Jeg vil gerne, at hun skal have et kuld, fordi jeg tror, hun vil være en rigtig god mormisser. Min anden kat fik også et kuld killinger, før hun blev neutraliseret, hvilket jeg tror, har været godt for hende.
Hvis det går galt, så har jeg pengene til at redde dem, hvis det går så galt, der er nu ingen grund til at male fanden på væggen imo. Selvfølgelig kan det gå galt, det ved jeg godt, men der er mange katte der kan føde, uden problemer.
Jeg har folk, der gerne vil have killingerne, hvis de bakker ud i sidste øjeblik, af den ene eller anden årsag, så bliver kattene selvfølgelig ikke aflivet, det er jo komplet sindssygt at aflive raske dyr. De bliver simpelthen bare boende hos mig. Hvis jeg ikke var klar til at beholde dem i første omgang, hvis ingen vil have dem, så skulle jeg jo ikke lade hende få killingerne.
Og jeg giver killingerne vaccine og ormekur, men folk må selv om, om de vil have deres kommende kat neutraliseret. Chipning må de også selv stå for. Jeg kan selvfølgelig tage dem til dyrlægen og få de to ting ordnet, men for den kommende ejers egen regning, når de får en kat gratis, så synes jeg også, det er deres eget ansvar at få gjort de to ting selv, det har jeg selv gjort ved mine katte, det er det mindste man selv kan gøre, for at vise lidt engagement for, at man gerne vil have katten.
Jeg har aldrig sagt, jeg ville have en racekat, bare en langhåret basse.
Havde håbet på, at folk kunne holde sig til topic med det her og ikke begynde at snakke om, at man hellere skulle tage killinger fra et internat til sig etc etc, det var ikke det spørgsmålet var, undskyld jeg siger det.
Jeg er ikke komplet uansvarlig, jeg tog Luna til mig, da jeg fandte ud af, at hendes oprindelige ejer ikke ville kunne passe den ordentlig. Jeg har altid haft den opfattelse, at kan man ikke tage sig af dyret, så skal man ikke anskaffe sig det, om det så er en gubbi eller en pony, det kommer ud på et.
Men tak for svarene, det er jo altid rart at få mere viden om et emne, man ikke ved alt for meget om endnu