Kattegård - nu inkl. katte (spam)

[QUOTE=Bølles mor;913145]Misserne ser tilfrdse ud - det har de også grund til at være:)[/QUOTE]

Tak. :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;913147]Lækker indhegning! Bare jeg ku’ bruge delfinhegn til mine, det er så nemt at få fat på. Men til de magre gespenster jeg har synes jeg maskerne er for store. De ser dog ud til at ha’ en passende størrelse til bimser :)[/QUOTE]

Tak! Ofelia er nu heller ikke så stor, men det ser ikke ud til at hun kan komme igennem alligevel. :slight_smile:

Sikken et dejligt område du har lavet for de smukke katte. Dejlige billeder…:slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;913248]Nej, hvor er det blevet en lækker løbegård. Stort tillykke:flag: til både jer og kattene. :smiley:

Det spændende bliver naturligvis, om kattene kan finde nogen smuthuller i sikringen. I kan evt. sætte en strømtråd mere 15-20 cm under den anden, hvis det skulle blive nødvendingt.[/QUOTE]

Tak skal du have. :slight_smile:
Ja, jeg er også spændt på at se om de kan smutte ud som det er nu. Mest Ofelia, hun er lille og let-på-tå, hvorimod Ludvig mere er et skrummel, der aldrig kommer ret langt over jordhøjde :tihi:

[QUOTE=MissPil;913279]Bortset fra det … jeg er dybt, dybt misundelig på din lille “indergård” eller hvad man nu kan kalde den.
Det ser drøn idyllisk ud!
Jeg laver nærmest ikke andet end at drømme om en have for tiden og ih, hvor kunne jeg og misserne godt bruge den løbegård der… :uha::hjerte:

Hvis jeg havde sådan en, er det lige før min lykke ville være gjort.

Og så endda med indbygget katte-tv … dine katte er meget, meget heldige.
Tillykke med den dejlige kattegård til jer allesammen. :)[/QUOTE]

Mange tak skal du have. :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;913286]Uha, det ser dejligt ud. :slight_smile: DEN bliver de glade for! :-)[/QUOTE]

Tak. :slight_smile: Det tror jeg også de gør. :slight_smile:

[QUOTE=Sim-Sim;913316]Sikken et dejligt område du har lavet for de smukke katte. Dejlige billeder…:-)[/QUOTE]

[QUOTE=Cecilie89;913299]Hmm, min svigerfar er elektriker, og han satte sådan en metalpind i jorden og forbandt med selve den maskine, der giver stød. Han har også afprøvet det, og det ser ud til at virke uden at kattene skulle behøve at røre ved andet end tråden :smiley: hehe
Og tak![/QUOTE]

Ja, men din svigerfar har stået med benene solidt plantet på jorden, så han vil selvfølgelig få stød når han rører tråden.
Men hvis kattene ikke har jordforbindelse når de rører strømtråden - og det har de ikke hvis de kun rører træværket (leder ikke jord) og ikke det galvaniserede hegn (leder jord) - så får de altså IKKE stød. Heller ikke selvom der er jordforbindelse til selve boksen (som der altid skal være).

Det samme gælder hvis man fx. har opsat plastik-belagt (grønt) delfinhegn. Der får kattene ej heller stød - for plastik leder heller ikke jord.

Så enten skal man sikre sig at kattene har berøring med det galvaniserede hegn når de rører strømtråden - eller også skal man køre en ekstra tråd langs strømtråden med jordforbindelsen - og så sætte dem på en måde, så de rammer begge tråde samtidigt.

Dejlig indhegning I har fået lavet :slight_smile: Den skal kattene nok rigtig komme til at nyde :slight_smile:

Hvor ser det godt ud :thumbup:
Det bliver I alle helt sikkert glade for :slight_smile:

[QUOTE=Churchtown;913663]Ja, men din svigerfar har stået med benene solidt plantet på jorden, så han vil selvfølgelig få stød når han rører tråden.
Men hvis kattene ikke har jordforbindelse når de rører strømtråden - og det har de ikke hvis de kun rører træværket (leder ikke jord) og ikke det galvaniserede hegn (leder jord) - så får de altså IKKE stød. Heller ikke selvom der er jordforbindelse til selve boksen (som der altid skal være).

