Kattegalleri

Kender I det forum, og hvad synes I om det?

Jeg er PIST! over, at der INGEN krav er for salg af katte derinde i deres marked. Killinger - også langhårs - gives væk fertile. Det er slaraffenland for kattehandlere!

Kan vi intet gøre? Jeg er dybt rystet…

Skrev med en køber, der inde, som “søger langhårs kat, fertil, gerneuden tavle. Jeg har lige mistet min dejlige perserblanding, og vil så gerne have en magen til at nusse med igen. Min anden kat er trist. Katten vil blive nusset og elsket altid - den skal bo inden for, og jeg kan hente den selv eller vi kan mødes et sted og jeg kan tage den med derfra”.

Det lyder slemt bekendt, ikk?
Eller risikoen for, at det kunne lyde slemt bekendt er der da i hvert tilfælde. Køber bor i Østjylland.
Navnet er bare et ligegyldigt forumnavn.

Jeg skrev:

“Må katten være neutraliseret?”

Svar"Det behøver den ikke. bare de er renlige"

Jeg skrev: “Skal de være langhåret”

Svar"Helst"

Herefter har jeg ikke turdet skrive mere… For de smider mig jo ud, hvis det er. Og jeg har svært ved at holde min mund lige nu!

Jeg kan se, at en anden bruger har tilbudt køber en kat - en rødtortie MCO blanding, fertil hunkat…

HJÆLP! Hvorfor har Kattegalleriet ingen regler som forsvarer kattene mod skruppelløse opkøbere og kattehandlere? Dette KUNNE være en kattehandler. Jeg VED det ikke, men… helt ærlig… Østjylland… langhåret… gamle kat er død… skal bo inde… uden tavle… helst fertil…

Jeg er sgu ikke født i går.

Jeg føler en dyb afmagt!
Helle

Nu blev annonen slettet! Så har køber nok fundet en ny kat!

SUK!!! [smilie=hate-boid.gif]

Øv siger jeg bare…altså hvis det var en kattehandler der var på spil -øøøvvvs

jeg har været på kattegalleri længe, men er simpelthen blevet så træt af, at man ikke må give sin mening til kende derinde, for så bliver manski frosset, eller tråden slettet.

Og jeg er SÅ enig med hensyn til annoncerne. Men er også rasende over de mennesker derinde som sætter kattene til salg.

Faldt over en annonce: Jeg har valgt at komme af med … fordi jeg har for mange og skal skære ned på kattene. SKÆRE ned!? Hvorfor fattede du ikke noget før du fik så mange, og hvordan kan du bare sådan vælge hvem du vil af med, som skal have rykket rødderne op, og fjernes fra faste rammer og venner.

SKAM DIG

Enig -thumbs

Enig -thumbs

For Jeg VED det jo ikke med sikkerhed. Skriver i en anden annonce nu med en, der søger akkurat samme slags kat og af næste samme årsag… Det her stinker fandeme!

Så kan kattehandlere jo sagtens blive ved med at fylde katte ind i deres bure osv… ØV! Det stopper aldrig!

Joh vent! Vi må ikke gi op. Det stopper! Dyreetisk råds udtalelse om familiedyr i Dk er værd at læse. Her i står der noget om regler for erhvervsmæssig hold af katte - blandt andet forbud mod at holde dem i bure. Det glæder mig, hvis politikerne stemmer det igennem!

Jeg håber, at alle der kæmper mod kattefabrikkerne, læser det og svarer regeringen i den høringsperiode, der er lige nu om udtalelsen.

Dette kan være vores mulighed for i det mindste at sikre kattene bedre forhold på disse forfærdelige fabrikker…

K

Uha ja… Jeg har også flere gange skrevet til folk derinde der sælger katte fordi de skal have hund, ikke må have dyr hvor de bor, har for mange, sælger for unge, syge killinger osv osv osv. Folk der søger fertile racekatte lignende katte, folk der bare gerne vil prøve at lave et kuld for sjov og ikke aner hvad de laver…Jeg er nu frosset [smilie=hate-tunz.gif]

Ja ja, folk der prøver at hjælpe kattene og sørge for det bedste og sørge for at folk ikke sælger til klamme kattefabriker bliver skam frosset hvor alle de andre får lov at gå fri.
-brækkesig

Ja Helle det er afskyeligt at kattehandlere har frit spil, og det er lige så afskyeligt at folk generelt ikke bliver klogere, at de finder det ok at købe/sælge levende dyr som om det var en pakke rugbrød -bangbang -bangbang -bangbang

Helle du kan vel skrive til den person som tilbød sin fertile mcoblanding til køberen.

Sig hun skal se efter hvor katten skal bo, fordi der findes en kattehandler i østjylland som holder katte under horible forhold. Og som bruger præcist den slags metode for at få fat i nye katte.

Netop …Vi raser og spytter ild efter ‘kattehandlere’ - Måske skulle man hellere bruge kræfter på sælgerne …Eller endnu bedre sørge for, at intet fertilt slipper ud på det ‘grå’ marked ? - På denne måde kan vi gøre en indsats allesammen, og behøver ikke vente på at politikerne sætter lov ?

Så har jeg lige en historie derinde fra, som virkelig fik folks sind i kog [smilie=hate-boid.gif]

En familie havde 14 katte. De gider ikke neutralisere deres hunkatte, så der kommer jo killinger, og de ender med de 14-15 stk.

Så bestemmer familiens 14 årige datter, at nu vil hun sgu have hund, så kattene skal sælges.
Hun vil købe en lille chihuauha, eller hvorodan det nu staves :? til 8000 kroner.

Så er det vi andre spørger, hvorfor?
Jamen hun ville have den hund, og hun havde sgu fået den selvom hendes mor havde sagt nej - øh slam, hun fortjente godt nok en flad!

Og desuden gad de ikke de hunkatte, de skulle jo neutraliseres. Så de ville nu kun have hankatte. Jamen lille skat, de skal jo også neutraliseres, ellers risikerer i de overpisser huset og gør andre katte gravide, hvis de er udegående.

Og hun var egengligt lidt ligeglad med de katte, for det var alles, hunden det var hendes -grrrrrrrrrr [smilie=hate-boid.gif]

Der var meget mere til tråden, men den blev selvf slettet!

Netop …Vi raser og spytter ild efter ‘kattehandlere’ - Måske skulle man hellere bruge kræfter på sælgerne …Eller endnu bedre sørge for, at intet fertilt slipper ud på det ‘grå’ marked ? - På denne måde kan vi gøre en indsats allesammen, og behøver ikke vente på at politikerne sætter lov ?[/quote]

Enig -thumbs ja opdrættere og andre der sælger fertile bærer deres del af ansvaret, og det gør mig lige så gal [smilie=hate-tunz.gif]

Det ville også hjælpe en hel del hvis køberne kiggede mere end eet sted, og var ligeså kritisk som når de valgte sommerferie.
Kattehandlerne kommer godt af sted med at komme af med deres katte, fordi folk både er magelige og uvidende.

Enig -thumbs ja engang imellem tager man sig til hovedet, folk bruger dage/uger på at finde den rigtige dims til et eller andet, men når det gælder et levende væsen som de skal dele liv med i mange år, så gider de ikke bruge hverken tid eller penge -rulleøjne -rulleøjne

Jeg tror ofte problemet er, at man som køber ikke rigtig har det godt med at sige nej, når man er ude at kigge på en kat.
Selvom man jo er i lige så stor ret til at sige nej, som sælger er.

Enig -thumbs

Absolut begge veje - jeg er holdt op med at tage depositum, det skal ikke være angsten for at miste det der gør de halvhjertet tager min kat.
Iøvrigt køber ingen kat af mig uden de har besøgt mindst to andre opdrættere, og ikke samme dag de kommer til mig - længere er den ikke. Hvem siger jeg har den rigtige kat, eller jeg er den rette person - og den rigtige oplevelse for den nye ejer er for mig vigtigere end katten har mit stamnavn.

To dage før aflevering ringer jeg altid og spørger om alt er som det skal være.

Absolut begge veje - jeg er holdt op med at tage depositum, det skal ikke være angsten for at miste det der gør de halvhjertet tager min kat.
Iøvrigt køber ingen kat af mig uden de har besøgt mindst to andre opdrættere, og ikke samme dag de kommer til mig - længere er den ikke. Hvem siger jeg har den rigtige kat, eller jeg er den rette person - og den rigtige oplevelse for den nye ejer er for mig vigtigere end katten har mit stamnavn.

To dage før aflevering ringer jeg altid og spørger om alt er som det skal være.[/quote:1pase14x]

Jeg tror også mange føler (ved ikke om det bliver næmere når man er opdrætter, og er helt bevist om, hvad man kan forlange, og hvad man går efter) men at man føler, at hvis man siger nej til sælgers kat, er det en fornærmelse mod sælgers kat / katte. Jeg tænker her på, når man kommer for at kigge på killingen, vil man føle et stort ubehag ved at sige, den er ikke noget for os.

Absolut begge veje - jeg er holdt op med at tage depositum, det skal ikke være angsten for at miste det der gør de halvhjertet tager min kat.
Iøvrigt køber ingen kat af mig uden de har besøgt mindst to andre opdrættere, og ikke samme dag de kommer til mig - længere er den ikke. Hvem siger jeg har den rigtige kat, eller jeg er den rette person - og den rigtige oplevelse for den nye ejer er for mig vigtigere end katten har mit stamnavn.

To dage før aflevering ringer jeg altid og spørger om alt er som det skal være.[/quote:1n0ww8j9]

Jeg tror også mange føler (ved ikke om det bliver næmere når man er opdrætter, og er helt bevist om, hvad man kan forlange, og hvad man går efter) men at man føler, at hvis man siger nej til sælgers kat, er det en fornærmelse mod sælgers kat / katte. Jeg tænker her på, når man kommer for at kigge på killingen, vil man føle et stort ubehag ved at sige, den er ikke noget for os.[/quote:1n0ww8j9]

Jeg føler det ikke som en fornærmelse overhovedet at der bliver sagt jeg er ikke interesseret eller jeg vil lige …
Iøvrigt sælger jeg også kun til mennesker jeg føler jeg går “i spænd” med. Jeg sælger faktisk katte - til både min og de nye ejeres glæde. Een har jeg taget tilbage på 15 år - godt det samme [smilie=hate-boid.gif]

Absolut begge veje - jeg er holdt op med at tage depositum, det skal ikke være angsten for at miste det der gør de halvhjertet tager min kat.
Iøvrigt køber ingen kat af mig uden de har besøgt mindst to andre opdrættere, og ikke samme dag de kommer til mig - længere er den ikke. Hvem siger jeg har den rigtige kat, eller jeg er den rette person - og den rigtige oplevelse for den nye ejer er for mig vigtigere end katten har mit stamnavn.

To dage før aflevering ringer jeg altid og spørger om alt er som det skal være.[/quote:mbew29yq]

Jeg tror også mange føler (ved ikke om det bliver næmere når man er opdrætter, og er helt bevist om, hvad man kan forlange, og hvad man går efter) men at man føler, at hvis man siger nej til sælgers kat, er det en fornærmelse mod sælgers kat / katte. Jeg tænker her på, når man kommer for at kigge på killingen, vil man føle et stort ubehag ved at sige, den er ikke noget for os.[/quote:mbew29yq]

Jeg føler det ikke som en fornærmelse overhovedet at der bliver sagt jeg er ikke interesseret eller jeg vil lige …
Iøvrigt sælger jeg også kun til mennesker jeg føler jeg går “i spænd” med. Jeg sælger faktisk katte - til både min og de nye ejeres glæde. Een har jeg taget tilbage på 15 år - godt det samme [smilie=hate-boid.gif][/quote:mbew29yq]

Jeg tror også det er mere fra købers side. At uerfarne købere synes det er ubehageligt at skulle sige nej tak hos sælger.

Jeg ville synes det, og mener selv jeg går ind under den gruppe :smiley: