Kattebilleder i februar

Hvor er de smukke alle 4 :heart_eyes::heart_eyes:

1 Synes om

Tak Eva :smil: Jeg mangler at vise billeder af de to med hvidt også :hoho: Hedvig og Frida :hjerte: Så har i set hele flokken. Men de to putter ikke med nogen (kun mig), så det må blive “Single billeder” en af de kommende dage :smil:

Edit: Jeg fandt lige et af smukke Frida :hjerte: på telefonen


Jeg er så vild med den lille tøs :love: Så sød og blid :lovelove:

13 Synes om

underlig effekt fra flashen…mon ikke Dr.Dyr skulle chekke Fups øjne extra ved næste 10000 km eftersyn…nok bare en effekt…

14 Synes om

Tag nogle flere billeder og se om den gentager sig!

Fup har enten albino/melanistic gener, som laver forskellig iris refleks i øjnene (tænk blå+gul øje kat) eller har et medicinsk problem, så han skal bestemt kigges på, hvis han ikke har kendte hvide/sorte gener og effekten kan gentages.

Iris (også kaldt rødøje) reflekser skal have samme farve, form og kun afvige svagt i intensitet. Har katten ikke normalt sam-syn eller er blitzen skævt for og meget tæt på, så kan intensiteten afvige mere, men ikke farven.

Albino/melanisme kan komme til udtryk i pigmenteringen i selve øje og ændrer farven på reflekser (for det meste er det rød farve fra blodet man ser, men det afhænger af lyskilden).

Der kan være mange medicinske ting, fra ikke så alvorligt til ganske alvorligt ( :frowning: ), som kan påvirke det ene øjes refleks selektiv. Det er et tegn som skal tages alvorligt.

Til sammenligning:


Kat som har fået tjekket øjne flere gange (all OK)

1 Synes om

:grin: :grin:

Han ligner én der tænker:

“This town ain’t big enough for the both of us”

:grin: :grin:

1 Synes om

Hvor er hun også dejlig - kan godt forstå, at du er vild med hende :heart_eyes:

1 Synes om

Jeg kan anbefale at have flere slået op… På en eller anden måde er den nyeste bare mest tiltrækkende, og så kan man kaste ting ned i den anden kasse :tihi:

Pøj pøj med det!

3 Synes om

Billy har ikke helt forstået, hvordan man tager en selfie… :klappe:

18 Synes om

Hvor kær er han lige :heart_eyes:

Han bliver verdens sødeste kælekat, når han mister bollerne. Mens han er fertil, skal man være påpasselig, for han kan godt nappe hårdt! Fertile Korat hanner er IKKE legetøj og dem hygger man generelt IKKE med på denne måde.
Men Billy er supersød, når man holder godt øje med, at han ikke begynder at bide. Der er oftest kærlighedsbideri, men bider bare til. Man skal kunne læse katten og være opmærksom hele tiden. Han kender ikke mig særligt godt, men selv ejeren skal også være påpasselig, for de er temmeligt hormonelle.
Når de bliver kastrerede, så bliver hankattene søde og balancerede kælekatte. Dog har de en større tendens til at nappe, men det lærer man hurtigt at spotte.

Han er sin fars søn. Oddy er ligeså kælen og puttesyg. Søster Mimi er også en super kælen “gnider”, men da hun er hunkat, så er hun slet ikke så napper hun slet ikke på samme måde. Korater kærlighedsbider tit, men ikke så hårdt.

1 Synes om

Godt at vide! Men hold da op, hvor er han lækker. Jeg kender ikke til racen, så tak for baggrundsinfo.

Et lille skønbillede af rovdyret:


Prøv lige at se størrelsen på de lårbasser! Selv ikke min gamle intakte hankat (aka døden på listepoter) havde så ekstrem en sprinterfigur i sine velmagtsdage.

Så mangler jeg bare et ordentligt kamera, en computer skærm der kan vise ordentlige farver og gråtoner samt lidt nervemedicin til at få mine irriterende hænder til at holde op med altid at sitre, så kan der måske komme nogle bedre fotos af hende i fremtiden, nu da hun endeligt er begyndt at sidde stille mere end 30 sekunder. Lol

15 Synes om

Selv midt i Sibirien kan man godt nyde solen, hvis man kan finde et hjørne med læ :heart:

21 Synes om

Dronning Hippy

19 Synes om

Elysia og den bette power napper på sofaen. :heart_eyes:

18 Synes om

Jeg har ferie i denne uge og det nyder pelsbørnene.

Theodor og jeg tager os lige en skraber :heart_eyes::grinning:

17 Synes om

BERTIL!! F.J.E.R.N. D.I.G!!

17 Synes om

I guder hvor er han skøn! :heart_eyes:

1 Synes om

Godt at de så har gule øjne! :wink: Hvor er de smukke. :heart_eyes:

19 Synes om