Kattehjembesøg

Hvis alt står til som det skal herhjemme, agter jeg at tage en tur nordover til Bæklunds Kattehjem. De har om lørdagen ifølge deres hjemmeside åbent for sådan no’en som os :tihi:…mellem 10 og 12.
Jeg ved fra andre det er en oplevelse af dimensioner og på en positiv måde trods dèt, det handler om svigtede dyr og dyr der jo beviseligt er i overskud.
Jeg har isinde at tage nogle ting med til dem og en lille pengegave. De har SÅ hårdt brug for kontanter ikke mindst set i lyset de allerede forlængst har rundet det tal af katte de regnede med at skulle hjælpe med nye hjem …for hele året.
Det er frivillige mennesker der sagde FANME nej, at Kattens Værn opsagde det økonomiske fundament, så de startede selv op igen,. og LIGE DÈT, er for mig noget der siger mig, at her er mennesker der VIRKELIG brænder for dyrene.
Hvis der sider nogen og tænker de vil hjælpe med at gøre checken større, så kan man PB mig og få kontonummeret.
Hver en krone gør gavn og nok mere end så mange andre lignende steder NETOP fordi det er et lille sted.
Jeg vil tage mit håbløs gamle digitalkamera med og med deres tilladelse tage billeder, og NU hvor jeg KAN sætte billederne ind selv :wehu: så skal andre også have oplevelsen med.
Vil også lige tage en bette smuttur inden om Kamikaze’s Pipo og Puyol der bor omkring 2-3 km fra Kattehjemmet, nemlig i Hjørring.
OM jeg glæder mig…lige så meget som når andre skal på ferie til Rhodos :thumbup:

Hvem gider tage til Rhodos -
når man kan besøge Bæklunds Kattehjem. -love

Rigtig god fornøjelse Brita…

God tur nordpå - jeg kender en familie, der har fået kat fra Bæklund, og de har været meget tilfredse.

Havde den dejligste tur til Hjørring igår.
Tog hjemmefra lidt i halv ti og landede ved Bæklunds Kattehjem halv 12.
Det var et så dejligt sted og man mærkede overhovedet ikke der var mange misser. I kattehjemssektionen spundsede et par mislinger rundt med deres Mor/“mor”…Iv-IV havde nemlig adopteret sin egen mor efter han var blevet indbragt som lille fordi hans mor var kørt ned.
Noget af den morsomste og indbydende og lækreste misling på 8-9 uger og hans nye mennekser kom lige efter mig for at brsøge ham. Han skal jo være hos sin “mor” til han er gammel nok OG er neutraliseret.
Jeg på det varmeste anbefale at tage en tur omkring Bæklund Kattehjem. Det er trods dèt, det er noget negativt (læs: svigtede dyr det omhandler) så positivt at opleve.
De fik diverse ting bl.a. en stak nullerputsenge og tæpper, 2 klatremiljøer hvoraf det ene allerede med det samme blev bestemt skulle stå i rummet hvor man kommer ind istedet for to stole og et bord. De fik også lidt foder, legetøj og diverse tingentangel og en check.
Efter Bæklund tog jeg en bette smut indenom Pipo og Puyol. Førstnævnte gad ikke besøg, han lå med alle 4 stænger lige i vejret inde i soveværelset…sodstnævnte tog til gengæld prisen for både tåbelighed og kunstnerisk indtryk i at hopse efter den Da-Bird jeg havde med.
Efter en dejlig frokost og et krus the gik turen sydover og jeg var hjemme igen halv 5.
Brita
nb…skriver fra mit arbejde…min puter hjemme er brændt sammen…netværkskortet er, så en ny puter er bestilt og den kommer i denne uge vi er på vej ind i.
Det er hårdt at mangle sin puter :ups:

Tog forøvrigt billeder fra både Bæklund og af Pipo og Puyol…de kommer engang når jeg kan selv hjemmefra :høhø:

Tak for en dejlig beretning. :inlove:

Hvor er du dog betænksom og omsorgsfuld :wehuu: Brita.
Jeg kan kun blive i ritig godt humør.

Enig Mona, Brita er en gutterpige :thumbup:

Efter devisen…bedre sent end aldrig får I lige et par billeder fra Bæklund Kattehjem.
Med mindre Simba 18 saboterer det hele, han leger med ledninger under skrivebordet…Ulrikke Eelonora sidder SÅ pænt og kigger med på skrærmen, man ER vel en velopdraget Kamikazemisling :klapper:
7 :pote:

Det er jo omkring 7-8 uger siden jeg tog til Hjørring og besøgte de gæve nordjyder der slås for den svigtede nordjydske kat og om ikke så snart tager jeg derop igen.
Samler bl.a. foder sammen til dem.
Forøvrigt…de har åbent hus her d. 24. okt…bare så I ved det. :ok:

1 billede mere

hmmm

Lyder til du har haft en god tur og kattehjemmet et godt besøg:-)
Hvordan kan det være det oprindelig er lukket ned?
Hvor lå det henne? Der er desværre meget brug for hjem for uønsket katte så de kan få en chance. Godt der er mange der vil bakke om det:-)

Bæklund kattehjem ligger et stenkast udenfor Hjørring d.v.s. i det nordligste nordjylland…der hvor himlen er højest og hvor det blæser en del :tihi:
Men Bæklund er et skjønt sted. Det oser af positivitet, storhjertethed og man bliver glad selvom det jo dybest set er sørgeligt det der er skyld i det eksisterer.
Man kan læse om deres historie ved at google bæklund kattehjem.
Det var først en dyrevelfærdsorganisation der understøttede dem, så sagde de stop og en anden overtog, men sidste år ved denne tid sagde de også stop, men det ville de brave mennekser IKKE finde sig i, så de kridtede skoene, hankede på i båsserne og gik på med krum hals og sørgede for de kunne fortsætte…SE sådan noget kan jeg RIGTIGT godt lide, nemlig man ikke lader sig slå ud, lader sig kue eller opgiver.
Så sådan nogle mennesker fortjener at få hjælp…så de fik forskellige ting og en check dèr i begyndelsen af august.
Næste gang har jeg bl.a. foder med OG vil prøve at få syet en stak nullerputsenge så stor.
De jeg i forsommeren havde sendt derop med post Danmark var forlængst solgt og til en pris så stor, så der er penge i nullerputsenge i det nordjydske…hvem der troede det :ups:…en var solgt til 150 PLUS køberen lagde 100 penge oveni…sejt :rock:
De ER virkelig et besøg værd :ok:

Jeg sender dem et lille beløb hver måned - som man siger, mange bække små…

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Ja, det er værd at støtte. Jeg fik deres nyhedsbrev for en lille uge siden :thumbup:

Deres hjemmeside B�klund

Kan se jeg skrev jeg også skulle besøge Pipo og Puyol
Her kommer et par billeder fra mit besøg hos dem.
Puyol underholdt på fineste vis, Pipo var doven og lå og fedede den af inde i soveværelset

Det lyder til at du har haft en fantastisk tur :slight_smile:

Det er så dejligt at der er nogen der tager sig at de katte der ellers ikke ville få en chance.

Det er jo imorgen Bæklund kattehjem har Åbent HUs arrangement.
Vist nok fra 11 til 13-14-stykker…kan ses på deres hjemmeside, vil jeg tro.
Jeg har idag været rundt og samle foder ind PLUS jeg har fået noget af en KG-bruger TUSIND TAK :tak:…så der ligger nu 57 kg. tørkost og en ramme vådfoder i store dåser og en kasse med foliebakkevådfoder ude i min bil. Det burde kunne give dem mindst 1 uge på gratis mad.

Det ville være smadderhygsomt OM der kom nogle kattegale også :pote:
TRO MIG…det er en rigtig dejlig oplevelse selvom emnet er svigt af dyr.

God tur nordpå og :tak:

Tjekkede lige tidspunktet imorgen. Det er fra 14 til 17.

:øhmm:Skulle man kører en lille tur nordvest på i morgen…hmmmmm hvad mon risikoen er for IKKE at komme tomhåndet hjem igen:S

Det ville da blive ENORMT hygsomt…jaaaah Anne tag derop…så ses vi.
Jeg kan sagtens lade være med at tage nogle med hjem, for jeg ved alle misser bliver omplaceret MED mindre de er skadet eller syge.
Jonna kæmper for hvert enkelt individ…det syntes jeg er sejt :rock:
Og ikke mindre end to dyrlæger er inde over…det er bare SÅ godt.