Kattenes første erfaringer med indhegningen

Jeg var nødt til at have min telefon ladet op, før jeg kunne lukke kattene ud, selv om det var svært at vente. I nedenstående video kan I følge de første fem minutter efter, at de opdager, døren er åben. Den er lang og nok ikke så begivenhedsrig, men det var jo det, som det var meningen, I, der var med, skulle have set i går, hvis vi var blevet færdige i dagslys. Bortset fra at der nok ikke ville være sket noget, hvis I alle sammen havde været her stadigvæk, men det er en anden sag :slight_smile:

Og til jer, der mente, det ville være Asani, der kom først ud - æd en hat eller noget :rock: Her kommer min lille tortieamazone :hjerte:

//youtu.be/4UMarHPjCsE

Og det var så, hvad Asani kunne drive det til i første omgang. Han havde bestemt ikke brug for mere frisk luft og gik i stedet til køjs.

Chili havde mod på mere. Lidt græs mellem fliserne blev først fortæret:

Så drister man sig helt hen til hegnet, mens man stadig er meget opmærksom på alle lyde og bevægelser:

Videre hen langs hegnet:

Og helt hen til kanten af terrassen, men ikke længere:

Så er vi lige inde en tur, men udelivet har allerede haft sin påvirkning på Chili, så hun sidder kort efter ved døren og mivser. Så går vi ud igen, og se så her, hvad der sker henne ved hegnet. Billedet bliver så lille herinde, men det er altså Lillemissens lille tortiefjæs, der dukker op ved hjørnet af huset - på den anden side af hegnet, naturligvis:

Så tæt på Lillemissen har Chili alligevel aldrig været, og så er det nok mest sikkert at smutte indenfor og holde øje med hende fra døren:

Her løber den lille op langs hegnet. Stadig på ydersiden naturligvis! :slight_smile:

Så er vi igen inde lidt og så ude igen, og nu er Chili blevet så modig, at hun tør gå til den anden side af døren. Det er mægtig spændende med alle de træstammer. Men stadig meget opmærksom på lyde og bevægelser i omgivelserne:

Hun går i gang med at gnave i de visne påskeliljer, men finder heldigvis i stedet en stor tue med græs i kanten af terrassen. For alle ved jo, at græs kan spises, men gå på det - nej, vel?

//youtu.be/DMGDqRZ6frU

Der, hvor hun stopper og kigger op, kom der et svanetræk hen over hovederne på os. Man kan faktisk svagt høre det.

Til sidst når hun også lige at vove sig ud på de mindre faste underlag. Bare en lille tur, men det skal jo foregå i deres eget tempo.

Hun blev tydeligvis lidt mere tryg og lidt mindre agtpågivende for hver gang, og hun vil gerne ud igen hele tiden. Lige nu har hun imidlertid fået besked på at putte sig, for det har hendes døråbner nemlig tænkt sig at gøre om lidt.

Jeg ved ikke, hvad det er med Asani, men han er måske bare ikke rigtig kommet sig oven på i går.

Chili og min Chip må være i familie :slight_smile:
Kun yderst sjældent kommer Chip længere væk end kanten af min terrasse:-)

Tillykke til dig og misserne med den superflotte indhegning!

Glæder du dig ikke vanvittigt meget til de tager deres første spænetur derude :slight_smile:

Seje Chili :thumbup: og forsigtige Asani. :hjerte:

Hvor er det dejligt st se :slight_smile:

Det skal nok blive godt. :smiley:
Hvis du har overskud så sæt dig ud med en kop kaffe. Hvis du er afslappet derude så skal de nok komme. Her skulle man tro at Ole lå brak i dag. Men nej, han er da i garagen og bygge væktøjsting og jeg har fået sat lidt blomster i krukker. :slight_smile:
Jeg er dog ret smadret. Ved ikke hvordan Ole kan blive ved.

Hvor er hun dygtig, men det bliver de nok hurtigt begge to :hjerte: Hvor ser indhegningen fin ud og hvor er det altså en skøn og stor have, du har Ingrid. Den kommer I til at STORnyde alle 3 jegersletikkemisundelig :tihi:

Nu har vi lige taget os en god middagslur alle sammen, og nu står solen i den rigtige retning. Så det kan være, vi skal prøve lidt mere :slight_smile:

Åh, hvor godt at se :slight_smile: Det var jo dem, det hele handlede om :hjerte:
Det der med at gå på græs - det skal man lige vænne sig til :høhø:
Og klart, hvis Asani er lidt mat i dag. Han havde jo travlt med at holde styr på det hele i går :love2:

[QUOTE=Beydana;1309041]Åh, hvor godt at se :slight_smile: Det var jo dem, det hele handlede om :hjerte:
Det der med at gå på græs - det skal man lige vænne sig til :høhø:
Og klart, hvis Asani er lidt mat i dag. Han havde jo travlt med at holde styr på det hele i går :love2:[/QUOTE]

Ja, Asani er stadig ikke helt sig selv :S Jeg er kommet til at spekulere på, om det måske kan være hans tænder, der driller, for jeg synes, han plejer at være sig selv med det samme, der bliver ro på igen.

Der er vist også en anden, der er blevet lidt træt af alle de nye indtryk. Hun reagerede ikke engang, da jeg hældte mad op :høhø:

Nu har jeg sat mig i sofaen med døren åben, og nu bliver Asani mere og mere modig. Det presser ham åbenbart, hvis jeg står udenfor og venter på ham. Han har tre poter på den anden side af dørtrinnet nu :høhø:

Og så er han helt udenfor. Han kryber nærmest hen ad jorden, men han kommer omkring. Så nu går det nok lige så stille fremad. Chili går allerede hjemmevant rundt ude på terrassen :slight_smile:

Dejlig billedserie.
:smiley:

Lidt flere billeder, hvis I kan holde til det:

Asani overgav sig endelig og gik på opdagelse.

Se halen - helt skidt er det ikke :slight_smile:

Der undersøges:

Også hegnet:

Mens Chili stadig pænt holder sig til kanten af terrassen:

Min smukke dreng:

Og så var han pludselig helt henne i den anden ende, henne ved skuret, hvor han svært gerne ville have været i stand til at klemme sig under åbningen forneden:

Og så var det pludselig, at jeg opdagede, at der var en ganske stor åbning under porten ud til carporten :yikes: Det havde jeg ikke skænket en tanke før. Så lynhurtigt fik jeg smidt noget hen foran. Ikke noget, der er holdbart i længden, naturligvis. Men det var nok i denne omgang:

Plantebordet blev også undersøgt - og derefter flyttet fra den placering, der måske kunne give adgang til at hoppe op på naboens skur.

Pludselig var Chili også blevet endnu mere modig og dukkede op henne i den ende:

Langs med huset går det, men der er endnu ingen af dem, der har vovet sig ud på den egentlig græsplæne.

Jeg havde flyttet havebordet helt ud i græsset. Det kunne Asani springe op på fra fliserne, og jeg kunne se, hvordan han sad og målte afstanden op til taget - og kom frem til, at der var for langt derfra ude på græsset. Så det skal placeres med omhu, eller også skal der udtænkes en indretning, som skærmer af for adgang til taget lige der, hvor bordet kommer til at stå.

Så fik jeg også lige en lille snak med naboen, der sagde, hun syntes, det ser godt ud, men stadig lyder lidt skeptisk over, om det nu også virker. Og over, hvordan vi nu skal få klippet hækken. Men det finder vi nu nok ud af. Om ikke andet må jeg komme ind og gøre det. Det skal selvfølgelig ikke give hende besvær. Jeg må også hellere snakke med naboen til den anden side.

Nå ja, naboen så Asani for første gang og syntes - som folk altid gør - at han er virkelig flot :slight_smile:

Ingrid, den åbning til carporten er 5 cm, så jeg tror ikke du skal være så nervøs over det

Målte I den i går? :slight_smile: Jeg har bare slet ikke lagt mærke til den før og havde ikke tid til at måle på den. Men det kan godt være, det er det samme som skuret, og den kunne han i hvert fald ikke krybe under, selv om han forsøgte ihærdigt :slight_smile:

Enig :slight_smile:

Vi stod tre med en tommestok, fordi vi også syntes, at det så stort ud. Men det er bare 5 cm.

Enig :slight_smile:

Vi stod tre med en tommestok, fordi vi også syntes, at det så stort ud. Men det er bare 5 cm.

[QUOTE=Lykke;1309057]Enig :slight_smile:

Vi stod tre med en tommestok, fordi vi også syntes, at det så stort ud. Men det er bare 5 cm.[/QUOTE]

Ja, jeg var jo lige ved at overveje, om jeg skulle finde det hegn frem igen, som du pillede af havelågen :høhø: