Katte og hjemmehjælp

Jeg tror simpelthen i er kommet skævt ind på hinanden 12345. Jeg ville tage kontakt til det kontor du nu er tilknyttet og forklare at hvis andre en dag skulle komme ud til dig og være bange for katte eller måske ha katte allegi så er dit hjem altså med katte. Hvis det er angst de har så vil du gerne ha at vide hvornår hjemmehjælperen kommer ud til dig så du måske kan lukke kattene fra. Er det allergi så må personen tage det med eller også må du få en anden hjælper til at komme i dit hjem.

Jeg er en af de “skøre” jeg lider bla af social angst og i den forbindelse kommer her hver uge en bostøtte og en gang i måneden en distriks sygeplejeske. Jeg har ved opstart eller når jeg skal ha ny person tilkyttet ringet og fortalt at jeg har fire katte i huset så kan personen/kontoret finde ud af om der måske skal en anden person her ud hvis nu de har allergi eller ligende.

Så må det være mig der har misforstået noget. Måske har jeg været lidt småtosset hele tråden igennem og da jeg så læste at du ikke ville lukke skøre mennekser ind følte jeg mig virkelig tråd på…

[QUOTE=Troldegaarden;535338]
Jeg er en af de “skøre” jeg lider bla af social angst og i den forbindelse kommer her hver uge en bostøtte og en gang i måneden en distriks sygeplejeske. Jeg har ved opstart eller når jeg skal ha ny person tilkyttet ringet og fortalt at jeg har fire katte i huset så kan personen/kontoret finde ud af om der måske skal en anden person her ud hvis nu de har allergi eller ligende.[/QUOTE]

Tak :slight_smile: Jeg er på venteliste over at få en bostøtte og det er nok en ret god ide at nævne det for dem. Min kat gider ikke fremmede, men eftersom det en der kommer jævnligt ville det da være rart hvis hun kunne li kat. Men er der ingen af dem ledige så må Jasmin bare hade hende for fuld hammer så hun bliver i soveværelset :rock:

Ja, helt klart. Hvis der står en person og spiller tosset og kommer med diverse ufornuftige krav, så tror jeg altså det er en ganske naturlig reaktion at føle sig utryg og at miste lysten til at lukke den fremmede ind i sit eget hjem. Man har jo kun hvad man selv ser med sine egne øjne. Det kan jeg sagtens sætte mig ind i at man kan blive skræmt over.

Man har jo altså ret til selv at bestemme hvem man vil lukke ind i sit hjem. Den ret forsvinder ikke bare fordi man får tilbudt hjemmehjælp af sin kommune.

[QUOTE=Sheer;535347]Ja, helt klart. Hvis der står en person og spiller tosset og kommer med diverse ufornuftige krav, så tror jeg altså det er en ganske naturlig reaktion at føle sig utryg og at miste lysten til at lukke den fremmede ind i sit eget hjem. Man har jo kun hvad man selv ser med sine egne øjne. Det kan jeg sagtens sætte mig ind i at man kan blive skræmt over.

Man har jo altså ret til selv at bestemme hvem man vil lukke ind i sit hjem. Den ret forsvinder ikke bare fordi man får tilbudt hjemmehjælp af sin kommune.[/QUOTE]

Nej lige præcis…

Og har man et problem med folks dyr så er der jo mange måder at sige det på. Spørg man meget pænt om de har LYST til lukke dyrene inde eller udenfor fordi man ikke er så tryg ved dem så ville de fleste nok gøre det. Men stiller man sig op og spiller idiot så går borgeren nok automatisk i baglås…
Man kan komme langt med et smil og alm høflighed…

[QUOTE=Sheer;535347]Ja, helt klart. Hvis der står en person og spiller tosset og kommer med diverse ufornuftige krav, så tror jeg altså det er en ganske naturlig reaktion at føle sig utryg og at miste lysten til at lukke den fremmede ind i sit eget hjem. Man har jo kun hvad man selv ser med sine egne øjne. Det kan jeg sagtens sætte mig ind i at man kan blive skræmt over.

Man har jo altså ret til selv at bestemme hvem man vil lukke ind i sit hjem. Den ret forsvinder ikke bare fordi man får tilbudt hjemmehjælp af sin kommune.[/QUOTE]

Og siger man at man ikke er tryg ved dem, tror jeg automatisk ejer vil prøve at vifte dem væk hvis de kommer for tæt på.

Kom jeg hjem til dig og sagde jeg var bange for katte ville du jo ikke tage den største main-coon i flokken og kyle den efter mig… Og skulle det gøre det så er det nok en anden form for hjælp du trænger til :tihi:

Men igen - dette er for mig også helt almindelig opførsel

[QUOTE=Sheer;535290]Kære Camilla, hvis du læser det jeg skriver, så vil du se at jeg kun forholder mig til hvad jeg personligt ville have lyst til at lukke ind i mit hjem. Ikke hvad du eller andre arbejder professionelt med i dit job.

Jeg viser ovenikøbet også empati, blot med de som ikke har lyst til at lukke folk med underlige fobier ind i deres hjem. Det kan jeg sagtens forstå at man ikke har lyst til. Især når det drejer sig om en person, som arbejder professionelt med at komme ind i fremmede folks hjem. Det er da vel kun rimeligt at man kan forvente at en sådan proffesionel person kan håndtere det de arbejder med?

Man er vel bedst tjent med at have et job, man kan håndtere?[/QUOTE]

Kære Sheer, jeg har skam læst det du skrev og jeg forholder mig til at din udmelding virker meget nedgørende overfor mennesker som lider af en fobi eller angst og jeg synes det er trist at der ikke er mere respekt for dette. Du skriver det jo, som om det er noget de gør, for at genere og spille skuespil - når det kan være lige så reelt som folk der fejler noget fysisk som f.eks katteallergi.
Og jeg var vist ikke den eneste der læste det sådan, så du må jo have formuleret dig uheldigt, hvis du mener at jeg har forstået din udmelding forkert…

Og med hensyn til at håndtere det de arbejder med, så har hun jo netop valgt at være hjemmehjælper, ikke dyrehandler eller dyrlæge og jeg synes nu godt man kan respektere hvis nogle mennesker er bange for dyr.

[QUOTE=Camilla;535396]Kære Sheer, jeg har skam læst det du skrev og jeg forholder mig til at din udmelding virker meget nedgørende overfor mennesker som lider af en fobi eller angst og jeg synes det er trist at der ikke er mere respekt for dette. Du skriver det jo, som om det er noget de gør, for at genere og spille skuespil - når det kan være lige så reelt som folk der fejler noget fysisk som f.eks katteallergi.
Og jeg var vist ikke den eneste der læste det sådan, så du må jo have formuleret dig uheldigt, hvis du mener at jeg har forstået din udmelding forkert…

Og med hensyn til at håndtere det de arbejder med, så har hun jo netop valgt at være hjemmehjælper, ikke dyrehandler eller dyrlæge og jeg synes nu godt man kan respektere hvis nogle mennesker er bange for dyr.[/QUOTE]
Ja, du synes det.

Men du kan ikke forvente at andre også er ligeså tolerante.

Du kan jo diskutere det med mig, i øvrigt uden at vide hvad jeg ville have gjort i situationen. Men jeg er ikke en af dem, som får hjemmehjælp. Og hvor er din tolerance overfor hjemmehjælpsmodtagerne i denne tråd?

[QUOTE=Sheer;535403]Ja, du synes det.

Men du kan ikke forvente at andre også er ligeså tolerante.

Du kan jo diskutere det med mig, i øvrigt uden at vide hvad jeg ville have gjort i situationen. Men jeg er ikke en af dem, som får hjemmehjælp. Og hvor er din tolerance overfor hjemmehjælpsmodtagerne i denne tråd?[/QUOTE]

Okay, så fordi jeg pointerer at man godt kan udvise bare en anelse forståelse for, at det kan være ganske reelt at nogen mennesker har en fobi for katte, så er jeg intolerant overfor hjemmehjælpsmodtagerne? Jamen whatever… Jeg tror bare jeg smutter videre til en anden tråd, den her diskussion gider jeg ikke bruge mere tid på :cool2:

[QUOTE=Troldegaarden;535338]Jeg tror simpelthen i er kommet skævt ind på hinanden 12345. Jeg ville tage kontakt til det kontor du nu er tilknyttet og forklare at hvis andre en dag skulle komme ud til dig og være bange for katte eller måske ha katte allegi så er dit hjem altså med katte. Hvis det er angst de har så vil du gerne ha at vide hvornår hjemmehjælperen kommer ud til dig så du måske kan lukke kattene fra. Er det allergi så må personen tage det med eller også må du få en anden hjælper til at komme i dit hjem

Jeg er en af de “skøre” jeg lider bla af social angst og i den forbindelse kommer her hver uge en bostøtte og en gang i
måneden en distriks sygeplejeske. Jeg har ved opstart eller når jeg skal ha ny person tilkyttet ringet og fortalt at jeg har fire katte i huset så kan personen/kontoret finde ud af om der måske skal en anden person her ud hvis nu de har allergi eller
ligende.[/QUOTE]
Hovedkontoret og lokal afdelingen er klar over at vi har flere dyr.
Har flere gange sørget for at vores papegøjer f.eks ikke var ude osv når hjemmehjælpen kom.

Har fuld respekt for folks angst og under andre omstændigheder, havde jeg osse fjernet kattene…
Men synes det var så respektløst måden hun kom ind på.
Har siden snakket med lederen, og hun sagde at hun godt vidste at der normalt ik var problemer med os og dyrene…
Hun var ikke blevet oplyst om at den unge pige (vikaren) havde problemer med katte, for så var hun slet ikke sendt over til os…
Har oplyst til lederen hvorfor hun blev bedt om at gå, og at hvis det var foregået anderledes, havde jeg lukket kattene væk uden problemer