Katteforsikring

Jeg har overvejet, om jeg skulle få lavet en forsikring på mine 3 katte.
Men ville gerne høre lidt om andres erfaringer vedr. forsikringer.
Hvad indeholder den, priser osv.

Jeg har netop i dag sendt anmodning afsted til Dyrekassen for mine 2 kattedyr.
Har kigget på TopDanmark og en smule på Agria.
TopDnamark kan skræddersyes og beregner selvrisiko en smule smartere, set fra kundens side, end Dyrekassen. Til gengæld falder dækningen med kattens alder.
Agria har et sted i deres betingelser stående, at de har ret til at udpege dyrlæge; dette gjorde at jeg sprang over dem. Det er muligt, at de ikke benytter sig af det, men jeg vil ikke skrive under på en sådan aftale.
Prismæssigt tror jeg ikke der er kæmpeforskel, der er rabat til medlemmer af Kattens Værn hos Dyrekassen.

Jeg har alle mine forsikringer i TopDanmark, så det kunne være at jeg skulle at undersøge hvad de vil lave den til:)

Læs de detaljerede betingelser grundigt. Jeg sprang fra pga nedsættelsen af dækningen, det er hele 60% der forsvinder, når katten når en vis alder, dvs, hvis du tegner dækning for fx 100.000 (for nu at tage et rundt tal), vil du efter katten opnår ennvis alder stadig betale for denne dækning, men have en maks dækning på 40.000.
Den brød jeg mig ikke om, men ellers så det fint ud, var lige ved at vælge dem…

Jeg har netop tegnet hos Agria. Men det var især deres avlsforsikring udover sygeforsikringen der tiltalte mig :slight_smile:

Hvad synes du om, at der står:
Vi har ret til at udpege specifik dyrlæge eller dyreklinik

http://www.agria.dk/danmark/bilder.nsf/LookUpByKey/7749/$file/Generelle%20Bestemmelser.DAB111.pdf

på side 3, 2 linie.

Det ville jeg aldrig gå med til, de skal ikke bestemme hvilken dyrlæge jeg skal benytte, det er et tillids-spørgsmål.
:slight_smile:

Danpia - Går ud fra at det er mig du spørger? Nu har jeg læst nærmere om det du mener, men så vidt jeg kan se så handler det om hvis der er sket skader som f.eks. trafikulykke eller dyrplageri, og ikke normal sygdom?

Har lige skiftet til købstædernes forsikring med alle vores forsikringer også kattenes (vi har 2 ) vi har sparet en del penge og vi er rigtig godt dækket hos dem bedre end vi var før ved dyrekassen

Hvor meget giver i ca. om året og for hvor mange katte?

Hvor meget giver i ca. pr. år og for hvor mange katte?

Jeg har mine 3 forsikret hos Dyrekassen. Mener jeg giver ca. 1100 om året pr. kat. - Jeg er glad for mine er forsikret. Og er godt tilfreds med Dyrekassen.

Jeg har lige betalt for Atheas idag, det blev 824 kr for sygeforsikring, avlsforsikring og medicinforsikring (de to sidste er ca. 100 kr pr. styk), men jeg får så også 10% på at være medlem af Felis Danica, og 10% mere for at være opdrætter :slight_smile: Dog skal man lige være opmærksom på at deres sygeforsikringspriser ikke er de samme for de forskellige racer :slight_smile:

Jeg har Dyrekassen Danmark og er rigtig godt tilfreds.

Har aldrig haft problemer med dem.

Får 10 % rabat som medlem af Kattens Værn, eller som medlem af en klub under Felis Danica.

Jeg får så yderliger 10 % da jeg har 5 katte (mængderabt)

Så jeg betaler omkring 800 pr kat pr år.

Har kigget på Agria, men syntes ikke så godt om deres betingelser, bare sådan en mavefornemelse og så det med de kan vælge dyrlæge om andre allerede har skrevet.

Jeg har Agria på mine 2 birmaer og gir ca 2000,- om året. De er sygeforsikrede, livsforsikrede, og den ene er også avlsforsikret.

Jeg er rigtig tilfreds med min forsikring, og min avlsforsikrede er af opdrætter forsikret mod skjulte fejl og mangler gennem Agria.

Jeg har Dyrekassen til begge mine drenge, og har en rigtig god mavefornemmelse…

jeg fik en forsikringskyndig til at gennemgå betingelserne fra de forskellig selskaber.
h*n fandt frem til at Dyrekassen var den helt rigtige for mig mht pris / dækning.

Jeg giver ca 735 kr / kat med alle rabatter.

Jeg kan så sige at jeg aldrig har haft problemer med at få dækket noget som helst hos dem, send regning ind og nogle dage efter er der penge på kontoen :slight_smile:

jeg har dyrekassen med KVrabat, mængderabat og opdrætter/stamnavns-rabat - det er ca 750 kr pr kat - har lige betalt faktisk :slight_smile:

det er en RIGTIG god ting… det første år jeg havde det tjente det sig ind med det samme og der var betaling med det samme jeg bad om det

hellere have forsikringen og aldrig have en syg kat end en tilskadekommen misling og en monster udgift der ødelægger humøret resten af året

Ja Eva/Eife, det var nemlig dig, men har lidt problemer med pladsen i skrivefeltet, når jeg bruger IPad’en, så springer nogle gange citat over.

Jeg vil tro afsnit 3 “Anmeldelse af skade” dækker alle former for skade, som policen dækker, herunder sygdom. Og dermed også afsnit 3.2 “Din for pligtelse til at deltage i skadesopgørelsen”, som teksten “Vi har ret til at udpege specifik dyrlæge eller dyreklinik” står under.

Jeg har sendt det hele til en af kollegarerne, jeg har masser af forsikringfolk omkring mig på mit job, for at høre, hvordan en forsikrings M/K læser det.

Pia - Ok, det lyder interessant. For jeg læser det nemlig som at det kun er ved skade og ikke ved sygdom, f.eks. hvis en hund er blevet kørt ned eller noget, især fordi der lige inden står at man efter anmodning skal lade dem eller deres repræsentanter inspicere stedet som dyret blevet skadet eller dyret selv. Jeg tror dog lige jeg vil skrive til Agria og spørge også :slight_smile:

Så har jeg fået svare fra kollegaen:
Hej Pia,

Det er korrekt at forsikringen også dækker sygdom, opstået efter forsikringens ikrafttrædelse. I forvejen kendte sygdomme inden ikrafttrædelsen eller sygdomme som kan bevises opstået før, er IKKE dækket af forsikringen.

[COLOR=blue]Du har også helt ret i, at de har ret til at vælge hvilken dyrlæge eller dyrehospital m.m. man skal bruge. Nødvendigvis er det ikke noget man bruger så meget i praksis, men hvis egen dyrlæge gang på gang ikke har styr på behandling / operation m.v. så kan det være en fordel, at prøve et andet sted og derfor har forsikringsselskabet dækket sig ind i betingelserne med, at de har ret til at anvise et sted som de kender. [/COLOR]

Det er rart med et forsikrings spørgsmål, som man ved noget om J

Håber at ovennævnte hjælper dig på rette vej J

MH. Michael

At de ‘kun’ skriver det for at dække sig ind, ja jeg kan sagtens forstå det, men de vil faktisk kunne forlange det … det vil jeg ikke acceptere.