ikke være sød at give besked på min email adresse, som jeg vælger ikke at skrive her [I]@hotmail.com[/I]

Katten er ikke øretatoveret og bærer ikke halsbånd, men er tydeligvis tamkat. Hvis katten bliver ved med at gå (måske) hjemløs rundt, vil jeg aflevere katten på det lokale internat, så den kan få et fast hjem. Men håber selvfølgelig kattens ejer ser dette, så den kan komme hjem.

Venlige hilsner fra en katte-bekymret person.

prøver om jeg kan finde ud af lægge billede ind i tråden, ellers ligger det i mit album Hjemløs kat

1 Synes om

Hvor er han dog en smuk dreng. :hjerte: Håber nogen henvender sig, for sådan en kat må da være nogens. :slight_smile:

Og tak for, at du bekymrer dig for ham, Enki. :ok:

1 Synes om

Flot kat ! håber at der er en ejer der savner den og at man finde ejeren !!!

Min overbo & jeg tror faktisk det er en hunkat, efter at have kikket efter. Jeg troede også det var en han i starten & hun ligner min gamle kat meget. Ham der døde i februar :frowning:

Personlig kan jeg hellere ikke forestille mig andet end den har et hjem, for den er alt for køn & sød til andet & skulle den ikke have det, så skal den ha!

1 Synes om

Ikke at jeg har noget belæg for det, men jeg synes også, hun ligner en spinkel lille hunkat :slight_smile: Kan man egentlig ikke også fremlyse fundne katte der, hvor man ellers ville efterlyse bortløbne katte? For det første kunne man jo tjekke der, om nogen har efterlyst den. For det andet kunne man oprette den der. Finn, hvor er det nu?

1 Synes om

Den er ret spinkel & fin i det, men vist heller ikke så gammel igen, killing/ungkat. Forslag til andre oplagte steder jeg kan finde ejeren,modtages meget gerne! :slight_smile:

1 Synes om

Du kan jo læse denne her artikel, som er skrevet med henblik på efterlysning af en bortkommen kat. Men den kan vel bruges den anden vej rundt også:

Min kat er væk - hvad gør jeg?

1 Synes om

Jo da - man kan også fremlyse fundne dyr på Kattens Værn [{klik her]](Kattens værn | Vi elsker katte!) og Dyrenes Beskyttelse [klik her]. Og det vil jeg da også anbefale…

Må se at få lagt de to links på min hjemmeside, for jeg har tit brug for dem. :wink:

1 Synes om

[QUOTE=FinnFrode;648804]Jo da - man kan også fremlyse fundne dyr på Kattens Værn [{klik her]](Kattens værn | Vi elsker katte!) og Dyrenes Beskyttelse [klik her]. Og det vil jeg da også anbefale…

Må se at få lagt de to links på min hjemmeside, for jeg har tit brug for dem. ;)[/QUOTE]

Mange tak, jeg har hermed oprettet en fremlysning på begge sider :slight_smile:

Hiver lige tråden frem igen. Ved godt jeg er utålmodig, men jeg vil så gerne finde den fine kats ejer & forstår slet ikke hvis de ikke selv har efterlyst hende, men jeg har kikket i lokale aviser m.m.

1 Synes om

Hvis den kommer hjem med tilpas jævne mellemrum, ved ejeren jo slet ikke, at den “er væk” :slight_smile: Mange fritløbende katte har mere end ét fodersted.

Du kan give hende en seddel med dit telefonnummer om halsen, hvor du beder en evt. ejer om at kontakte dig.
Enten i et billigt halsbånd (hvilket nogle fraråder p.g.a. risikoen for kvælning) eller i en tynd elastik, der ikke sidder for stramt.

1 Synes om

Det har jeg også tænkt på, men i denne uge har katten skiftevis været to dage i opgang 33, en dag hos mig & så i opgang 33 igen. & den spister seriøst igennem når den får mad. Men mit opslag henvender sig netop både til folk hvis kat er blevet væk, eller bare ikke er så meget hjemme, eller folk der evt. ved hvem der ejer katten. Forsøger virkelig at få den hjem til det rigtige sted :slight_smile:

1 Synes om

[QUOTE=FinnFrode;650262]Du kan give hende en seddel med dit telefonnummer om halsen, hvor du beder en evt. ejer om at kontakte dig.
Enten i et billigt halsbånd (hvilket nogle fraråder p.g.a. risikoen for kvælning) eller i en tynd elastik, der ikke sidder for stramt.[/QUOTE]

Nævnte en veninde også for mig, men jeg har rigtig dårlige erfaringer med halsbånd, så kan ikke rigtig overvinde mig selv til at gøre det :frowning: men overvejer det stadig.

1 Synes om

Hej Enki.
Jeg bor i horsevænget og er også rigtig bekymret for den lille røde kat. Jeg havde besøg af hende her til aften da min kæreste kom hjem sad hun foran vores dør. Da han åbenede døren gik hun med ind, som om hun altid havde boet der. Jeg som selv er katte elsker gik i gang med og undersøge om hun var meldt savnet på forskellige sider på nettet og kunne jo så hurtig se at du var kommet mig i forkøbet med at melde hende fundet. :0)
Jeg kan forstå at du har sat sedler op i området eller?
Jeg har tænkt at sætte sedler i alle opgangene med en opfordring til ejeren, hvis vedkommende skulle bo i horsevænget.
Super fedt at du har gjort så meget for den lille fine røde kat. Jeg vil enormt gerne hjælpe med at sprede vores fælles bekymring i området.
Mvh. B

1 Synes om

[QUOTE=bel;650552]Hej Enki.
Jeg bor i horsevænget og er også rigtig bekymret for den lille røde kat. Jeg havde besøg af hende her til aften da min kæreste kom hjem sad hun foran vores dør. Da han åbenede døren gik hun med ind, som om hun altid havde boet der. Jeg som selv er katte elsker gik i gang med og undersøge om hun var meldt savnet på forskellige sider på nettet og kunne jo så hurtig se at du var kommet mig i forkøbet med at melde hende fundet. :0)
Jeg kan forstå at du har sat sedler op i området eller?
Jeg har tænkt at sætte sedler i alle opgangene med en opfordring til ejeren, hvis vedkommende skulle bo i horsevænget.
Super fedt at du har gjort så meget for den lille fine røde kat. Jeg vil enormt gerne hjælpe med at sprede vores fælles bekymring i området.
Mvh. B[/QUOTE]

Altså den kat :smiley: I det mindste er den god til at gøre sig bemærket & sørge for folk sørge for den :slight_smile: Jeg har efterhånden snakket med en del på vores vej (Horsevænget) men det lader ikke til nogen kender den. Jeg bor selv i nr. 27 bor du i samme ende eller længere nede ved købmanden? Spørg for at få et indtryk af hvor langt den går omkring.

Jeg har hængt sedler op i Horsevænget 29, 31, 33 & 35 (har nemlig set den går ind i alle de opgange), plus hos købmanden, ved fodgængerovergangen på Funkevej & desuden på div lygtepæle ved Engsvinget, Jagtvej & div sideveje der til. Min overbo har også hængt en op i Netto nede i byen, mener jeg hun sagde.

Jeg har lige siddet & kikke på de lokale dyrlæger & de har vist alle email man kan kontakte dem på, så jeg vil skrive til dem & sende billedet med. Kan være de ved noget. Jo flere vi leder, jo større håb bør der være for katten kan finde hjem igen :slight_smile:

1 Synes om

Jeg er ikke lokalkendt i Hillerød, men som det ser ud på kortet, så er der en sti til Agertoften og Egholmen, og ellers går vejen bare igennem 2-4 haver. Så hvis den ikke hører til på Horsevænget, er det nok mest nærliggende, at den kommer derovrefra.
Prøv evt. at spørge børn i området - de ved meget. :slight_smile:

1 Synes om

jeg er enig med FF

få fat i ungerne i området - børn ved altid den slags eller kan finde ud af det :slight_smile:

Hej.
Ja det er hun. :0) Jeg bor i horsevænget 43, og har set hende en del gange på denne side. Måske jeg skulle spørge i det store hvide hus der ligger ud for 43.
Jamen du har virkelig været om dig med at sætte sedler op alle tænkelige steder…det bare Super!! :0) Jeg vil sætte nogle op i opgangene på denne side af horsevænget 37-45.

Forresten har jeg fået af vide at hun i lang tid har sovet i skuret ved den store kontainer i horsevænget… Ihh havde virkelig ikke noget i mod at beholde hende hvis det viser sig hun ikke har et hjem…men man må bare ikke ha dyr i de her lejligheder… øv øv øv.

[QUOTE=bel;650635]Hej.
Ja det er hun. :0) Jeg bor i horsevænget 43, og har set hende en del gange på denne side. Måske jeg skulle spørge i det store hvide hus der ligger ud for 43.
Jamen du har virkelig været om dig med at sætte sedler op alle tænkelige steder…det bare Super!! :0) Jeg vil sætte nogle op i opgangene på denne side af horsevænget 37-45.

Forresten har jeg fået af vide at hun i lang tid har sovet i skuret ved den store kontainer i horsevænget… Ihh havde virkelig ikke noget i mod at beholde hende hvis det viser sig hun ikke har et hjem…men man må bare ikke ha dyr i de her lejligheder… øv øv øv.[/QUOTE]

Åh det lille pus, har undret mig over hvor hun tilbragte sine nætter. Hun har jo med at sove igennem når hun er på besøg, men det har jeg også ladet mig fortælle at killinger gør. Men hun er jo en stor en af slagsen.

Jeg tror vi er mange der ville beholde hende, hvis vi måtte have dyr her. Personlig ville jeg gerne have to katte, hvis vi kunne få lov suk

Hvis du ikke selv har taget billeder af katten, så brug endelig det jeg har smidt op her i tråden :slight_smile: Jeg tror dog ikke katten bor her, nok nærmere i et af husene her omkring. Men jeg har ikke fået nogen henvendelser endnu :frowning: