Kattegales fremtid?

[QUOTE=Tante Tut;1232729]:tihi: :tihi: :tihi:

Ih altså Maja… nu begynder jeg allerede at gætte på, om det er en ny kat eller et krybdyr eller en kæreste til dig, eller en efternøler, eller …eller… eller… ?? :smiley: :rock:[/QUOTE]

Jeg kan allerede nu afsløre, at det IKKE er hverken en kæreste eller en efternøler! :yikes:

Før knapperne kom igen og før vi fik grin. Jeg er nu altså sikker på at knapperne ikke var var der fra starten af i 2008, men de kom en eller anden gang med en opdatering nogle år senere, og forsvandt så da forummet havde nogle problemer, og kom så igen for et stykke tid siden :slight_smile:

lige præcis, for mig ville det virke en smule overfladisk hvis jeg skulle skrive ihhh og åhhhh hver gang jeg ser en lækker mittetat.
hvis jeg skriver noget i en tråd er det fordi jeg virkelig mener det jeg skriver

du har helt ret i at knapperne ikke var der fra starten, men de kom ret hurtigt efter ønske fra brugerne og da de ikke var der for få år siden var der jo et ramaskrig over de mgl knapper.

[QUOTE=Lykke;1232731]Jeg er helt enig med Pernille og Camilla - Jeg er her især for alle de sjove historier om kattene og alle hverdagstingene, der ikke nødvendigvis er om kat :slight_smile:

Vil da gerne indrømme, at jeg tit bare for lavet et grin eller lignende, af den simple grund, at jeg tit er på fra min telefon og dens tastatur er totalt elendigt sammen med KG.

Mht katterelaterede tråde.
Jeg tror tit (som andre også nævner), at den MEGET hårde tone, der nemt kommer, hvis folk spørger om noget, nemt skræmmer folk væk.
Jeg har fx lært hvad jeg vil nævne herinde, så nogen ting, der måske kunne komme gode ideer til, fortæller jeg simpelthen ikke. Nogle brugere herinde snakker jeg så med om det privat i stedet. Og jeg ved desværre, at jeg ikke er den eneste bruger, der har det sådan.[/QUOTE]

:slight_smile:

Men så må vi alle prøve at finde en blidere tone frem ??

Synes bare, at det kan være svært - nu er jeg selv f.eks. ikke det mindste hudløs eller sårbar - mens andre næsten tager det som en personlig fornærmelse ikke at få en tilfredsstillende respons på et indlæg… :slight_smile:

Sådan er vi alle så forskellige – og jeg synes nu ikke, at vi er hårde ved nye medlemmer – men måske er det sådan, de nye opfatter det – det er svært at vide, så det ville være rart hvis et par nye medlemmer gav lyd her i denne tråd - om hvordan det er at være ny herinde :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;1232731]
Mht katterelaterede tråde. Jeg tror tit (som andre også nævner), at den MEGET hårde tone, der nemt kommer, hvis folk spørger om noget, nemt skræmmer folk væk. Jeg har fx lært hvad jeg vil nævne herinde, så nogen ting, der måske kunne komme gode ideer til, fortæller jeg simpelthen ikke. Nogle brugere herinde snakker jeg så med om det privat i stedet. Og jeg ved desværre, at jeg ikke er den eneste bruger, der har det sådan.[/QUOTE]

Jeg synes så, det er ved at være længe siden, at jeg har oplevet en hård tone herinde :slight_smile: (Vi oplever alle tingene forskelligt, derfor skriver jeg sådan.) Admins er blevet rigtigt gode til at slå hårdt ned på den slags, men det kræver, at brugerne rapporterer indlæg/tråde :wink:

:tihi: :smiley: :høhø: :ups:

OK… så er det nok i dyreriget… for det siger jeg dig, Maja - hvis det er en ny potteplante, så kommer jeg efter dig ! :stuck_out_tongue:

Det var de, for i starten talte de med som et indlæg og det gav en masse ballade, når folk kom lidt for let til adgangen til de hemmelige tråde og at få et navn, som jo begge er styret af antal indlæg :slight_smile:

Nej, det var ikke sådan. Det var fordi ikke katterelateret indlæg (dvs. f.eks. i off topic) også talte med, og det var der noget diskussion om hvorvidt de skulle eller ej.

:surrender1: :surrender1: :surrender1: :surrender1:

PS : hvor er det bare svært at lade være med at bruge ‘enig’ og ‘grin’

:tihi: :høhø: :ups: :smiley:

Jeg tror stadig ikke det er knappernes skyld. Når jeg ser en billedtråd, er der ofte en del andre der allerede har skrevet hvad jeg havde i tankerne, og så synes jeg ikke der er grund til at skrive det en gang til. Så trykker jeg på knappen i stedet, for at vise jeg har set billederne, og synes om dem. At x antal brugere, skriver nogenlunde det samme om at katten er sød/sjov/smuk/what ever, bliver altså noget enerverende at læse i længden.
Eller hvis nogen kommer med et oplæg til en diskussion - som denne tråd f.eks. - så kommer der forskellige meninger og holdninger, og hvis jeg kan se flere allerede har ytret noget lignende jeg ville sige, jamen så nøjes jeg bare med at trykke på enig.

Manglen på liv herinde for tiden, tror jeg bunder i andre ting, og flere forskellige ting. For mit eget vedkommende er der andre ting i mit liv, som fylder mere lige nu. Men det betyder bestemt ikke at jeg kunne tænke mig at undvære KG. Jeg har nogle katterelaterede ting jeg også tumler med for tiden, og det tror jeg ender med at få en tråd herinde, på et tidspunkt. Det er ikke noget jeg kunne drømme om at slå op på FB, som jeg finder meget overfladisk.

Men sådan en tråd som denne, er helt sikkert sund, og nogle af os - i hvert fald mig selv - vil måske tænke lidt nærmere over det, og begynde at skrive lidt mere igen :slight_smile:

Jeg synes også, at det er ved at være et stykke tid siden.
Men der har også været perioder,hvor tonen har været slem… Jeg synes i hvert fald på et tidspunkt, at hver gang der kom et nyt medlem, så blev det trynet.

[QUOTE=Lykke;1232731]Jeg er helt enig med Pernille og Camilla - Jeg er her især for alle de sjove historier om kattene og alle hverdagstingene, der ikke nødvendigvis er om kat :slight_smile:

Vil da gerne indrømme, at jeg tit bare for lavet et grin eller lignende, af den simple grund, at jeg tit er på fra min telefon og dens tastatur er totalt elendigt sammen med KG.

Mht katterelaterede tråde. Jeg tror tit (som andre også nævner), at den MEGET hårde tone, der nemt kommer, hvis folk spørger om noget, nemt skræmmer folk væk. Jeg har fx lært hvad jeg vil nævne herinde, så nogen ting, der måske kunne komme gode ideer til, fortæller jeg simpelthen ikke. Nogle brugere herinde snakker jeg så med om det privat i stedet. Og jeg ved desværre, at jeg ikke er den eneste bruger, der har det sådan.[/QUOTE]

lige præcis, jeg bruger kattegale for hyggens skyld, har jeg nogle ret alvorlige katteproblemer tager jeg den helt privat med de kattefolk jeg kender privat, for det er nu engang nemmere og for mit vedkommende får jeg mere ud af det når jeg i ro og mag kan spørge og få svar uden at skulle komme med alverdens forklaringer og er der noget jeg ikke forstår kan jeg sige det uden at blive jordet,
alt min viden som jeg har vedr katte har jeg helt sikker igennem div kattefora, MEN jeg deler kun ud af den hvis jeg selv har erfaringer på området, for uden den kan det være ligegyldigt at henvise til en bog o.lign vedr emnet

Det er nok rigtigt, at det er lavsæson for heftige diskussioner.

Så vidt jeg kan se af referatet fra plenarforsamlingen, var det eneste, man kunne blive uenige om, at DARAK ville bestemme, hvor mange pokaler JYRAK på sine egne udstillinger må dele ud til huskatte! :playkitty1:

Dette forslag skilte virkelig vandene; omend de umiddelbare konsekvenser - især for racekatte - er til at overse. :fløjte:

Men hvis nogen savner en diskussionstråd, så er her en kandidat.:tihi:

vh

Andreas

[QUOTE=DK Zaphy;1232747]Jeg synes også, at det er ved at være et stykke tid siden.
Men der har også været perioder,hvor tonen har været slem… Jeg synes i hvert fald på et tidspunkt, at hver gang der kom et nyt medlem, så blev det trynet.[/QUOTE]

ja der har du da om nogen ret, hvis i vidste hvor tit jeg har skrevet og har fået pber fra nye medlemmer fordi de ikke kan forstår de bliver trynet, jeg bruger en helt del tid på at nye brugere føler sig velkomne her og at forklarer dem hvorfor de får de svar de nu engang får.

jeg sidder jo mere el mindre som den eneste admin og styrer fb gruppen og når jeg anbefaler folk at de skal melde sig ind her, kender de godt kattegale, men de vil ikke være medlem herinde, netop fordi der åbentbart er rygter om at man som ny ikke bliver behandlet ret godt og at man kan risikere at blive talt ned til,

[QUOTE=Tante Tut;1232739]:slight_smile:

Men så må vi alle prøve at finde en blidere tone frem ??

Synes bare, at det kan være svært - nu er jeg selv f.eks. ikke det mindste hudløs eller sårbar - mens andre næsten tager det som en personlig fornærmelse ikke at få en tilfredsstillende respons på et indlæg… :slight_smile:

Sådan er vi alle så forskellige – og jeg synes nu ikke, at vi er hårde ved nye medlemmer – men måske er det sådan, de nye opfatter det – det er svært at vide, så det ville være rart hvis et par nye medlemmer gav lyd her i denne tråd - om hvordan det er at være ny herinde :)[/QUOTE]

For mig er der nu forskel på at se et svar som en personlig fornærmelse eller synes, det er noget groft sagt :slight_smile: Selvom man ikke er sårbar/hudløs, så kan tingene jo skrives på mange mange forskellige måde, hvor nogen er noget venligere end andre… Og dermed er der også stor forskel på, om ‘rådet’ bliver taget til sig eller ej - folk reagerer altså bedre på gulerødder end pisk :wink:

Tja, nu er det jo ved at være et stykke tid siden, at nye har skrevet om et emne, hvor folk reagerer meget :slight_smile: Og der har også været en del om det med tonen, så kan da bare håbe, at det er det, der har virket :slight_smile:

Jeg er også en af dem der måske ikke er allermest deltagende, men jeg nyder at læse med i diverse tråde om både katte og alt muligt andet :slight_smile: Jeg bruger også tak, enig og grin knapperne en del og jeg tror da helt sikkert jeg ville skrive mere hvis de ikke var der.

Og så kan det være jeg skal huske at invitere til killingenus til sommer når jeg (højst sandsynligt) har plejekillinger igen :stuck_out_tongue:

Det er faktisk en meget god beskrivelse af, hvordan jeg har det med Kattegale.

Hvis du skulle få mod på en tur helt til Jylland engang så er vores dør altid åben - og Devi opfører sig da lidt som en killing :tihi:

[QUOTE=DK Zaphy;1232732]Sådan har jeg det desværre også… :frowning: det er trist det er sådan…
Men jeg elsker stadigvæk KG :slight_smile:
Utroligt man kan være så afhængig af et forum… :P[/QUOTE]

Jeg melder mig i koret. Der er simpelthen nogen ting jeg ikke spørger om herinde længere og det er så ærgeligt.

Men hvis jeg har været medlem i så mange år og stadig kan føle mig stemplet som dyremishandler nogen gange, hvordan oplever nye brugere det så?

Jeg anbefaler KG i flæng når jeg støder på katteglade mennesker både i det virkelige liv og online. Så selv om jeg har sat nogle begrænsninger for mig selv i forhold til hvad jeg skriver om, så synes jeg stadig at det er det mest fantastiske sted at slå sine folder som katteelsker for her kan man både stille spørgsmål, finde svar, lære om udstillinger, møde ligesindede og snakke om alt andet mellem himmel og jord med folk der for det meste synes man er helt normal…altså næsten :ups:

[QUOTE=Gizzemissen;1232756]Det er faktisk en meget god beskrivelse af, hvordan jeg har det med Kattegale.

Hvis du skulle få mod på en tur helt til Jylland engang så er vores dør altid åben - og Devi opfører sig da lidt som en killing :tihi:

Jeg melder mig i koret. Der er simpelthen nogen ting jeg ikke spørger om herinde længere og det er så ærgeligt.

Men hvis jeg har været medlem i så mange år og stadig kan føle mig stemplet som dyremishandler nogen gange, hvordan oplever nye brugere det så?

Jeg anbefaler KG i flæng når jeg støder på katteglade mennesker både i det virkelige liv og online. Så selv om jeg har sat nogle begrænsninger for mig selv i forhold til hvad jeg skriver om, så synes jeg stadig at det er det mest fantastiske sted at slå sine folder som katteelsker for her kan man både stille spørgsmål, finde svar, lære om udstillinger, møde ligesindede og snakke om alt andet mellem himmel og jord med folk der for det meste synes man er helt normal…altså næsten :ups:[/QUOTE]

Jeg kan kun sige enig!