Kattegrus

Så har jeg været ny katteejer i en uge og han er såååååå sød.:blush: jeg har invisteret i Tigarino kattegrus, hvilket jeg på det bestemteste ikke e vildt med :neutral_face: Nogen forslag til et godt klumpende grus der kan komme i toilettet?

Hvilket Tigerino-grus har du købt ?
Hvis det er det her: Tigerino kattegrus | zooplus.dk så kan det næsten ikke betale sig at anbefale dette: Cat's Best Original kattegrus | zooplus.dk, da de to produkter er næsten ens (efter min mening), men begge kan skylles ud i toilettet

Hvordan er de til at tage lugt i forhold til fx krystalgrus??

Hvor dyrt er det i forbrug pr. kat, sådan cirka? :slight_smile:

Overvejer at skifte.

Nogen der ved, om man kan få det i fysiske butikker?

jeg bruger Tigorino klumpende som ikke er til at skylle ud. Det holder godt sammen i klumperne syntes jeg. Der er dog ikke den store forskel i prisen fra det organiske ser det ud til.
Det er en smule billigere end Golden Grey.

Jeg bruger dette, og er godt tilfreds med det … er på tilbud på Zooplus.de lige nu til 12.99 euro for 2x14 kg

Hvis jeg har fået fat i noget kedeligt lugtene noget, så blande rjeg det med noget dyrt af god kvalitet og får det hele brugt uden at noget lugter. Jeg smider aldrig i toilettet

Jeg bruger Cats and Clean fra zooplus. (den blå variant)
og det klumper MEGA godt men kan desværre ikke skyldes i toilettet.

Fik købt EC i dag og bestilt GGM på zooplus samt masse som jeg ikke skulle ha:)

Jeg bruger Ever Clean og er glad for det :slight_smile:

Jeg bruger Extreme Classic (uden duft) og det er jeg rigtig glad for :slight_smile:
smider det dog aldrig i toilettet.

Nu har jeg i en uges tid brugt Ever clean. Det klumper fint, men syntes ikke at det holder så godt på lugt. Jeg har bestilt Golden gray master hjem, så må vi se :slight_smile:

Så har vi været i gang med Golden grey master med pudder duft :slight_smile: Den får klart thumb’s up her fra. Fine klumper, god til at indkapsle lugt. Det lugter ikke engang, når jeg åbner skraldespanden hvor i der ligger grus fra tidligere på dagen og sidst men ikke mindst, så slæber han heller ikke så meget grus med ud.

Prøvede Cat’s Best Øko Plus kattegrusog jeg kan simpelthen ikke få mine arme ned. Jeg syntes at det er F-A-N-T-A-S-T-I-S-K :slight_smile: Ihvertfald i forhold til krystalgrus, som jeg tidligere har købt. Fordele: det lugter mindre, varer længere (= billigere) og så er det blødt at træde på, når katten slæber det rundt (modsat krystaller, som gør pisseondt).

HAPPY!

[QUOTE=Annika;1211159]Prøvede Cat’s Best Øko Plus kattegrus

og jeg kan simpelthen ikke få mine arme ned. Jeg syntes at det er F-A-N-T-A-S-T-I-S-K :slight_smile: Ihvertfald i forhold til krystalgrus, som jeg tidligere har købt. Fordele: det lugter mindre, varer længere (= billigere) og så er det blødt at træde på, når katten slæber det rundt (modsat krystaller, som gør pisseondt).

HAPPY!
[/QUOTE]
Det er også det grus jeg har sværget til, de sidste 7-8 år :slight_smile:

Jaa, og det kan jeg godt forstå! SÅ tak for anbefalingen længere oppe" :wink:

[QUOTE=Annika;1211159]Prøvede Cat’s Best Øko Plus kattegrus

og jeg kan simpelthen ikke få mine arme ned. Jeg syntes at det er F-A-N-T-A-S-T-I-S-K :slight_smile: Ihvertfald i forhold til krystalgrus, som jeg tidligere har købt. Fordele: det lugter mindre, varer længere (= billigere) og så er det blødt at træde på, når katten slæber det rundt (modsat krystaller, som gør pisseondt).

HAPPY!
[/QUOTE]

Tillykke, det er også det jeg benytter til at få brugt mine " dårlige grus indkøb" Jeg blander det i det alm. grus som normalt ville stinke og vupti suger det bedre og ingen lugt. Porta 21 har også et godt træ grus produkt, men jeg synes ikke det er bedre end det her

Klumper Cat’s Best Øko Plus kattegrus ordentligt, også når katten har tisset? :slight_smile:
Og hvor meget kattebakke kan man fylde med 1 pose?

[QUOTE=Løvehjerte;1211547]Klumper Cat’s Best Øko Plus kattegrus ordentligt, også når katten har tisset? :slight_smile:
Og hvor meget kattebakke kan man fylde med 1 pose?[/QUOTE]

Det synes jeg det gør, dog er klumperne nemmere at slå i stykker, når gruset er blevet ‘‘træt’’ (er blevet gravet igennem maaange gange)
Her er en klump fra en af mine bakker, med grus der har været brugt i over en uge …

Jeg synes det optimale er ca. 10 cm. tykt lag i bakken, er det tyndere, klistrer tisklumperne til bunden og er det meget tykkere, er det tungt at grave igennem med grusskéen :slight_smile:

[QUOTE=Løvehjerte;1211547]Klumper Cat’s Best Øko Plus kattegrus ordentligt, også når katten har tisset? :slight_smile:
Og hvor meget kattebakke kan man fylde med 1 pose?[/QUOTE]

Fylder en lille pose i kattebakken ad gangen. Synes det er smart den lige passer, så skal man ikke have en åben pose ind i skabet :slight_smile:
Bruger det til det er fugtigt og smider så det hele ud… Ca. en til halvanden uge tror jeg, til to - tre katte.

Og ja, jeg synes det klumper ret godt. De går noget nemmere i stykker end almindeligt grus, men med min indretning synes jeg helt sikkert det bliver opvejet af at man kan smide det i wc’et og at det ikke sætter sig fast i gulvet når det bliver fugtigt :slight_smile:

[QUOTE=Løvehjerte;1211547]Klumper Cat’s Best Øko Plus kattegrus ordentligt, også når katten har tisset? :slight_smile:
Og hvor meget kattebakke kan man fylde med 1 pose?[/QUOTE]

Jeg bruger det ikke rent, men sammen med dårligt alm klupende grus så fungere det super og perfekt. Gode klumper , ingen lugt. Klumper holder og sidder ikke fast. renser bakker mindst hver 2. dag her