Kat i sengen

Hmm… Om Slaven må sove i vores seng ? :gruble:

Jamen hvem skal ellers nusse os i søvn, eller hvem skal vi vække om morgen? :rock:

Jo jo, hun må gerne være i sengen … :thumbup:

:pote: Futte & Aslan

Kan simpelthen ikke huske en nat uden et par katte i sengen - Hunden er der også!

Nej - til gengæld sover jeg tit i kattenes :høhø:

Troede du da det? :lol:

Jeg bliver puttet af Snehvide næsten hver aften og senere putter Milly min kone. Derefter passer de deres natteopgaver nogle timer - jeg tror, det er noget med at kigge ud af vinduerne efter nabokattene. Mellem 4 og 5 vender de tilbage og lægger sig lidt igen. Og hvis ikke jeg står op inden 6, fortæller Snehvide mig, at nu er det tid… :cool2:

Det bestemmer de helt selv, hunden er der altid eller også nedenunder sengen :wink: ) kattene kommer sådan på skift som de føler for.

Ja hver nat… og nu hvor jeg har dobbeltsengen for mig selv - så har jeg indrettet hele den ene side med kattesenge - så jeg har alle 7 med i seng i større eller mindre bunker hver nat

jeg skal næsten prøve at tage et billede hvis jeg kan - det ser helt fantastisk ud… i nat lå de der all 7… Imhotep nederst og så alle de andre mere eller mindre på tværs eller hen over resten af sengen… det var gyldent

sådan skal det være hver nat resten af mit liv har jeg besluttet!!!

I større eller mindre grad er der altid mindst 1 kat i sengen :slight_smile:

Det bestemmer de helt selv hvor de vil være, hvem har ikke prøvet at vågne helt radbrækket fordi man har ligget i en underlig stillig pga af en kat

Her må de gerne sove i sengene, jeg syntes at det er så hyggeligt :hjerte:
Hilsen Lisbeth

I starten sov Romeo hos mig/ungerne, men det er sjældent han gør det nu. Ikke fordi det skulle være ‘farligt’ men fordi han vækker børnene gennem natten og meget tidligt om morgenen. Så de lukker dørene nu.

Selv lader jeg døren stå på klem om natten ind til mig, så kan han selv vælge hvad han vil. Men i weekenden vil jeg somregl gerne sove lidt længe, så der lukker jeg døren.

Og Romeo er okay med det hele. Nogen gange vil han gerne sove hos mig, andre gange er han gået omkuld inden jeg går i seng, og så sover han på sofaen.

Og min mand er bange for katte, så han lukker også sin dør (vi har separate soveværelser - grundet hans hysteriske snorken!), så jeg har for længst smidt ham ud af soveværelset…

Kunne slet ikke forstille mig at de ikke var der.
Vi har mellem 1 til 4 katte i sengen hver nat, og det er så skønt, pånær når de skal lege og bide i ens tæer eller fingre…

Ville elske at der var misser i sengen men de gider ikke rigtig :frowning:
Jo når der ikke ligger nogen derinde så elsker de at ligge der(tror at Xorbit stadigvæk har mén efter jeg kom til at sparke til ham i søvne da han bed mig i tæerne da han var killing og jeg var helt væk i drømmeland :S)
Men for begge misser så er det kun min side af sengen/dyne der er god nok :uha: Med mindre jeg s´følgelig ligger derinde og de lige skal op og putte i >Toes2 side for så at hoppe ned

Ja her er altid plads til Oliver… :hjerte:

Da jeg lige havde fået ham, sov han ved min hoved pude hver nat de første 2 uger… Tror havde han brug for trygheden… Derefter begyndte han selv at vælge hvor han ville sove… Min mor har lavet en lækker pude til ham som står lige ved radiatoren så der sover han tit om natten… :smiley:

I nattens løb kommer han op i min seng og putter lidt i fodenden eller oven på dynen, men det er ikk hver nat (eller os så lægger jeg ikk mærke til det mere… :))

Hvis vi ikke skal op og ud og af døren, kan jeg blive liggende i sengen og putte efter han har vækket mig og fået sin mad… Så kommer han gerne og tager en lur under dynen eller i fodenden… Han er efterhånden så stor nu, at pladsen ved mit hoved er for lille… :tihi:

En nat uden Nullen under dynen :uha: - så hænger verden ikke sammen længere :besvimer:

Nullen har sin faste plads i mine knæhaser, som hun har haft i snart 8 år. De andre misser skiftes til at være alle andre steder i sengen. Nogle gange er der 6 misser i sengen - andre gange kun Nullen. De bestemmer selv :slight_smile:

…Og det helt selvom sygeplejersken hos min læge netop har anbefalet mig ikke at have katte i soveværelset pga. min allergi :sshh: :fløjte::engel:
…“Det er et spørgsmål om livskvalitet”, var mit svar :slight_smile:

Her i huset siger vi - hvis man ikke har katte nok er man nødt til at bruge en dyne for at holde varmen :lol:
Men faktisk ligger der katte både under og over dynen - på puden og ved siden af puden.

Der er ikke noget skønnere end katte i sengen. Det allerbedste er hvis man har nogen af den slags der ikke bare ælter - men som kan dirigeres til at ælte ens nakke - uhm:hjertekat:

Og det er faktisk et af mange gode argumenter for at have mange katte :wehu:
Teresa

Jaaaer :hjerte: Selvfølgelig sover Buller hos mig i sengen! Det er ikke altid han går med i seng om aftenen, og han er også oppe for at spise osv. flere gange i løbet af natten ved jeg. Men om MORGENEN :wehuu: er han den største nussetrold, og sover gerne helt indtil middag, hvis han kan komme til det :smiley:

Hvor er det skønt at høre om alle de puttekatte -sover:kattedans:

Kommenterede den artikel på redaktionen i dag med ordene:

Ja og det næste blir at pakke os ind i plastik!

Det grinede min boss af i lang tid. Hans hund sover ikke i sengen, men ikke fordi han kan DØ af det - mest fordi den ikke gider:-)

2 ud af 6 har adgang. Jeg ville helst have et kattefrit soveværelse, men det bliver først den dag vi ikke har Daisy længere - Daisy elsker “hendes soveværelse” og kl. 21 står hun og miaver foran døren indtil vi lukker hende ind. Frigg har adgang nu, da Vincent skal være for sig selv pga. han skal have nyremad om natten og Frigg kan ikke være alene for så står hun og hyler uafbrudt, så nu sover hun også sammen med os. Heldigvis bliver Frigg som regel i stuen og nøjes så med at kigge ind for lige at se om vi nu virkelig stadig er der. Daisy sover oven på mig hver nat, men hun generer heldigvis ikke på nogen måde. Bimserne og Vincent må ikke være i soveværelset, da jeg så ikke kan lukke et øje hele natten. Men selvom det er at gå imod strømmen herinde, så glæder jeg mig til at få et kattefrit soveværelse.

Mine misser holder fest når jeg åbner til soveværelset om aftenen :slight_smile: de springer rundt med “ilderhop” for så at putte sig.
De sover der et lille stykke tid, men fortrækker til stuen foran brændeovnen i løbet af natten :slight_smile:
Omkring kl. 5.00 står der dog altid tre misser og puster mig ind i hovedet… så er der madtid :slight_smile:

Nå ja, det er jo ikke alle, der kan sove med en kat i ansigtet eller på brystet, eller hvor de nu finder på at lægge sig :høhø:

Hvis man får sin nattesøvn forstyrret, kan jeg godt forstå, man ikke vil have dem derind. Jeg er da også glad nok for, at mine åbenbart helst vil være i stuen indtil senere på natten, når jeg er faldet i søvn. Så kommer de ind og lægger sig i fodenden og ved siden af min hovedpude, men uden at vække mig, og det er fint nok.

Det er dog også sket, at jeg er blevet vækket mere end almindeligt brat, når Cinnamon - der i første omgang uden at vække mig er sprunget op i vinduet - på vej ned igen mellemlander i solar plexus - mit solar plexus, vel at mærke :uha: Hvis den slags skete hver nat, tror jeg nu også, de var røget i stuen.