Kattegales fremtid?

[QUOTE=Andreas;1232751]Det er nok rigtigt, at det er lavsæson for heftige diskussioner.

Så vidt jeg kan se af referatet fra plenarforsamlingen, var det eneste, man kunne blive uenige om, at DARAK ville bestemme, hvor mange pokaler JYRAK på sine egne udstillinger må dele ud til huskatte! :playkitty1:

Dette forslag skilte virkelig vandene; omend de umiddelbare konsekvenser - især for racekatte - er til at overse. :fløjte:

Men hvis nogen savner en diskussionstråd, så er her en kandidat.:tihi:

vh

Andreas[/QUOTE]

Jeg overvejede det faktisk, for jeg synes, det er urimeligt, men det blev ved overvejelserne…

Sådan kan det godt fortolkes. Jeg erindrer også at have set nye få en grov behandling herinde. Men det er jo ikke, fordi de er nye. Det er, fordi de overtræder de uskrevne regler, hvoraf de to vigtigste er:

  • en syg kat skal til dyrlæge,
  • man må kun avle killinger inden for klubsystemet.

I nogle tilfælde kunne vi nok godt forklare os lidt venligere.

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;1232759]Sådan kan det godt fortolkes. Jeg erindrer også at have set nye få en grov behandling herinde. Men det er jo ikke, fordi de er nye. Det er, fordi de overtræder de uskrevne regler, hvoraf de to vigtigste er:

  • en syg kat skal til dyrlæge,
  • man må kun avle killinger inden for klubsystemet.

I nogle tilfælde kunne vi nok godt forklare os lidt venligere.

vh

Andreas[/QUOTE]

ja det er jo det og et eller andet sted kan jeg sagtens forstå at man ikke nødvendigvis giver et pænt svar, især når man har været turen igennem ret så mange gange.
Men som jeg skrev i et andet indlæg, så er vi nogle gange oppe mod at den nye bruger igennem et helt liv har haft et helt andet forhold til katte og kattehold og det er så der at vi skal igen med at overbevise personen om at det nok ikke er den helt rigtige måde og det kan godtnok være en opgave som tærer på ens tålmodighed og kræfter.

Jeg er meget glad for kattegale og tjekker forum flere gange dagligt. Jeg har dog også følt at det har været lidt tamt på det senest. Ikke nær så mange sjov kattehistorier eller andre historier for den sags skyld. Og jeg skal ærligt indrømme at jeg heller ikke har skrevet så meget. Hvilket til dels skyldes at der er ikke er så meget nyt med Sigga mere. Men også fordi jeg nogle gange bliver lidt træt af at diskussioner kører i hårdknude. Jeg har læst de fleste af de tidligere indlæg og vil prøve at udtrykke mine synspunkter kort.

  • Jeg synes det er ærgerligt at fjerne alle knapperne. Visse tråde bliver meget lange hvis alle skal til at skrive “jeg er enig”. Derfor har jeg også trykket “enig” ved visse udsagn ovenfor.
  • Jeg synes blandingen af kat og alm tråde er det gode ved KG. Og har haft stor glæde af ddn støtte man får i de mere personlige tråde.
  • Jeg synes det er lidt meget, at det nu er både en tanker-tråd og en hvad laver du-tråd. Så slal man kigge og opdatere sig to steder - og det får jeg ikke gjort og får derfor heller ikke svaret. Så mit foreslag er at gå tilbage til en tråd.
  • Jeg savner ligesom Ea kattenus. Også gerne på voksne katte.
    -Jeg har “mødt” og mødt så mange søde mennesker herinde. Og det bedste ved kg er for mig det at man kender hinanden, ved noget om hinandens liv og historier og kender deres katte.

Så måske vi skal beholde tak og enig, og i stedet blot fjerne grin og tillykke? Tak og enig fungerer også godt synes jeg :slight_smile:

Jeg kan IKKE forstå, hvorfor grin skal fjernes.

Jeg synes den er rigtig god til at ‘synes godt om’ et indlæg (og bruges også som afstemning i uge-foto-konkurrencerne).

Tillykke tjoooooh, det er mere personligt at skrive tillykke, men igen hvis 15 eller flere gerne vil ønske tillykke, så er det da nemmest at trykke tillykke, jeg kan ikke se at trådene og dermed forum bliver bedre af 15 * “Tillykke”

EDIT: Dem der IKKE synes om de forskellige knapper kan jo lade være med at bruge dem og lade os (?) andre beholde dem :wink:

Du har ret Eva, knapperne var der ikke helt fra starten

[QUOTE=danpia;1232784]Jeg kan IKKE forstå, hvorfor grin skal fjernes.
[/QUOTE]

For mig fordi jeg synes det er mere upersonligt, og savner de samtaler man kan få igang ud fra folks måde at skrive en kort kommentar :slight_smile:

[QUOTE=danpia;1232684]Jeg synes nu knapperne er rare at ha’.
Kan godt være aktiviteten falder med dem, men synes de er gode, sjove, fine at ha’.

Jeg mærker ikke problemer med kattegale, hverken på Mac (Chrome) eller windows 7 (Chrome)

TrekkieGrrrl, hvilken browser bruger du (MSIE er mit gæt)

:)[/QUOTE]
Uff nej da. Jeg bruger Chrome. Og jeg kan altså SE på min Process Lasso (en slags udvidet task manager) når KG kører. Den bruger helt vanvittigt mange ressourcer. Så snart jeg lukker det faneblad med KG kører alting hurtigere.

Jeg har altid mange faneblade åbne (det er nemmere end bogmærker når der er en side man skal huske) og det er kun KG der laver det nummer :confused:

Jeg personligt vil ikke skrive mere af at div. knapper bliver fjernet.

Jeg kan bare mærke at min interesse er dalet, fordi her ikke længere er nogle emne som er spændende for mig.

Jeg ville elske dybdegående debatter om emner som:

Udstillingssystemer, dommerbedømmelser, standarder og fortolkning af disse.

Alvsmål, restriktioner (for og imod), prægning af killinger, killinge køb- og salg, fremtiden for kattesporten, mm.

Desværre er disse emne ofte sprængfarlige med meget stærke holdninger for og imod, og derfor tror jeg ikke de rigtig egner sig til KG, samtidig er det emner som ikke har så lige så stor interesse for de medlemmer af KG som ikke udstiller eller opdrætter.

Jeg synes her er blevet for tamt. Der er alt for meget ikke katte relateret og resten er kun billedtråde, som vel er hyggelige, men som giver meget debat.

Jeg kigger med dagligt men føler ikke her rigtig sker noget som kan få mig til at deltage i trådene.:surrender1:

[QUOTE=Wijelo;1232791]Jeg personligt vil ikke skrive mere af at div. knapper bliver fjernet.

Jeg kan bare mærke at min interesse er dalet, fordi her ikke længere er nogle emne som er spændende for mig.

Jeg ville elske dybdegående debatter om emner som:

Udstillingssystemer, dommerbedømmelser, standarder og fortolkning af disse.

Alvsmål, restriktioner (for og imod), prægning af killinger, killinge køb- og salg, fremtiden for kattesporten, mm.

Desværre er disse emne ofte sprængfarlige med meget stærke holdninger for og imod, og derfor tror jeg ikke de rigtig egner sig til KG, samtidig er det emner som ikke har så lige så stor interesse for de medlemmer af KG som ikke udstiller eller opdrætter.

Jeg synes her er blevet for tamt. Der er alt for meget ikke katte relateret og resten er kun billedtråde, som vel er hyggelige, men som giver meget debat.

Jeg kigger med dagligt men føler ikke her rigtig sker noget som kan få mig til at deltage i trådene.:surrender1:[/QUOTE]

Finder du disse emner andre steder:? Jeg gør ikke. Jo, måske på internationale racespecifikke lister og fora.
Ja, det er følelsesladede emner om personlige valg. Bølgerne kan gå højt, når sådanne emner diskuteres. Så længe man diskuterer med respekt og åbenhed for andres holdninger og valg, må bølgerne vel godt gå højt:?

[QUOTE=TanjaE;1232755]Jeg er også en af dem der måske ikke er allermest deltagende, men jeg nyder at læse med i diverse tråde om både katte og alt muligt andet :slight_smile: Jeg bruger også tak, enig og grin knapperne en del og jeg tror da helt sikkert jeg ville skrive mere hvis de ikke var der.

Og så kan det være jeg skal huske at invitere til killingenus til sommer når jeg (højst sandsynligt) har plejekillinger igen
:P[/QUOTE]

Ja tak :smiley:

Måske ikke for den, der har oprettet indlægget? Jeg bliver da aldrig ked af at læse, at nogen synes, mine katte er smukke :stuck_out_tongue:

Om det vil gøre en forskel for forumaktiviteten at fjerne tak og enig m.m., kan vi nok kun finde ud af ved at prøve det. Jeg vil jo nok komme til at savne dem, for jeg har i hvert fald på et tidspunkt ligget pænt i toppen af statistikken (jeg vil slet ikke tjekke, hvordan det ser ud lige nu)…

Til gengæld tror jeg ikke, man generelt kan forcere aktiviteten frem. Man bidrager med det, man har lyst til og tid til og ved noget om og har på hjerte etc., og når aktiviteten på KG har været støt faldende det sidste års tid, er det vel, fordi brugerne har mindre tid og lyst til at bidrage og har mindre på hjerte end tidligere? For så vidt jeg lige kan bedømme, er det ikke medlemstallet, der er faldet?

Til slut vil jeg sige, at jeg er enig med Trine i, at vi har for mange tanketråde. Hvad laver du og hvad tænker du kan sagtens slås sammen til én tråd igen. Madtråden har jeg ikke en holdning til. Men jeg synes, tanketrådene (i et passende antal) er rigtig udmærkede og tjener samme formål som frokostpausen på arbejde.

[QUOTE=dkkorat;1232792]Finder du disse emner andre steder:? Jeg gør ikke. Jo, måske på internationale racespecifikke lister og fora.
Ja, det er følelsesladede emner om personlige valg. Bølgerne kan gå højt, når sådanne emner diskuteres. Så længe man diskuterer med respekt og åbenhed for andres holdninger og valg, må bølgerne vel godt gå højt:?[/QUOTE]

Du har ret i, at det desværre ikke er emner som diskuteres ret mange steder.

Men f.eks. fremtiden for kattesporten kunne måske tages op, i lyset af de seneste tal for medlemmer i Felis Danica klubber og antallet af stamtavler for sidste år.
Det ser ikke for lyst ud for vores hobby, hvis man ser udviklingen de sidste 5-8 år så er det gået meget stærkt nedad. :frowning:

[QUOTE=Wijelo;1232796]Du har ret i, at det desværre ikke er emner som diskuteres ret mange steder.

Men f.eks. fremtiden for kattesporten kunne måske tages op, i lyset af de seneste tal for medlemmer i Felis Danica klubber og antallet af stamtavler for sidste år.
Det ser ikke for lyst ud for vores hobby, hvis man ser udviklingen de sidste 5-8 år så er det gået meget stærkt nedad. :-([/QUOTE]

Enig:) Det kunne være et godt emne:) Start det med den vinkel, DU gerne vil have på det :slight_smile:

Som ny herinde var der et overflod af svar man kunne hente i søgefunktionen, men må erkende at når man starter en debat herinde kan man godt mærke at tonen er lidt hård, netop fordi der så mange hardcore katteejer og vi nye godt kan føle os nedtromlet. For glem nu ikke at os der kommer herind jo vil det bedste for vores misser.
man kan også til tidere fornemme en lidt sammenspist stemning. KG er et sted hvor jeg har fået MANGE gode råd og oplysninger, men som ven af de kattegale har jeg nu aldrig følt mig :slight_smile:

Jeg er jo mest til voksne katte, men jeg mindes ikke at jeg har mødt en kat jeg ikke kunne lide. :smiley: Og skulle jeg komme til Jylland, vil jeg gerne møde jer alle tre. :slight_smile:

De gange jeg har været til killingenus, har killingdelen kun været et del af grunden til det. For mig er det en god blanding af killinger, voksne katte hvor jeg enten ikke har mødt racen endnu, eller gerne vil møde den igen og så det sociale samvær med menneskerne. Det er for mig en skøn måde at møde nye mennesker, være social, men uden at man behøver at blive bedstevenner med alle. De gange jeg har været afsted, har været rigtig hyggelig og jeg synes det er hyggeligt at vi også kan mødes over håndarbejde eller husnus/havenus, som vi var til hos Diana. :slight_smile:

[QUOTE=Enki;1232802]Jeg er jo mest til voksne katte, men jeg mindes ikke at jeg har mødt en kat jeg ikke kunne lide. :smiley: Og skulle jeg komme til Jylland, vil jeg gerne møde jer alle tre. :slight_smile:

De gange jeg har været til killingenus, har killingdelen kun været et del af grunden til det. For mig er det en god blanding af killinger, voksne katte hvor jeg enten ikke har mødt racen endnu, eller gerne vil møde den igen og så det sociale samvær med menneskerne. Det er for mig en skøn måde at møde nye mennesker, være social, men uden at man behøver at blive bedstevenner med alle. De gange jeg har været afsted, har været rigtig hyggelig og jeg synes det er hyggeligt at vi også kan mødes over håndarbejde eller husnus/havenus, som vi var til hos Diana. :)[/QUOTE]
Det er også noget af det jeg elsker. En hel dag hvor man kan snakke kat uden der er nogen der synes man er sær eller “for meget”

[QUOTE=Johnny;1232752]ja der har du da om nogen ret,

hvis i vidste hvor tit jeg har skrevet og har fået pber fra nye medlemmer fordi de ikke kan forstår de bliver trynet,

jeg bruger en helt del tid på at nye brugere føler sig velkomne her og at forklarer dem hvorfor de får de svar de nu engang får.[/QUOTE]

:? :?

Men… jeg mindes da ikke, at der er skrevet fra admins i adskillige tråde om, at nogen bliver trynet… eller at KG’s regler ikke bliver overholdt ??

Din udtalelse kommer virkelig bag på mig – for hvis det var/er så slemt at være ny herinde – så skal der måske laves et par nye regler om, hvordan vi modtager nye medlemmer ??

Eller der skal meldes ud med det samme i sådan en tråd - i stedet for et par dage efter ??

:? :?

[QUOTE=Wijelo;1232791]Jeg personligt vil ikke skrive mere af at div. knapper bliver fjernet.

Jeg kan bare mærke at min interesse er dalet, fordi her ikke længere er nogle emne som er spændende for mig.

Jeg ville elske dybdegående debatter om emner som:

Udstillingssystemer, dommerbedømmelser, standarder og fortolkning af disse.

Alvsmål, restriktioner (for og imod), prægning af killinger, killinge køb- og salg, fremtiden for kattesporten, mm.

Desværre er disse emne ofte sprængfarlige med meget stærke holdninger for og imod, og derfor tror jeg ikke de rigtig egner sig til KG, samtidig er det emner som ikke har så lige så stor interesse for de medlemmer af KG som ikke udstiller eller opdrætter.

Jeg synes her er blevet for tamt. Der er alt for meget ikke katte relateret og resten er kun billedtråde, som vel er hyggelige, men som giver meget debat.

Jeg kigger med dagligt men føler ikke her rigtig sker noget som kan få mig til at deltage i trådene.:surrender1:[/QUOTE]

Jeg er meget enig :slight_smile:

Generelt er der “lavvande” i kattesporten. Det ses på antal registrerede opdrættere, killinger, på antallet af udstillere, deltagere på diverse kurser osv. osv. Jeg husker tydeligt da jeg var kredsleder i Kattekreds Fyn. Vi var ved at blive vanvittige af, at der ikke kom nogle (dvs. ret mange) til vores arrangementer :S Efterhånden kan jeg se at det gælder hele vejen rundt … også her på KG, hvor vi pt. oplever nedgang i “spændende” emner.