Katteklubben: Max 3 udstill. per klub per år

Det er ikke KK, der stiller det forslag om begrænsning. Det er Inge Nord personligt.

Ja, men det er på Sjælland og vel egentlig også i et helt andet regi, selv om det er racekattefolk fra racekatteklubberne, der står for det praktiske :slight_smile:
og netop ved den slags arrangementer når man ud til rigtig rigtig mange forskellige mennesker (som du jo selv ved ) )

Der er ikke så meget af den slags I jylland - eller rettere det har der ikke rigtig været tidligere… Indenfor de senere år er JYRAK (og vel især klubbens studiekredse) begyndt at stå for fremvisninger og mindre hobbyshows. Og det er som regel succeser med masser af tilmeldte og masser af tilskuere…

Der er bare ikke rigtig nogen fremvisninger og den slags længere på Sjælland :frowning: altså udover Roskilde og et par bure på dyrskuet ved Bregentved…
Slet ikke efter at Bicolouren nedlagde sig selv - og Colourpointen lidt hat opgivet at holde hobbyshows pgr manglende tilmeldinger.
Så personligt er jeg ved at komme til den konklussion at problemet med at få fyldt udstillingerne ikke så meget handler om hvor mange, men om kvaliteten og vel især om hvordan den enkelte vælger at støtte op om sin klub og deltage i dens arrangementer hvad enten det er foredrag e.lign eller udstillinger.
Og der lader det til at sjællænderne ikke i samme grad føler et klubtilhørsforhold og medansvar for at klubben har “liv” (af mangel på andet ord)ææææ

Colourpointen havde hobbyudstilling sidste år.

Jeg synes, at det er super godt, at vi har flere klubber i Danmark. Det er med til at give alle en mulighed for at søge hen, hvor de befinder sig bedst.

Jeg startede selv i den klub, hvor opdrætteren af min kat var medlem, nemlig Racekatten. Det var jeg rigtig godt tilfreds med, og jeg blev behandlet super godt og fik så mange gode svar på alle mine spørgsmål.

Jeg fandt så JYRAK’s studiekreds i mit område, og fandt ud, at min by og område var meget rigt repræsenteret på kattefronten (jeg bor i Jylland). Derfor valgte jeg at skifte til JYRAK, for på daværende var det fuldstændig utækkelig, at jeg nogensinde ville komme til København til en GF. Jeg tænkte, at hvis jeg ønskede at være med til at påvirke tingene og have indflydelse, så var det bedst at være med i et fællesskab, hvor jeg også kunne deltage aktivt.

Det er blevet til mange møder, kurser, GF’er mv. igennem snart 20 år - hvor i øvrigt med mellemrum, at klubberne har haft deres interne stridigheder, men altid fundet hinanden igen.

Jeg mener, at det supergodt og ikke mindst sunde med flere klubber i dansk kattesport.

Når folk indenfor bare en og samme race ikke kan blive enig, hvorfor er det så svært at acceptere, at 4 hovedklubber også har uenigheder undervejs?

Nå, men jeg er stødt på, at der har været diskuteret, hvorvidt den enkle klub kun holder udstillinger for sin egne medlemmer, og i den sammenhæng har jeg fået indtrykket, at nogen har lidt et skævt billede af, hvordan udstillerne fordeler sig.

Jeg lavede sidste år en statistik målt på 2 jyske udstillinger, da det kom på tale på et møde, jeg var på. Hvis man kigger på de to udstillinger (JYRAK Vamdrup i september 16 og KK Kolding i oktober 16), og der var et katalognummer til forskel, derfor mener jeg, at det er en glimrende sammenligning. Tager vi udgang i det, så var der på KK udstilling 52% JYRAK udstillere, hvor der på JYRAKs udstilling var 13,7% KK medlemmer. Så kan vi ikke konkludere, at JYRAK faktisk ikke knækker KK, men faktisk hjælper til med, at klubben kan afholde, i min bog, glimrende udstillinger? Til gengæld, så må JYRAK i den sammenhæng mere klare sig selv. HVORFOR er det så, at det er KK, der vil have færre udstillinger… ?

Dernæst så er jeg så glad ved det Andreas påpeger i starten af denne tråd, nemlig Felis Danicas formåls paragraf § 2 FormåI, står der " […] Foreningen skal fremme klubbernes mulighed for at skabe yderligere interesse for racekatte. Desuden skal foreningen være samlingspunkt for aktiviteterne i dansk kattesport."

Ved at begrænse udstillingerne antal går man da, i min bog, den modsatte vej end formålsparagraffen foreskriver, nemlig at skabe yderligere interesse for racekatte

Jeg forstår ikke, hvorfor der skal laves begrænsninger - kan se at Katteklubben lige har ændret antallet i deres forslag fra 3 til 4. MEN jeg kan ikke se, at det på nogen måde ændre det forkerte i at begrænse udbredelsen af kendskabet til vores racekatte og afholde udstillinger, der samler medlemmerne i det skønne fællesskab - interessen i de skønne katte og etablere kontakt til nye fremtidige killingekøber, hvoraf nogle igen bliver udstillere og opdrættere :slight_smile:
UDEN ny udstillere og opdrættere, DØR kattensporten, og det er det vel ingen af os, der ønsker.

Mange hilsner Pia

Her kommer statistikkerne

Synes vi skylder for helhedens skyld at oplyse at det ikke er Katteklubben der stiller forslaget - det er Inge Nord.

Er det ikke KK der stiller forslag om max 3 udstillinger, og Inge Nord, der stiller modforslag med 4 udstillinger?

Nu har jeg i et par år i træk fået mails fra fremvisningen, hvor de mangler katte.

Nej - forslagsstiller OG ændringsstiller er Inge Nord

Nej - forslagsstiller OG ændringsstiller er Inge Nord

Rart at vide at vi JYRAK udstillere er med til at holde Katteklubben oven vande på jyllandssiden, tænk hvis de skulle klip af den indtægt,

Synes vi skylder for helhedens skyld at oplyse at det ikke er Katteklubben der stiller forslaget - det er Inge Nord.

Som er formand for Katteklubben, og årsagen er oplyst af KK til at være fordi der ikke var tid til at diskutere forslaget inden deadline.

Uanset hvad Eva så er det et enkeltmands forslag og ikke KK’s forslag - uanset grunden og med eller uden diskussion - når et forslag er personligt så er det personligt Du og jeg har også ret til at stille forslag til vores klubbers GF så fordi Inge er formand gør ikke hendes forslag mindre personligt

ifht statistik. Jeg kunne vildt godt tænke mig at få et tal på hvor mange der på de to udstillinger der var “unikke deltagere” dvs hvor mange er det egentlig vi kæmper om og hvor mange kommer alligevel på alle udstillinger.
For jeg tror nemlig ikke det er ret mange man kan flytte/tvinge med det nye forslag. Det er den samme flok tosser(mig selv incl) man møder alle vegne :slight_smile:

Så hvis nogen keder sig og er gode til den slags ville jeg gerne vide hvor mange % af de danske deltagere på de to shows der er de samme.

Inge kan stille alle de forslag som hun vil og det kan vi andre vel også.
Men jeg tænker bare ville det så ikke have været en smule mere korrekt at underskrive sig med “Inge Nord” og ikke som “Katteklubben” - det er da noget forvirrende at et forslag giver sig ud for at være fra en klub, når det ret beset kommer fra en privat person.

Eller har jeg misforstået jeres indlæg?

Hvis jeg kunne få det seneste års kataloger i et eller andet .csv eller .xls format, så kunne jeg nok godt overtales til at kede mig lidt en søndag.
Det kunne da være en interessant undersøgelse, hvis den da ikke allerede er lavet. Antal unikke tænker jeg skulle være “ejer af kat på en given udstilling” som den unikke identifikator? Eller?

Jeg kan selv hapse materialet fra Jyraks sider hvor de gamle kataloger ligger mange år tilbage i tiden, men har ikke adgang til de andre klubbers råmateriale til deres udstillings kataloger og yes jeg gider ikke sidde og taste fra de papir versioner jeg har. Så kom frisk, jeg stiller gerne lidt nørdtid til rådighed.

nge kan stille alle de forslag som hun vil og det kan vi andre vel også.
Men jeg tænker bare ville det så ikke have været en smule mere korrekt at underskrive sig med “Inge Nord” og ikke som “Katteklubben” - det er da noget forvirrende at et forslag giver sig ud for at være fra en klub, når det ret beset kommer fra en privat person.

Eller har jeg misforstået jeres indlæg?

Ja og nej - det Andreas sakser er fra Felis Danicas Plenar - og det er sådan skruet sammen at hvis det ikke vedtages på klubbens GF kommer det slet ikke til afstemning på Plenaren - men da klubbernes GF og Plenar ligger meget tæt vil der opstå disse overlapninger

[QUOTE=mea culpa;1303269]
Ja og nej - det Andreas sakser er fra Felis Danicas Plenar - og det er sådan skruet sammen at hvis det ikke vedtages på klubbens GF kommer det slet ikke til afstemning på Plenaren - men da klubbernes GF og Plenar ligger meget tæt vil der opstå disse overlapninger[/QUOTE]

Hvorfor er det så først nu flere dage senere at det bliver “forklaret” at det er Inges eget forslag og ikke noget der har været diskutteret på jeres/deres bestyrelsesmøder.
At underskrive sig “katteklubben” og det så viser sig blot “at være en person fra katteklubben” sætter, i min verden, unægteligt forslaget i et noget andet lys.

Det er at kæmpe med nedslået hjelm… Hvorfor ikke bare skrive det som det er i først hug?

[QUOTE=HolmeInc;1303270]At underskrive sig “katteklubben” og det så viser sig blot “at være en person fra katteklubben” sætter, i min verden, unægteligt forslaget i et noget andet lys.

[/QUOTE]

Forklaring: Hvis forslaget kommer til afstemning på Felis Danicas plenarforsamling, så ER det fra Katteklubben, fordi det så vil være et resultat af at et flertal af Katteklubbens medlemmer har stemt for forslaget. Heldigvis er der da mange fornuftige mennesker i Katteklubben, og vi kan da håbe de stemmer imod - det vil jo også gå ud over KKs jyske medlemmer, selv om det er tydeligt at det primært er JYRAKs medlemmer der holder liv i KKs udstillinger, og ikke omvendt.
VH
Susanne