Katteudstillinger og beroligende midler til katte

Det ene udelukker bestemt ikke det andet

Har godt nok hørt om katte som skulle have været dopet .
Men har aldrig set det eller har jeg ikke registeret det, for jeg er så optaget med selv at udstille og snakke .
Eller måske fordi jeg lever i en bubble.
Her bliver katte kun udstillet det hvis de er okey med det.
Vi har haft en hunkat der elskede at blive udstillet, men blev køre syg at det, Det både kom forfra og bagfra , der sagde en dommer at hun kunne får noget for køresyge , vi valgte dog at hun ikke skulle udstilles mere.

Kommer til at smile , når jeg tænker på Spike han er jo blevet udstillings pensioneret da han blev SP, han synes godt nok det er snyd når de andre bliver badet og gjort klar. Og så snart transport tasker bliver stillet frem så ligger han sig på dem i protest da han vil med.
Og vi har en meget skuffet kat når vi køre hjemmefra.
Han elskede udstillinger og det ekstra opmærksomhed.
Han har sørme også præsteret at smide sig med alle 4 stolper af vejret og snorke på dommerbordet ,hold op folk de grinnede . Nej det var ikke fordi han var dopet, Spike er ikke morgen kat og køre kl 3.30 hjemmefra det er fortidligt
Så skal man har en morfar og det blev på dommens bord fordi han var tryg ved situationen. og fordi dommen var så god til at nusse mave.:tihi:

Altså, hvis du bliver ked af at se katte i bure (også selvom de fleste faktisk synes godt om det) hvorfor så tage på udstilling?

langt langt de fleste katteejere der udstiller gør det fordi katten kan li det…jeg har 2 som kun lige har fået deres champion, og så er de blevet hjemme, da de ikke brød sig om det…certifikaterne fik de hos forrige ejer, jeg har aldrig haft dem med på udstilling…
de fleste katte som fra små kommer jævnligt på udstilling ser det som hyggeligt, det er min overbevisning…tango elskede al opmærksomheden …men da han blev for voksen så gad han ikke …så han nåede kun at blive GIC

jamen der er altså mange grunde til at udstille… jeg har en kat som ELSKER DET. det er hans fristed hvor han får ekstra meget opmærksomhed. For nogle katte handler det ikke om hvor meget plads man har men hvor meget opmærksomhed man får…

jeg har katte som godt kan lide at udstille, men jeg tilstår at jeg lige inden min anden udstilling drømte at kattene på udstillinger gik i bure der var 3m lang og 1,5 m bred og 2 m høj:surrender1: det var nu en god drøm for mine katte vandt ALT…
Men i bund og grund har jeg det nok bedre med den måde man faktisk gør det på, for jeg gør det samme når jeg køre langt med dem. Da jeg hentede en kat i Holland gik hun i et bur der svarede til et udstillingsbur i de 8-10 timer vi kørte.

Men hvis man har en sjælden race som kun få kender til, hvordan ville du så reklamere for dem?? jeg udstiller for at vise min race frem. jeg kan ikke fortælle og vise hr og fru danmark mine katte uden at vise dem offentlige steder. besøger du udstillingen vil du se at mange katte faktisk finder det ok og nogle endda nyder den store opmærksomhed de får

Jeg tror lidt du har misforstået i al fald nogle af svarene her.

Vel er der katte der ikke bryder sig om udstillinger, men der er sandelig også mange som gør!

En kat, der ikke kan li’ at være på udstilling kommer ikke langt, for dommeren kigger jo også efter hvordan kattens humør er. Og en bange kat vinder ikke, for den tager sig ikke godt ud.

Omvendt er man jo nødt til at prøve - det er ikke altid til at forudsige hvilke katte der vil elske det, og hvilke der ikke gør.

som jeg har nævnt i mit tidligere indlæg har jeg en kat der ELSKER at være på udstillingen, elsker at blive krammet og elsker opmærksomheden. Og som HADER at bare sidde i transportkassen og komme til udstillingen. Mit kompromis har indtil videre været at jeg kun tager på udstillinger der ligger max 2 timers kørsel væk. Det er trods alt osse mig der skal kunne holde ud at høre på hans vræleri L - men to timer er altså ikke synd fro en kat i den forstand, hvis ikke den er fuldkommen panisk eller køresyg - og det er han ikke, han GIDER bare ikke sidde i en kasse. Hvis jeg kunne ha’ ham på skødet ville han sikkert bare sove :slight_smile:

Jeg har desværre set katte fået dryppet sine øjne, og jeg lod det ikke gå uhørt - udstilleren påstod det bare var satlvand :dokdok: Og dem er der flere af desværre. Der er faktisk i flere tilfælde dyrlæger der udstiller, og én jeg har kendskab til har skrevet til FD om at der må gøres noget. De øjendråber er ikke ufarlige og “lammer” øjet og kan ikke lukke for lyset og er temmelig smertefuldt for katten.

Men nødhjælpsdråberne har jeg også set, og der var en gang en udstiller for en deeeeel år siden der havde givet sin kat det på selve udstillingen, og her snakker vi ikke kun dråber men ml. Det endte med at katten blev så utilpas ved dommeren at den flejnede skråt og slog dommerens briller af :uha: Jeg behøver ikke at fortælle at den blev disket vel :rock:
Jeg sagde til udstilliren at hn ikke va rrigtig klog, og den kat burde ikke deltage, når den ikke brød sig om det, men udstilleren sagde at hn ville “køre” katten til IC uanset hvad. Min kommentar var bare, at h*n var egoistisk og ikke tænkte på kattens ve og vel.
Skal så siges at katten ikke udstillede mere, for når den bliver disket et x antal gange får den udstillingsforbud :thumbup: