Kejsersnit. hjælp!

Nogen der kan hjælpe? Det endte så med kejsersnit i formiddags, da to killinger kolliderede i fødgangen. Har nu 5 killinger som moren ikke vil vide af. Hun vil ingen ting og hvæser af dem. Hjælp. Efter dyrlægens anvisning er jeg begyndt på modermælkserstatning. Nogen der har gode forslag?

Ja, tag det roligt. Lad hende lige komme ud af bedøvelsen. Når sultne killinger kravler rundt på hende, skal hun nok tage sig af dem.

vh

Andreas

Hold hende under opsyn!
En hunkat, der er halvt bedøvet kan gøre stor skade på killingerne.

Hun er helt vågen, og hun vil slet ikke være i nærheden af dem. Hun brummer også af mig!

Hvornår har hun fået kejsersnittet?

Hun har forhåbentlig fået smertestillende?

Læs denne artikel grundigt - din hunkat reagerer “normalt”. http://www.birma.dk/kejsersnit.htm

Da min kat fik foretaget kejsersnit, gik der næsten et helt døgn inden hun var helt sig selv, og ville accepterer killingerne. Det skal nok komme, men hold øje med hende indtil hun har accepteret de små.

Det sker også, at hunkatten slet ikke accepterer killingerne. Held og lykke.

Det sker som regel kun, når hun er førstegangsfødende, og hun ikke selv har født de(n) første killing.

Spørger lige som Lis: Har hun fået smertestillende medicin - både hos dyrlægen og med hjem til de første dage?

Hej hun har fået smertestillende, også med hjem. Hun er førstegangsfødende, og nåede ikke at føde nogen!! Suk. Vi har prøvet hele dagen, men lige så snart hun opdager killingen ved hende bliver hun aggressiv. Og det er kun blevet værre. Hvad skal jeg dog gøre??? Nogle siger jeg skal tvinge hende, og andre at det ikke nytter noget. Har prøvet at holde hende fast, men hun bliver så sur. Hjælp.

Hvis det var i dag, er narkosen jo ikke ude af kroppen på hende.
Hun er snot forvirret og aner ikke, hvad det er for små skravl, der ligger ved hende.

Jeg ville ikke holde hende fast, men sørge for at killingerne var hos hende.

Da vores Arya fik Poker Face ved kejsersnit ville hun først kendes ved ham næste dag.
dyrlægen sagde til os at vi bare skulle sørge for at holde den lille varm når mor ikke ville ham.
Og fra næste dag tidligt passede mor Arya ham så godt til han blev en stor dreng :slight_smile:
Håber det går sådan hos dig også :kryds:

Må vi ikke se et foto af mor og de små? :slight_smile:

Nåede hun at få gode kraftige veer inden der blev taget kejsersnit ?

Jeg ved ikke, hvor kælen din kat er og hvor glad for kontakt hun er, men da Musse i tidernes morgen fik sit første kuld, skete det også ved kejsersnit, og heller ikke hun ville kendes ved de “grimme, små monstre”. Hun anede jo ikke, hvor de kom fra og om de var farlige.

Så jeg sad troligt ved hende, og mens jeg nussede hende i hovedet så jeg skyggede for hendes øjne, lagde jeg forsigtigt de små ned, så de kunne patte. I starten blev hun hurtigt urolig og gik, men der gik længere og længere tid. Hun fandt jo ud af, at “monstrene” hjalp på den mælspænding, der opstod, og til sidst gik hun selv ned i fødekassen til dem.

Men gøre dem rene? Dér satte hun godt nok grænsen og overlod den del af sagen til mig.
Så fik jeg en genial idé. Mens hun lå ved dem og vaskede sig, smurte jeg noget killingebæ på hendes pote, og da hun vaskede den ren, holdt jeg killingenumsen hen til poten - og miraklet skete: Hun fattede budskabet og fortsatte sin ihærdige vask på den lille numse.

Det tog mig godt to døgn med “tændstikker i øjnene”.

Lige siden både ammede og vaskede hun sine børn til UG og var også siden en formidabel god mor over for både sine egne og fremmede killinger.

Problemet er at hun ligger i den anden ende af rummet, vil slet ikke være tæt på dem. Hun fik 2 sprøjter over 1time forxat sætte veerne igang. Men de blev aldrig til presse veeer!.

Men havde hun veer før det?
Altså hvad skete der før du tog til dyrlæge?

Hun havde udblokningsveer i går aftes, og var åben lidt bagtil. Jeg kunne se noget der lignede en hinde, så regnede med hun ville føde om natten. Imorges ringede jeg til dyrlægen, da intet var sket. Hun sagde, hun var åben men de lå langt inde, så fik hun vestimulerende, uden held. Og dylægen sagde at når hun var åben, var fødslen igang og de skulle ud. Hun har snustvlidt til en af killingerne nu, og lå lidt selvom hun så den, men pludselig begynder hun at sprutte og går. Tog hende op på sengen lidt efter, og der fik jeg en med poten!:(. Hvis der ikke snart sker noget, mister hun så ikke sin mælk?? Det er så frustrerende…

Ps. Jeg kan kun få mælk ud af de 2 nederste patter nu.suk