Hej alle,
Det er et stykke tid siden jeg har været herinde, men nu er jeg snart færdig med min uddannelse, og får derfor (forhåbentlig) bedre tid til denne slags aktiviteter. :høhø:
Jeg er i begyndelsen af en overvejelsesfase, og jeg har lidt brug for erfaringer og input fra jer herinde, for at se om det kan lade sig gøre.
Jeg er blevet helt vild efter at få en hund. Jeg har endnu ikke snakket med kæreste og familie om det, men det er nok også lige tidligt nok. Jeg vil nok først have en hvalp fx til næste sommer, hvis det overhovedet bliver til noget.
Jeg tænker på mine to banditter, og om de vil kunne affinde sig med sådan en krabat, som en hund kan være.
De har een gang mødt en hvalp, en 3-kg’s westie-hvalp, som de overhovedet ikke kunne fordrage. Det er ca. 1 år siden, og det er den eneste gang jeg har hørt Ludvig hvæse af noget/nogen. Ofelia tog flugten, og viste sig først på gulvet igen efter at hunden var væk.
De eneste dyr de ellers har været vant til, har været de hunde, de har kunnet se fra vinduet, og mine burdyr, altså marsvin og kaniner. Derudover fanger de selvfølgelig forskellige insekter og prøver at fange frøer og fugle i haven.
De er altså hverken vant til andre katte end hinanden, og heller ikke til at være i rum med hunde. Vil det kunne lade sig gøre at få dem til at acceptere en hund (hvalp)? Jeg tror ikke på, at de accepterer en hund ved første øjekast, men de skulle jo da gerne kunne lære at acceptere hinanden på et tidspunkt.
Vi har mange steder de kan hoppe op, hvis de vil være i fred for hunden, og jeg har også mulighed for at flytte deres mad opad, så hunden ikke kan nå det.
Det område kattene går på nu er 2 stuer, køkken, lille gang, lille badeværelse og mit kontor. I alt ca. 75-80 kvm. Hunden kommer til at have adgang til samme område. Derudover har de kattegården på terassen, som hunden også vil kunne lukkes ud i.
Hvad er jeres erfaringer med boskab mellem de to dyrearter? Der må være flere herinde, der har både hund og kat tænker jeg.
Mht. racer, så har jeg længe ønsket mig en cavallier king charles spaniel, mens min kæreste er mere til en welsh corgi. Jeg er så for nylig faldet for en shetland sheepdog, og sådan en kunne jeg altså også godt tænke mig!
Det vigtigste for mig er at hunden ser venlig ud, og at den kan fungere som en dejlig familiehund, hvis vi en dag skal have børn. Derudover skal det ikke være en for stor hund, jeg tænker max. 10-12 kg.