Katteklubben: Max 3 udstill. per klub per år

Never, ever…
VH
Susanne

Meget enig… man bliver bare så forbistret upopulær, når man siger den slags højt :rock:

[QUOTE=Susanne W;1303118]Never, ever…
VH
Susanne[/QUOTE]

Hvorfor dog ikke ?

Jeg-tilslutter-mig-hvorfor-ikke?

Det-tager-jeg-ikke-så-tungt-:slight_smile:

Det er jo dumt at tro man får flere udstiller, ved at begrænse andres klubbers antal af udstillinger, det er jo som at tisse i bukserne en kold dag :uha: der er kun en en måde at få flere udstiller på, det er ved at oppe sig og gøre det bedre :thumbup:

Ja DK er måske for lille til 4 klubber, men at tro det er muligt at ligge dem sammen til en, der er det min opfattelse at de 4 klubber ligger alt for langt fra hinanden :slight_smile:

Jeg kan ikke bruge kvik svar - men Jeanette de forskelle ville jo netop forsvinde hvis man slog en streg i sandet og startede dette klubvæsen helt forfra - Det der nu er en “krig” ville blive til et nødvendigt samarbejde - og det vil i sandhed gavne os alle - istedet for disse opstød hist og her fra de forskellige klubber.

Ser vi på Holland som vi ynder at sammenligne os med i andre sammenhænge så er der to klubber og ikke ret mange udstillinger årligt - der ville da være basis for virkelig at fordele sol og vind lige - hvis alle arbejdede for samme sag - tænk bare på burparker - det er da helt pløk at vedligeholde 4 burparker i vores lille land ( det har jeg iøvrigt plæderet for - at man gjorde noget ved i årevis)

Tjaeh, se bare dette forslag. Hvordan skal folk, der er så meget på kant pt kunne bevare drivkraften, hvis de skal arbejde tæt sammen i den grad som man er nødt til i en bestyrelse?

Giv mig én valid grund til hvorfor.
Hvis der ligger 4 købmænd i en kommune, og den ene ikke ønsker så lang åbningstid som de andre, så tvinger man ikke de 3 andre der gerne vil, til at lukke butikken for at trække én Bilka ned over hovedet på kunderne som de så pænt har at handle i, om de har lyst eller ej! Det kan aldrig være i kundernes interesse at der pludselig ikke er noget at vælge imellem. Ever…! Så let er det faktisk. Der er en grund til at der er mere end én klub i Danmark. Det er der også i de fleste af vores nabolande - det fungerer fint.
VH
Susanne

Det er ikke hele sandheden. I Holland er der 2 FIFe klubber - og en sand vrimmel af independent klubber, fordi det ikke rækker med 2 FIFe klubber.
VH
Susanne

mit indtryk er at holdninger og arbejdsgange er så forskellige i vores 4 klubber, så der skal i den grad hugges nogle tæer for at det er muligt og med alt ære og respekt, så er Jyrak og deres stab, show osv for mig de bedste og som opdrætter og udstiller, er jeg ikke indstillet på at skulle nøjes med mindre i fremtiden :slight_smile:

Jeg har absolut ingen kendskab til Holland :slight_smile:

kender ikke burpakken hos racekatten og Darak, men jeg tillader mig at takke NEJ Katteklubbens burpak :thumbdown:

Racekattens burpark er faktisk den bedste jeg til dato har set :slight_smile: Og jeg er stadig JYRAKker :wink: men burparken kan de altså ikke slå :wink:

Burparken hos racekatten er også ret ny, jeg kan ikke lige huske hvor gammel men det er ikke ret mange år

Jeg tror det var omkring 3 år jeg fik fortalt i søndags så naturligvis skal den være super :slight_smile: Men det er den altså også :slight_smile:

Racekattens burpark blev indviet på udstillingen i Køge i september 2012.

Jeg går ikke på udstilling 1000 gange om året. Jeg sælger aldrig udstillingskatte. Jeg har som jeg altid har gjort lavet ca. et kuld om året. Hvis antallet af mulige udstillinger i mit nærområde indskrænkes så kommer jeg da slet ikke ud af huset med mine killinger og ungdyr. Jeg er sikkert ikke en typisk opdrætter men mon ikke der alligevel sidder flere opdrættere rundt om i landet der som mig studerer udstillingskalenderen for at finde og reservere dagen hvor udstillingen bliver afholdt nær ved. Hvorfor der skal lovgives omkring det forstår jeg ikke. Hvad skulle der være i vejen for at 2 klubber har øje på samme dag. Så kan man ikke få hal, så kan man ikke få dommere. Humm vi behøver mindre og mindre rammer og færre dommere så mon problemet er større end det er til at overskue hvis man vil overskue det. Dur det man hidtil har gjort ikke må man tænke nyt men det betyder IKKE at man skal arbejde på at bestemme hvad der sker/skal ske i andre klubber.

Og så vidt jeg husker kunne den have været en realitet allerede i 2009, hvis ikke kassereren på det tidspunkt var smuttet med hele kassebeholdningen. Godt vi fik RK reddet dengang :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Jeanette;1303128]…

Ja DK er måske for lille til 4 klubber, men at tro det er muligt at ligge dem sammen til en, der er det min opfattelse at de 4 klubber ligger alt for langt fra hinanden :slight_smile:[/QUOTE]

[QUOTE=mea culpa;1303131]Jeg kan ikke bruge kvik svar - men Jeanette de forskelle ville jo netop forsvinde hvis man slog en streg i sandet og startede dette klubvæsen helt forfra - Det der nu er en “krig” ville blive til et nødvendigt samarbejde - og det vil i sandhed gavne os alle - istedet for disse opstød hist og her fra de forskellige klubber.

[/QUOTE]

Det scenario der spiller sig ud lige nu i denne tråd og i Katteklubbens facebook-tråd set i forhold de understregne sætninger i quotede indlæg er lige nøjagtig det der er galt i Danmark med kattesporten. Der er ikke nogen der kan finde ud af at arbejde sammen og det er en krig “mod de andre” næsten lige meget hvilken klub man er i. Krig beskriver det ganske godt IMO, og jeg synes ikke der er nogen der kan kalde sig bedre/dårligere end de andre.

Hvis ikke vi kan arbejde sammen er det dybt naivt at tro vi kan skaffe nye medlemmer til sporten. Hvis man som ny udstiller/nyt klubmedlem rammer ned i sådan et ragnarok her så løber man da skrigende væk… ærlig talt.

Jeg udstiller ikke ret meget selv og de her dramaer der tit og ofte finder sted på udstillingerne og ikke mindst bagved i kulisserne er nok til at jeg næsten ikke gider være med mere. Hvad løsningen på det skal være har jeg på stående fod ikke nogen gode forslag til, det kræver noget tænkearbejde, måske i virkeligheden en arbejdsgruppe på tværs af klubberne… hvem ved.

Men jeg tror også at 4 klubber måske i virkeligheden er for meget, og jeg synes det er skidt for kattesportens skyld at der skal være så meget drama… ærlig talt. Det er hårdt arbejde at drive en kattesport på frivillig basis, men vi gør det altså heller ikke nemmere for os selv

Det er jeg nu ikke enig i :slight_smile: RK og JK har altid haft et udmærket samarbejde, og det har vi såmænd endnu. Den eneste krigserklæring jeg ser er KKs forslag der alene er rettet mod andre klubbers eksistens, og som i den grad vil forhindre fremgang i kattesporten.
VH
Susanne