Kattegård - nu inkl. katte (spam)

Ja, som nogen ved har vi haft et projekt kattegård i et stykke tid. I går fik vi så endelig sat stød op langs hegnet, og kattene fik lov at inspicere indhegningen.
Her til morgen regner det meget kraftigt, og der er en lille Ofelia der går rundt i hele huset og miaver fordi hun vil ud igen! Men sidst hun kom ud blev det kun til en meget hurtig spurt rundt i gården, og så vups - ind igen. Vand er ad :høhø:

Jeg tog lidt billeder inden vi gik i gang, så jeg viser lige før,-undervejs-og-efter billeder.
Jeg undskylder på forhånd hvis billederne er lidt store - kan ikke finde ud af at minimere billederne, uden at de bliver så små at det er svært at se hvad der er på billederne.

FØR

Indhegningen til højre er kaninernes løbegårde

UNDERVEJS
(Dette er de eneste billeder udenfor indhegningen, det er derfor de er med :ups: )

EFTER

KATTENE

Så kom det store øjeblik!

Der bliver inspiceret

Ofelia snuser

Der er sådan nogle interessante dyr ved siden af, som stamper! Begge er opslugte af dem når de vover sig frem. De har samme størrelse som kattene, så hvad kattene tror de kan gøre ved dem er jeg ikke klar over :lol:

Begge er også meget opslugte af deres bure på terrassen, her er Ofelia stivnet, ikke helt klar over hvordan hun skal reagere

Ludvig opdagede vandet med fisk og frøer - man tør ikke bevæge sig derud, men man vil godt kigge.

Det kan også være lidt hårdt at være ude og kigge på den store verden - men en lækker hankat ligger sig bare ned i stedet og viser hvor flot man er!

Græsset bagerst i indhegningen er ret så spændende, der er masser af insekter og lugte!

Lækker? Hvem, mig??

Skønne billeder og skønne missere :smiley: :smiley:

Det er godt nok en god ide med sådan en indhegning!

Hvad har du i de øvrige bure?

[QUOTE=Margrethe;913050]Skønne billeder og skønne missere :smiley: :smiley:

Det er godt nok en god ide med sådan en indhegning!

Hvad har du i de øvrige bure?[/QUOTE]

Tak skal du have! :slight_smile:
Der går kaniner i alle andre bure udenfor. Dem ude i jorden er løbegårde, hvor de er i dagstimerne, og dem der er billeder af fra terrassen er der nogle af dem ellers er. Resten er inde i et skur, men der bliver kattene ikke lukket ind før kaninerne er mere vant til dem.
Indendørs har jeg fire gamle marsvin gående, og de er også sjove at “klappe” med poterne gennem tremmerne.

Hvor ser det dejligt ud :slight_smile: Sikke som de nyder duften af frisk luft :slight_smile:

Det ser rigtigt godt ud - og ingen tvivl om, at kattene vil elske det :ok:

Jeg har dog lige en enkelt bemærkning. For kan se, at hegnet er sat “udenpå” pælene og at der er lagt et topbræt som afstiver ovenpå pælene, hvor strømtråden sidder på.
Kattene skal som udgangspunkt have kontakt til det galvaniserede hegn for at få strøm (for at strømtråden virker med jordforbindelse) - og jeg får tanken, om katten kan klatre op af pælen og videre op på topbrættet, uden at røre trådhegnet? For så virker strømmen altså ikke - med mindre I monterer en tråd med jord som den rammer samtidigt med strømtråden…
Jeg har selv indhegnet have - og er vant til at tænke paranoidt - og mine birmaer er altså væsentligt mere elegante klatremæssigt end mine cooner :stuck_out_tongue:

De kønne katte ser ud til at godkende den nye kattegård :hjerte:

Lækker gård med masser af underholdning for kattene :thumbup:

Der er godt noget de kan lide :høhø:

:):slight_smile:

Indhegningen ser rigtig fin ud, og kattene skal nok blive glade for den, vores er der ingen strøm til. Men der er så udhæng på, men han er også tungere bagi og kan ikke komme over udhænget.

Misserne ser tilfrdse ud - det har de også grund til at være:)

Lækker indhegning! Bare jeg ku’ bruge delfinhegn til mine, det er så nemt at få fat på. Men til de magre gespenster jeg har synes jeg maskerne er for store. De ser dog ud til at ha’ en passende størrelse til bimser :slight_smile:

Nej, hvor er det blevet en lækker løbegård. Stort tillykke:flag: til både jer og kattene. :smiley:

Det spændende bliver naturligvis, om kattene kan finde nogen smuthuller i sikringen. I kan evt. sætte en strømtråd mere 15-20 cm under den anden, hvis det skulle blive nødvendingt.

Mjah … “magre gespenst” passer nu ellers også ganske godt på den ene af mine birmaer … det er bare ikke til at se, når de er i pels!
Ældstemissen herhjemme vejer 2,9kg. på en god dag og som hendes jævnlige nedklipninger afsløre er hun umiddelbart lige så slank, hvis ikke slankere, end “de slanke racer”.

… jeg vil afholde mig fra at udtale mig om husets anden birma, der blandt andet går under navne som tyksak og fede-mis… :cool:

Jeg ville heller ikke føle mig helt rolig ved delfinhegn, for at sige det mildt. Yngstemissen kan muligvis godt snige sig hele vejen op på 3,5kg, men hvor der er vilje er der en vej … og vilje til ballade har hun næsten for meget af.

Men man får sikkert også en helt anden fornemmelse af hegnstyperne, når man ser dem “live”. :slight_smile:


Bortset fra det … jeg er dybt, dybt misundelig på din lille “indergård” eller hvad man nu kan kalde den.
Det ser drøn idyllisk ud!
Jeg laver nærmest ikke andet end at drømme om en have for tiden og ih, hvor kunne jeg og misserne godt bruge den løbegård der… :uha::hjerte:

Hvis jeg havde sådan en, er det lige før min lykke ville være gjort.

Og så endda med indbygget katte-tv … dine katte er meget, meget heldige.
Tillykke med den dejlige kattegård til jer allesammen. :slight_smile:

Uha, det ser dejligt ud. :slight_smile: DEN bliver de glade for! :slight_smile:

Tak skal du have. :slight_smile: Og ja, det gør de helt sikkert!

[QUOTE=Churchtown;913062]Det ser rigtigt godt ud - og ingen tvivl om, at kattene vil elske det :ok:

Jeg har dog lige en enkelt bemærkning. For kan se, at hegnet er sat “udenpå” pælene og at der er lagt et topbræt som afstiver ovenpå pælene, hvor strømtråden sidder på.
Kattene skal som udgangspunkt have kontakt til det galvaniserede hegn for at få strøm (for at strømtråden virker med jordforbindelse) - og jeg får tanken, om katten kan klatre op af pælen og videre op på topbrættet, uden at røre trådhegnet? For så virker strømmen altså ikke - med mindre I monterer en tråd med jord som den rammer samtidigt med strømtråden…
Jeg har selv indhegnet have - og er vant til at tænke paranoidt - og mine birmaer er altså væsentligt mere elegante klatremæssigt end mine cooner :p[/QUOTE]

Hmm, min svigerfar er elektriker, og han satte sådan en metalpind i jorden og forbandt med selve den maskine, der giver stød. Han har også afprøvet det, og det ser ud til at virke uden at kattene skulle behøve at røre ved andet end tråden :smiley: hehe
Og tak!

Tak. Ja, jeg tror også de har godkendt den! :slight_smile:

Tak. :slight_smile:

Tihi ja, nu kan de slet ikke holde op med at miave for at komme derud igen :tihi:

[QUOTE=kiskis;913141]:):slight_smile:

Indhegningen ser rigtig fin ud, og kattene skal nok blive glade for den, vores er der ingen strøm til. Men der er så udhæng på, men han er også tungere bagi og kan ikke komme over udhænget.[/QUOTE]

Tak, ja tror også de bliver glade for den. Vi har snakket om rigtig mange forskellige måder at bygge den på, men det her var det vi endte med. :slight_smile: