Killings afføring lugter forfærdeligt/tåler ikke vådfoder ?

At finde det rigtige foder er en meget, meget svær disciplin. Det er så uoverskueligt.

Hvis du skal give katten Virbac, er Gastro måske mere oplagt? Jeg kender den ikke, men den er til sarte maver, så vidt jeg kan se. Det kan også være, du bare skal gøre, som dyrlægen foreslår. Han har måske erfaring med, at det virker - ud over at han sælger det. Antager jeg - det er ikke nemt at skaffe andre steder. Jeg linker til en tysk side, der er en hel del billigere end de danske dyrlæger.

Mine katte spiser Virbac, dog den til diabetes, og de har det fint med den. Men det er jo ingen garanti for, at din også vil have det. Hill’s har også et produkt, der hedder i/d, som er beregnet til sarte maver. En markant forskel på Virbac og Hill’s i/d er, at der - så vidt jeg kan læse mig til - ikke er kartoffel i i/d. Som @kira_v også nævner, kan kartoffel være hårdt ved maven for nogle katte. Jeg kender ikke det foder, du nævner, men det er sikkert lige så godt som de andre slags.

Når du nu har besluttet dig, og du har anskaffet noget, så giv det tid til at virke. Du kan også prøve sammen med foderet at give katten nogle mælkesyrebakterier. Du kan få noget hos dyrlægen - eller du kan give den en paraghurt.

1 Synes om

Tak for svar og link, ja det er nemlig rigtigt svært med foder, vi har været det igennem med vores 2 tidligere katte med nyrediæt i 5 år, og vores lille hund er også foderallergiker (fjerkræ, af alt…).

Tror lige jeg skal have læst på RC’en og de andre slags foder, om jeg evt. kan se en rød tråd, inden jeg bestiller noget, havde ikke lige overvejet kartoffel kunne være et problem

Jeg har givet Timse Canikur, og det virker godt, når maven lige er træls.

Holy crap, det er jo 2 for 1 :besvimer: EDIT: det fik jeg læst lige hurtigt nok, det var næsten også for godt til at være sandt :wink:

… og bortset fra det, så er det et fint foder. Min avlshun fik sin mave fuldstændig smadret her for nylig af en maveinfektion efter fødslen… det rettede sig og så fik hun megadårlig mave igen. Jeg har brugt den her til at rette op på hende, for det er et ganske fornuftigt foder i mine øjne. Virbac er efter min mening 100 % nogle af de bedste på markedet når vi snakker dyrlægefoder, fordi de anerkender at katten spiser protein, protein og protein som kødæder, så der er en høj andel af protein i foderet sammenlignet med mange andre tilsvarende fodertyper fra dyrlægerne

3 Synes om

Tak for råd, vi prøver med Virbac, og håber det også virker på Timmermand :crossed_fingers:

1 Synes om