Nej det er der heller ikke, men det ville da være smartere der hvor personen er, hvis man er samme sted -lyside[/quote]
Helt enig -thumbs Så fik man det også fra “hestens egen mund”.
Nej det er der heller ikke, men det ville da være smartere der hvor personen er, hvis man er samme sted -lyside[/quote]
Helt enig -thumbs Så fik man det også fra “hestens egen mund”.
uden at det skal opfattes som strandhugst på missebanden, så var det da en ide hvis nogen af jer der er derinde opfordrede hende til at give sit besyv med i debatten herinde og måske kaste lidt lys over tråden
Det jeg personligt synes er godt ved denne tråd er, at HVIS (og jeg siger hvis fordi jeg overhovedet ikke kender til vedkommende) hun har handlet katte på en useriøs facon - så er det da en betryggende info hvis hun har lært af fordums fejltagelser og man derfor trygt kan købe en kat hos hende uden fare for at blive snydt…
Alle i opdrættere har lister over personer i ikke vil sælge killinger til - for købere er det da rart at der kommer fokus på sælgere der måske/måske ikke har rent mel i posen…
hvorfor er der pludselig noget odiøst i det ?
Som kælekattekøber ville jeg da sætte stor pris på hvis nogen med baggrund i konkrete katte-sager oplyste mig om hvilke sælgere jeg skulle undersøge lidt nærmere …
det er da præcis det den her tråd går ud på - ikke at svine Lone (selv om nogen er på grænsen) men derimod at få etableret hvorvidt hun er seriøs forhandler eller ej…
-kramer
Eva spørger vel her, fordi hun ved mange herinde fra ved hvad hun snakker om OG hun måske netop ikke ønskede det personligt. Personligt ville det netop blive, hvid man opsøgte personen rundt omkring på andre fora, og nu er Eva altså en bruger på dette forum hos OS her. :?
Vil lige sige at jeg faktisk har spurgt hende selv, samt dem jeg kunne tænke mig frem til måske vidste noget, jeg har af forskellige grunde ikke fået svar om det, så har nu derfor spurgt jer herinde. Men bare fordi det er 3 måneder siden personen sidst har forsøgte at videresælge en kat, så synes jeg ikke at det er forkert at ville have noget fakta om hvad der tidligere er sket.
Jeg har ikke oprettet den på missebanden fordi jeg ikke ønsker en person hetz, eller et kæmpe slagsmål, og det tror jeg nemmere vil ske et sted hvor hun faktisk er.
Og forstår ikke hvorfor det så stort et problem at jeg spørger? I opdrættere har da alle sammen krav til købere, og ønsker da ikke at sælge til en person der kan finde på at sælge katten videre et par måneder efter.
Købere ønsker da heller ikke at købe en kat, der har været rundt til mange hjem på kort tid.
Så du gør os - opdrættere - en tjeneste ved at lave det indlæg som du har lavet???
Coogans - Nu læser du vidst noget ind i det der ikke er der. Jeg gør ikke dette specifikt for at gøre jer opdrættere en tjeneste. Jeg trækker bare en parallel til opdrættere og de krav mange har ang. en kat, der bliver købt fra dem. F.eks. ang. videresalg.
Men opfatter du det som at jeg gør dig en tjeneste, så må du da gerne det
Jeg må mere end almindelig tungnem, for jeg forstår simpelthen ikke hvad denne tråd skal føre til :? :? :? Er der ikke en eller anden der kan forklare mig det, for jeg forstår det ikke. Jeg ser den som regulær sladder om en person som ikke er på kattegale og dermed ikke kan komme med sin side af en sag, og det kan da ikke passe at det er rigtigt at der bare kan sladres løs om andre eller?
Så forklar mig det, der må være noget jeg totalt misser :?
Det ville da være fedt så med en tråd der hed: hvordan garderer opdrættere sig videresalg
Men overskriften i den her tråd tyder på noget andet - usmageligt da hun jo ikke har en chance for at forsvare sig. Ikke at jeg sympatiserer med damen, men derfor skal hun vel ikke bagtales
Vi er helt enige - Lis… -thumbs
Det er dybt usmageligt og lugter af senstationslyst… -mai
Jeg er 100% enig i de 3 sidste indlæg! -thumbs
Coogans - Hvilken sensation skulle der dog være med det? Jeg vil simpelthen gerne have nogle fakta om en person som jeg mener er en kattehandler, og jeg ønsker IKKE at sidde med vage formodninger, jeg vil have fakta.
At jeg gør det herinde og ikke på MB handler ikke om om hun er her, men at der er flere herinde som jeg regnede med kunne give mig svar. Samt at det var ok at oprette tråden herinde.
Lis D - Ja, men det er heller ikke pointen med tråden. Pointen med tråden er at få faktisk informationer om en pige, der har købt og videresolgt indtil videre 7 katte. (I hvert fald haft 10, og nu ikke længere har 7 katte hvoraf jeg ved flere er videre solgt, nogle ved jeg ikke hvad er sket med - plus 1 til kat eks-kæresten har)
Men eftersom jeg ikke får de svar jeg vil have, om hvad der faktisk er sket, så beder jeg nu Miss T om at slette tråden og så spørge videre privat. Selvom tråden netop er her fordi jeg ikke ved hvem jeg skal spørge.
Ja - du vil have fakta baseret på din egen formodning… Altså noget som du tror - men ikke ved 100 % - men skal have hjælp/blande andre mennesker ind i din formodning…
Hvis jeg og andre skulle brage ud med navne på et forum baseret på min/vores formodning - tro mig, så ville det faktagivende og lærerige forum slå en ordentlig -mai og bevæge sig ud i det useriøse… Og det er jeg så een af dem der ikke ønsker… -sorry
Ja - du vil have fakta baseret på din egen formodning… Altså noget som du tror - men ikke ved 100 % - men skal have hjælp/blande andre mennesker ind i din formodning…
Hvis jeg og andre skulle brage ud med navne på et forum baseret på min/vores formodning - tro mig, så ville det faktagivende og lærerige forum slå en ordentlig -mai og bevæge sig ud i det useriøse… Og det er jeg så een af dem der ikke ønsker… -sorry[/quote]
Enig -thumbs
Coogans - Ja, jeg har jo set trådene og annoncerne fra dengang. Så kan da huske en masse sager, men ikke detaljerne.
Så det man generelt har en formodning om, at kattegræs f.eks. er sundt må man ikke søge fakta om?
Nu ved jeg godt at det er et andet emne, men det er jo det du siger, at den formodning man har om noget må man ikke søge fakta om?
Jeg tror ikke kattegræs har lige så meget imod at blive sladret om på et katteforum, som et menneske af kød og blod har. :?
Ja, jeg er så en af dem der heller ikke lige kan se hvad det skal gøre godt for.
Du skriver at du har snakket med hende selv, og hun må vel være den der bedst kan hjælpe dig med svar på dine sprøgsmål.
Jeg forstår ikke lige hvad du vil bruge det til.?
Du har jo sagt at du mener at hun er kattehandler…fint… men hvorfor lave et indlæg for at få alle navnene på de katte hun har solgt?? Hvad vil du bruge det til.?
Ja, undskyld, men jeg er sgu lidt forvirret.
Eva K - hvori ligger sammenligningen i kattegræs med et levende menneske ?? Jeg kan fortælle dig at jeg misbilliger al den her “jeg har en formodning om denne og denne… er der nogle som kan komme med noget fakta”…
ISÆR når man samtidigt ved, at den anden person er på et andet forum hvor også du også slår dine folder… Det er saftigheden af en formodning der er drivkraften i de her indlæg. Hvis du ville have fakta ville min logik være at du gik til hovedet og ikke til r… - og spurgte direkte… men så er det måske ikke så spændende mere ?!
For tænk nu hvis ens formodninger pludselig ikke holder stik mere… øv øv…
Og som en gammel ulv i det her foretagende - katteverden - kan jeg love dig for, at man skal være forsigtig med sine formodninger og åbenlyse søgen på personer. Det skader ikke kun den der bliver spurgt om - men også den som spørger… Især når man ikke går direkte til personen, men til alle andre…
Jeg tror slet ikke du er klar over hvor meget du kan ødelægge for en person ved at gøre som du gør… Men det har måske heller ikke nogen betydning for dig… Bare du kan få fup eller fakta for din formodning… Og netop fordi du selv skriver at du kan huske noget - men ikke det hele - så ved du jo godt hvad der skete for lang tid siden… men nu skal du lige bekræftes i om det stadig er sådan eller ej… og det gemmer du i din søgning på fakta som du så flot skriver i dit første indlæg…
Næh - du … det er søgen på sensation uden omtanke for andre mennesker… Og det er det som jeg misbilliger til det usmagelige…
I bund og grund er der noget der hedder etik og moral - jeg har svært ved at finde den i din søgen på fakta… -sorry
Eva K - hvori ligger sammenligningen i kattegræs med et levende menneske ?? Jeg kan fortælle dig at jeg misbilliger al den her “jeg har en formodning om denne og denne… er der nogle som kan komme med noget fakta”…
ISÆR når man samtidigt ved, at den anden person er på et andet forum hvor også du også slår dine folder… Det er saftigheden af en formodning der er drivkraften i de her indlæg. Hvis du ville have fakta ville min logik være at du gik til hovedet og ikke til r… - og spurgte direkte… men så er det måske ikke så spændende mere ?!
For tænk nu hvis ens formodninger pludselig ikke holder stik mere… øv øv…
Og som en gammel ulv i det her foretagende - katteverden - kan jeg love dig for, at man skal være forsigtig med sine formodninger og åbenlyse søgen på personer. Det skader ikke kun den der bliver spurgt om - men også den som spørger… Især når man ikke går direkte til personen, men til alle andre…
Jeg tror slet ikke du er klar over hvor meget du kan ødelægge for en person ved at gøre som du gør… Men det har måske heller ikke nogen betydning for dig… Bare du kan få fup eller fakta for din formodning… Og netop fordi du selv skriver at du kan huske noget - men ikke det hele - så ved du jo godt hvad der skete for lang tid siden… men nu skal du lige bekræftes i om det stadig er sådan eller ej… og det gemmer du i din søgning på fakta som du så flot skriver i dit første indlæg…
Næh - du … det er søgen på sensation uden omtanke for andre mennesker… Og det er det som jeg misbilliger til det usmagelige…[/quote]
Enig -thumbs