Kattepension

Jeg skal have skiftet vinduer i løbet af september måned, og kan mærke at jeg allerede nu overtænker det og er nervøs for det. Derfor overvejer jeg om det måske var en ide at lade Alvin være i kattepension imens. Dette er med udgangspunkt i hvis det tager en dag eller to at skifte mine vinduer. Jeg har grundlæggende svært ved at slippe kontrol over ting, overtænker alt og overbekymre mig.

Jeg har ikke bil selv, så pensionen skal helst ikke ligge for langt væk (jeg bor i Hillerød). Jeg googlede og fandt denne her, så ville høre om nogen her inde kender til den, og kan anbefale den, eller fraråde den?

Hestehavehus

1 Synes om

Jeg kender den ikke - men umiddelbart ser det jo fint ud.
Og hvis Alvin kun skal være der en dag eller to kan det vel ikke gå helt galt.

2 Synes om

Den får gode anmeldelser på trustpilot, og kattene blive ikke sat sammen med fremmede katte, hvilket jeg synes er et plus. Og ja, jeg synes også den ser fin ud, og så er det den der ligger tætteste på mig. Desværre får jeg først besked om hvornår håndværkerne kommer, tidligst en uge før de kommer, så måske kan det ikke lade sig gøre. Jeg tænker at jeg ringer til dem og spørg hvad mulighederne er. Men ville være rart hvis nogen her indefra kendte stedet, og kunne sige noget om det. :smil:

2 Synes om

Det var faktisk en sætning jeg “bed mærke i” da jeg var inde og lure på siden.
Jeg håber virkelig ikke der er nogen i hele verden, der overvejer at lukke ukendte katte sammen. I så fald, har de fuldstændig misforstået katte.
Stedet ser fint ud og der ser ud til at være ok plads, men alene pga. af ovenstående sætning, ville jeg ringe og snakke med dem. Jeg ville simpelthen ikke binde an på at de har styr på kattes adfærd mm. når de skriver sådan. Det er for mig en ufravigelig og absolut selvfølge, at kattene holdes, hver for sig. :slight_smile: Bare lige en overvejelse værd :wink:

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dig ret. Som jeg læser det på deres hjemmeside, så bliver kattene holdt hver for sig, hele tiden. Så hvorfor tænker du at du ikke ville binde an på at de har styr på kattes adfærd mm?

Mener jeg har læst om andre steder, der lader kattene gå sammen, og da jeg ikke mener det er en god ide, er det til dette steds fordel, at de ikke gør.

Jeg har været oppe og kigge nærmere på den, da vi kiggede efter pensioner.
Jeg var ikke begejstret. Forholdsvis små bure og ret mørkt.
Meget svært at gøre rent da alle bure er med gamle, slidte kradsmiljøer med stof/plys.
Billeder er meget taknemmelige, og min erfaring er at man skal besøge stedet før det vælges.

Det er selvfølgeligt individuelt, men jeg ville ikke sende mine katte derop.

En anden ting, der var meget kraftig lugt af cigaretrøg. Tror at hende der har stedet ryger meget.

Øv det trækker klart ned. Tak for at du deler. :smil:

1 Synes om

:slightly_smiling_face: Hvis der er andre steder der lader kattene gå sammen, så giver det mening at skrive sådan. Jeg må indrømme, at jeg er overrasket over det praktiseres. Der er jo en årsag til man kan bruge lang tid på sammenføring, når man får en ny kat i huset :slightly_smiling_face:
Så, det lader til de ved, at man ikke bare lukker katte sammen :+1:t2:

3 Synes om

Det er godt at lære, at kattepensioner er gået tilbage til separate bure. Det var meget moderne for nogle år siden med kattepensioner med separate bure og store fællesarealer, som kattene kunne vælge at bruge. Jeg forstod aldrig det koncept.

5 Synes om

Og som jeg husker det, var netop Hestehavehus et sted, der praktiserede den holdning :frowning:

@Enki - din udfordring er naturligvis, at du ikke har bil og det dermed er langt mere besværligt for dig at komme rundt.

Selv er jeg privilegeret nok til at få mine katte passet i eget hjem, men jeg har tidligere haft lidt kig på denne https://www.lyngby-kattepension.dk/ (dog ikke i virkeligheden og jeg er enig med Wijelo i, at det altid vil være bedst at gøre det først)

2 Synes om

Men så må man formode at de er blevet klogere, siden de nu skriver at de ikke gør det.

Ja jeg er afhængig af jeg skal kunne komme frem og tilbage med flexkørsel. Tak for du deler.

Jeg ender nok med at spørge håndværkerne om de kan tage alle vinduer på nær badeværelsevinduet først, og så slutte af med badeværelset. Og så må Alvin og jeg sidde på badeværelset mens de ordner de andre vinduer. Ikke optimalt, især ikke for mig, men nok bedre end det besvær og stress et ophold på pension vil give os. Desuden får jeg først besked en uge før, om hvornår de kommer, og det er nok begrænset hvor mange steder der kan bookes med så kort varsel.

5 Synes om

Da jeg fik nye vinduer i, der hvor jeg boede før, tog de et rum af gangen og det tog ingen tid. Jeg var overrasket over hvor hurtigt man kan skifte et vindue og der var ingen problemer med at kattene og jeg skiftede rum, efterhånden som det var nødvendigt. Jeg håber det kommer til at gå lige så smertefrit for dig :kryds:

5 Synes om

Det lyder godt, og jeg håber det vil gå lige så let her! :smil:

Sidst jeg fik skiftet vinduer, havde jeg fritløber og nøj det var praktisk, med tanke på at de skulle være en dag om mine tre vinduer, dog skulle det ene vindue erstatte to tidligere havedøre, og derfor skulle noget af det mures op. Jeg boede meget småt den gang, så for ikke at være i vejen var jeg taget hjem til en veninde, og da jeg kom hjem kl. 22 om aftenen, havde de ikke muret helt op, så der var et helt åben hul, vel 30 cm. høj og så bredt som to havedøre. Og det var i december måned. Lad mig sige det sådan her, det var en meget kølig nat men jeg fik da sovet noget. Men tænk hvis jeg havde haft indekat!

Jeg har også oplevet håndværker der bare forlod mit hjem, når de havde fyraften, med alle mine vinduer åbne, og jeg boede i kælderen! Og hvis vi smider alle de problemer jeg har haft med håndværker i mit nuværende hjem oveni, ja så må jeg sige, at jeg tør ikke forlade hjemmet mens de er her, og jeg ville aldrig stole på at de forstå hvad indekat betyder.

2 Synes om

Nej jeg ville heller aldrig turde forlade mit hjem, hvis jeg skulle have håndværkere. Da slet ikke når man har katte i huset. Eller husdyr i det hele taget :besvimer:
Jeg krydser fingre for at det hele kommer til at gå som smurt denne gang :kryds: :kryds: :kryds:
Evt. sæt Alvin i transportkassen imens de er der, så han nemt kan flyttes rundt, hvis det bliver nødvendigt. I hvert fald indtil de er færdige med et rum, hvor du kan lukke døren ind til.

4 Synes om

Havde de kun skulle være her kort, ville jeg også vælge at putte ham i transportkasse. Men hvis de skal være her en hel dag, hvilket jeg forventer da jeg har fem vinduer på tre sider af huset, skal han jo have adgang til kattebakke, mad og vand, og så stor en transportkasse har jeg ikke. :grin:

2 Synes om

Nej men jeg tænkte også, at hvis de nu gjorde et rum færdig først, hvor du kan lukke af ind til, så kunne han være i transport kassen imens. Det tager altså ikke ret lang tid at skifte et vindue, fandt jeg i hvert fald ud af. Så lad os håbe det er nogle kompetente håndværkere, som også har forståelse for din situation :green_heart:

4 Synes om

Eller så bare bed dem om at skifte et helt vindue færdig og forklar, hvorfor :slightly_smiling_face:
Sidste år, da vi fik nye vinduer i, var hele underetagen åben på en gang. Håndværkerne fik at vide at trappegangen skulle skiftes og gøres færdig først pga. kattene. Det var intet problem :+1:t2:
To vinduer… jeg vil skyde på et par timer :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Det vil jeg også prøve, men af de håndværker der ellers har lavet ting hvor jeg bor, er det desværre et fåtal der har været samarbejdsvillige overhovedet. Havde jeg har en masse gode erfaringer at trække på, ville jeg ikke havde været så nervøs for det. Det er alle de dårlige erfaringer der har gjort at jeg hopper i livrem og seler, forventer det værste men håber det bedste. :smil:

4 Synes om

Nu havde jeg ikke problemet med om katten måtte ikke komme ud. Men for at fortælle dig det, og det bare vil give dig en 1/2 % mere ro i det kan lykkes og vil gå godt.
Men da der kom nye vinduer og døre i her. Der kom to tømmere , de kom kl 8 og skulle have fri kl 13. Men den blev næste 13:30 inden de kørt. Vi havde købt rundstykke og wienerbrød. De fik midt på formiddagen. Vi var to der stillede vinduer frem hvor de skulle bruges, og alt "rodet fra dem skulle de, bare lade ligge, de ryddet vi op efter dem. Efter de var kørt
På 1 etage 4 ende vinduer og 2 meget stor kvist vinduer, de to blev som de eneste ikke skummet fra indersiden
Stue etage er der 11 vinduer og to døre
Ingen vinduer i stue etagen fik bundpladen(vindueskarmen)i. Men ellers resten var lavet. Bundpladen pga alle vægge skulle der fjernes alt og nyt tappet / maling

Hvis noget jeg ikke har formulere rigtig, så undskyld , spøog jeg vil prøve og forklare mig bedre

Med venlig hilsen

2 Synes om

Jeg håber, at alting kommer til at gå meget bedre end du frygter. :kryds:
Men jeg forstår dig godt - jeg hader også når der skal laves noget her og jeg går heller ikke og lader håndværkerne være alene, for man kan ikke regne med, at de husker på at lukke døren, når de lige skal hente noget.
Men glæd dig til det er overstået og prøv om ikke de håndværkere er til at tale med - måske har de selv kat :thumbup:

3 Synes om