Flemming og jeg har søgt efter en kattepasser på “sætte sedler op i brugsen-måden”, og der er da også en, der har henvendt sig.
Vi (nok især jeg) har supermange krav til en sådan, da vores katte jo er vores små børn, og jeg vil være helt tryg, før jeg overlader dem til en fremmed. Vi kender rent faktisk ikke ret mange her i byen, og det er heller ikke så fedt altid at være afhængig af vennernes velvilje, hvis vi en sjælden gang imellem får brug for, at der er en, der kigger forbi til dem. Mit synspunkt er, at jeg hellere vil betale en for at gøre det, hvis det er en, jeg stoler på, som jeg så 100% sikkert ved kommer, når det er aftalt. Samtidig behøver jeg ikke at have dårlig samvittighed og føle, at jeg skylder vennerne noget, fordi de gør os den slags tjenester. Hvis det så er en fast passer, som kender os og misserne og omvendt, så er det vel også kun positivt. På den anden side, så skal man jo også passe på med, hvem man udleverer nøgler til sit hjem til, og det fylder da helt sikkert også.
Vi har som sagt “interviewet” () en potentiel kattepasser i dag, og det skinnede tydeligt igennem, at hun er meget forskellig fra os, selvom hun helt sikkert var sød, rar og høflig, og hun virkede også glad for katte - har selv en, som selvfølgelig er fritløber. Men det vigtigste er selvfølgelig, at hun er fornuftig og stabil og kan passe vores katte til vores tilfredshed.
Mht. betaling er vi villige til at give 50 kr. pr. besøg. Så kommer vedkommende én gang om dagen, så er det 50 kr. og er det 2 gange om dagen, så er det 100 kr. Alt inden for rimelighedens grænser selvfølgelig, og det forudsætter selvfølgelig også noget tillid. Det er jo ikke hver dag, det er nødvendigt at komme 2 gange, og hvis vedkommende siger, at de har været der 2 gange, så skal vi selvfølgelig også kunne stole på dem.
Hvad synes I, og hvilke tanker har I selv gjort jer om den slags? Altså hele konceptet med at lukke en fremmed ind i jeres hjem for at tage sig af jeres katte.