Det samme gælder hvis man fx. har opsat plastik-belagt (grønt) delfinhegn. Der får kattene ej heller stød - for plastik leder heller ikke jord.

Så enten skal man sikre sig at kattene har berøring med det galvaniserede hegn når de rører strømtråden - eller også skal man køre en ekstra tråd langs strømtråden med jordforbindelsen - og så sætte dem på en måde, så de rammer begge tråde samtidigt.[/QUOTE]

Jeg er helt enig med Lone :slight_smile: Uden jordforbindelse får man ikke stød. Netop derfor kan fugle også sidde helt uberørte på elhegn :cool2:

Sikke en dejlig kattegård! :slight_smile: Håber virkelig jeg selv får mulighed for at lave én en dag!

Dejlig billedserie og smukke katte :hjerte: Virkelig sødt at se dem udforske deres nye løbegård :hjerte:

Hold da op en skøn kattegård :). Og man kan rigtig se at dine smukke katte nyder den:hjerte::hjerte:.

:flag:Tillykke med den, den bliver I helt sikkert glade for allesammen :).

[QUOTE=Beydana;913719]Jeg er helt enig med Lone :slight_smile: Uden jordforbindelse får man ikke stød. Netop derfor kan fugle også sidde helt uberørte på elhegn :cool2:[/QUOTE]

Jordforbindelsen ved stolperne kan måske klares ved at beklæde dem med en lille stribe kyllingenet øverst…

[QUOTE=Churchtown;913663]Ja, men din svigerfar har stået med benene solidt plantet på jorden, så han vil selvfølgelig få stød når han rører tråden.

Så enten skal man sikre sig at kattene har berøring med det galvaniserede hegn når de rører strømtråden - eller også skal man køre en ekstra tråd langs strømtråden med jordforbindelsen - og så sætte dem på en måde, så de rammer begge tråde samtidigt.[/QUOTE]

Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du mener? Hvordan skal det kunne sættes fast på selve hegnet? De der klokker strømmen kører på skal jo skrues fast?
Mener du at der skal sættes endnu en tråd måske 20 cm længere nede, sådan så de vil røre tråden hvis de klatrer op af hegnet?

[QUOTE=Eife;913678]Dejlig indhegning I har fået lavet :slight_smile: Den skal kattene nok rigtig komme til at nyde :)[/QUOTE]

[QUOTE=Beydana;913714]Hvor ser det godt ud :thumbup:
Det bliver I alle helt sikkert glade for :)[/QUOTE]

Tak skal du have. Ja, det tror jeg også. :slight_smile:

[QUOTE=MichellaOliver;913749]Sikke en dejlig kattegård! :slight_smile: Håber virkelig jeg selv får mulighed for at lave én en dag!

Dejlig billedserie og smukke katte :hjerte: Virkelig sødt at se dem udforske deres nye løbegård :hjerte:[/QUOTE]

Tak skal du have. :slight_smile: Ja, tror også dine to ville have sjov ud af at komme udenfor en dag. :slight_smile:

[QUOTE=Milles mor;913834]Hold da op en skøn kattegård :). Og man kan rigtig se at dine smukke katte nyder den:hjerte::hjerte:.

:flag:Tillykke med den, den bliver I helt sikkert glade for allesammen :).[/QUOTE]

Tak skal du have. :slight_smile: Ja, de sidder rigtigt og nyder det derude. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;913860]Jordforbindelsen ved stolperne kan måske klares ved at beklæde dem med en lille stribe kyllingenet øverst…[/QUOTE]

Hvad mener du med at beklæde stolperne? Har du evt. et billede som du plejer at have Finn? :slight_smile: