Kat og fødsel spørgsmål

Missepigen ligner èn der vil få et betragteligt kuld, så er der mange, så er der jo i sagens natur ikke megen plads at sprælle på. Jeg har haft kuld på både 7-8 og 9 mislinger og de gange var der ikke særlig gang i missemorens vom. Held og lykke med det forestående og sørg nu for at have rene hænder og noget at rense hænder i og en vægt, og noget papir at skrive ned på…mislings udseende, vægt…køn måske om end de jo har det køn de har :tihi:

På ingen måde - jeg skriver jo netop også at det kan være rigtigt for nogle :slight_smile: Opdræt er jo en evig balancegang, og der kan sagtens være situationer hvor det kan være en fordel at vaccinere en drægtig - men som standardløsning bør man overveje det en ekstra gang, fordi aborter netop er en kendt bivirkning.
VH
Susanne

Når fødslen nærmer sig, begynder fostrene at placere sig i fødestilling, så det kan godt virke som om de bliver mere stille derinde. Hovedsagen er hun spiser og virker frisk:)

Marina

Tak allesammen :slight_smile: jeg tror hun er i opbloknings fasen nu - hvis jeg ikke bliver ved siden af hendes kasse går hun i panik og render efter mig og om bag ting. Nu har jeg så sat mig ved hende og lagt mærke til at ca hver kvarter miaver hun og spænder lidt i kroppen hvorefter hun spinder højlydt - sover og det hele gentager sig. Det er tydeligt ikke veer men rimelige regelmæssige hendes vejrtrækning bliver også hurtigere når det sker… Men jeg har dog et problem hvor hun er hvis det kan tage 12 timer - jeg sidder bestemt ikk godt men hvis jeg går panikker hun og jeg er bange for at det måske kan forhale hele forløbet ??
undskyld det lange indlæg xx

Kan du ikke få dig installeret med masser af puder, dyner og madrasser, inden det går løs ?

Og her er en rigtig god artikel om fødsel du kan hygge dig med i ventetiden : http://trigedyreklinik.dk/side1.html

Ja, jeg plejer at smide et par hynder fra havemøblerne og så tage dyne, puder, bog, lampe, bærbar, noget at skrive med og i, samt evt. noget til lige at tørre næsen på dem med (plejer dog ikke at have brug for det), så har jeg det fra starten, og sidder/ligger behageligt mens vi venter :slight_smile:

Uhhh online fødsel (håber jeg) Sig lige til hende at hun lige skal vente med at gå helt igang før i morgen efter kl 16.30 (Skal lige have fri fra arbejde…)

Og PS held og lykke med det hele - Jeg tror der er 8 killinger :wink:

Har fundet en masse dyner og puder men der er under ingen omstændigheder plads til at ligge ned her kun halvt men jeg bliver selvfølgelig :slight_smile: hvis det er et stort kuld eller store killinger ( forhåbentlig ikke 8 :yikes: Hehe ) kan hun jo få brug for mig :slight_smile:
tak for linket sidder alligevel her og Googler rundt og læser om katte fødsler :slight_smile: er mange år siden jeg prøvede det sidst og som sagt hun er ikke som de andre :slight_smile: og nu sover hun bare dybt igen medmindre jeg prøver at gå så er hun der straks…så måske kan missemanden nå hjem fra arbejde og det hele inden der sker mere :wink:

Held og lykke! Du får vist en lang nat. :stuck_out_tongue:

Det ser da super hyggeligt ud :smiley:

Mon i har fået sovet elle er der kommet killinger ?

:slight_smile:

Efter en lang næsten søvnløs nat kan jeg nu se en fosterblære ( hedder det det ? ? ) i hendes bagende og hun vasker meget men egentlige veer virker det ikke til…
Øh dvs jeg kunne se den men lige nu er den væk igen x

Det er helt normalt at den smutter lidt frem og tilbage :slight_smile: Hun skal dog gerne føde killingen indenfor rimelig tid nu :slight_smile:

Tak Hvor lang tid ca er rimmelig tid ? synes ikke rigtigt jeg ser nogen veer nemlig men jeg kan kan høre hun skifter leje i sit spinderi ind imellem men synes ikke hun “spænder” eller noget…Hun har forøvrigt lige spist også - skulle de ikke holde op med at spise ?

Det er ikke lige oppe over…som jeg læser det du skriver.

Hun skal ikke så gerne have presseveer i mere end en time uden resultat. Når fosterhinden smutter frem og tilbage kan du roligt regne med hun presser :wink: At hun giver sig til at æde er helt ok, det er ligeså normalt som hvis hun ikke gjorde :slight_smile:
Du skal holde øje med at hun er velbefindende, ikke bliver slap eller på anden måde dårlig, med det i mente at det er en fødsel og det er en “voldsom” opgave for kroppen :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1171310]Hun skal ikke så gerne have presseveer i mere end en time uden resultat. Når fosterhinden smutter frem og tilbage kan du roligt regne med hun presser :wink: At hun giver sig til at æde er helt ok, det er ligeså normalt som hvis hun ikke gjorde :slight_smile:
Du skal holde øje med at hun er velbefindende, ikke bliver slap eller på anden måde dårlig, med det i mente at det er en fødsel og det er en “voldsom” opgave for kroppen :)[/QUOTE]

ja undskyld men nu bliver jeg forvirret - ikke lige op over eller skal være inden for rimmelig tid ? Må vist lige fortælle den blære jeg kan se komme frem og forsvinde igen er sort/mørkerød ser ikke ud til at være en killing i den…

:slight_smile: Det er der :slight_smile: Det du kan se er hinde og fostervand :slight_smile: Missemor er i fødsel :slight_smile: og den killing skal helst komme indenfor en times tid :slight_smile:

det håber jeg så meget den gør - for synes ikke rigtigt der sker mere her :confused:

Hvis ellers hunkatten virker ok, ikke gemmer sig, ikke virker forpint - og ikke presser. Så tag den med ro…:slight_smile: Hvordan med det slimede sekret du syntes hun afgav, er det stoppet ? Hvordan ser hun ud omkring skeden ?