Killing nyser

Det er vel knap så relevant om jeg finder det rimeligt eller ej? Det kan køber og sælger forhåbentlig finde ud af indbyrdes. Hvis ikke, gælder købeloven naturligvis også ved dette køb :slight_smile:

De killinger jeg solgte fra mit “herpeskuld” blev informeret omkring sygdommen og symptomer og samtidig opfordret til at kontakte mig, hvis der kom udbrud.
Ingen grund til at spilde penge på dyrlæge, for at få at vide katten har et herpesudbrud.

Heldigvis har ingen af dem haft problemer siden, så det blev ikke aktuelt :slight_smile:

Synes bare det er så død-irriterende at jeg skal bøvle med det her. Synes det er synd for Gizmo og for min pengepung. læste mig lige frem til at clamydia kan behandles med antibiotika, men skal han så testes eller kan man bare prøve?

Personligt ville jeg teste før behandling i længere tid, men det må din dyrlæge jo afgøre.

Hvad siger opdrætter til de udgifter du har/haft?

Medicin er receptpligtigt - så der er ikke noget med bare prøve.

Da det er en længerevarende behandling bør dyrlægen sikrer sig det også er det der behandles imod.

[quote=Vivi_Fletcher;380975]Personligt ville jeg teste før behandling i længere tid, men det må din dyrlæge jo afgøre.

Hvad siger opdrætter til de udgifter du har/haft?[/quote]

Jeg skrev at jeg var bekymret fordi han nyste og så skrev hun at jeg skulle se tiden an fordi han ikke lød syg når han spiste og legede en masse.
Så skrev jeg at jeg havde været til dyrlæge og at hun havde ment at det kom fra opdrætteren. Hun skrev tilbage at hun havde været til dyrlæge d. 26/4 og at der blev han tjekket og var 100 procent rask. Hun skriver også at ingen af hende voksne katte har noget.

[quote=Lis Dahlstrøm;380978]Medicin er receptpligtigt - så der er ikke noget med bare prøve.

Da det er en længerevarende behandling bør dyrlægen sikrer sig det også er det der behandles imod.[/quote]

Jeg havde bestemt heller ikke tænkt mig bare at prøve at fylde ham med medicin. :wink: men jeg mente bare om dyrlægen kan finde på at prøve at give ham det uden at teste først?

[quote=Kylesa;380987]Jeg skrev at jeg var bekymret fordi han nyste og så skrev hun at jeg skulle se tiden an fordi han ikke lød syg når han spiste og legede en masse.
Så skrev jeg at jeg havde været til dyrlæge og at hun havde ment at det kom fra opdrætteren. Hun skrev tilbage at hun havde været til dyrlæge d. 26/4 og at der blev han tjekket og var 100 procent rask. Hun skriver også at ingen af hende voksne katte har noget.[/quote]

Ifølge købeloven har du 6 mdrs reklamationsret. I denne periode er det opdrætter, der skal bevise, at evt opstået sygdom ikke kommer derfra.
At hendes voksne katte ikke har noget (nu?), beviser hverken fra eller til. Hvis det er en virus, har katten jo fået det et sted fra …

Jeg kan lidt genkende historien med, at opdrætter er heeelt sikker på, at der iiintet er, og katten har i hvert fald aaaldrig fejlet noget :slight_smile:
Nicole og Anna Bell var hos dyrlæge i dag (Nicole havde lidt feber, og AB skulle have tjekket ører og øjne og alm. sundhedstilstand). Anna Bell blev netop vurderet til at have et gammelt herpesøje.

Jeg tror han må til dyrlæge endnu engang…han nyser mere i dag og hoster og så er hans miaven blevet hæs. :ked: iiih hvor er det dog noget l***

Det er noget rigtigt møg, men helt klart en god idé at komme afsted igen.

Rigtig god bedring med ham :slight_smile:

Jeg tror bestemt ikke, at opdrætter er ude på at snyde dig ud fra det kendskab, jeg har til vedkommende.

Jeg tror heller ikke hun prøver at snyde mig…det har jeg ikke sagt. Jeg siger bare at jeg er smadder ærgelig over at min dejlige killing er syg og at det er surt at gå til dyrlæge en uge efter jeg har fået ham…alle vil vel gerne have at deres killing/kat er rask.

Udover det måtte jeg til dyrlæge igen i morges. Han hostede og nyste virkelig meget og jeg synes simpelthen at det var for synd at se tiden an. Så jeg tog ned og fik ham tjekket, og ligesom sidst hyggede han sig meget med klap og kæl og spandt og fik ae på maven (så ingen stresset kat der) Men dyrlægen sagde at han ikke længere havde øjenbetændelse og mente heller ikke at det var herpes eller clamydia (Pyyyyha!) men at han havde fået en infektion i luftvejene og at det kunne have udviklet sig til lungebetændelse. Så nu har vi fået pencilin som hedder Ronaxan til 8 dage og noget pasta til maven som hedder Canikur Pro som han skal have 3 gange dagligt.
Så nu krydser vi fingre og poter herhjemme.
Dyrlægen sagde desuden at han ikke havde feber og at han så flot ud og at han nok skulle blive rask nu. :kryds:

Ja, det er noget skidt, når kattene er syge, men det er jo noget der kan ske med levende væsner.
Dejligt det ikke var en virussygdom - de bakterielle infektioner er som regel lidt lettere at have med at gøre :slight_smile:

God bedring til ham :slight_smile:

Du husker at skylle efter pillen - et ætset spiserør er ikke morsomt.

God bedring med ham.

[quote=Lis Dahlstrøm;382004]Du husker at skylle efter pillen - et ætset spiserør er ikke morsomt.

God bedring med ham.[/quote]

Hvordan skal jeg gøre det? er det ikke nok at jeg skyder det der pasta i hans mund bagefter?

Hvad for noget pasta?

Du kan også give vådmad bagefter - skal se’fø’li spises.

Ellers er det en engangssprøjte men suger vand op i og sprøjter i munden på katten.

Lidt hysterisk med det - præcis den klinik har en af mine killingekøbere fået samme præparat på - og ikke besked om der skulle skylles efter. Det blev en dyr omgang for ejeren - en anden klinik var nede og kigge og fandt ætsningerne. Katten fik det helt fint efter behandlingen der.

Canikur, godt at give i forbindelse med pillen, holder også maven iorden da Ronaxan kan være hård ved maven.

Marina

Hvor er det da dejligt at høre, godt i fik lidt styr på hvad der var galt:)
Pøj pøj med drengen:)

Er der bedring at spore?

Var han allerede kastreret da du fik ham?

Vil bare lige nævne, at Clamoxyl virkede bedre på min Leises lungebet. end Ronaxan ( og at Karlslundehospitalet heller ikke talte om at skylle - stakkels Leise!). Han er også exo.
Lis, hvor er det godt, at du deler ud af al din viden :tak: Killingen er ikke neutraliseret, da han muligvis skal indgå i opdræt sammen med opdrætter, så at sige :slight_smile: