Kis grøftekat

I ugen 34 så min søn et par der rendt rundt i en grøft, hvor de til sidst steg i bilen med en rød pelsklump. Da hun syntes at have set en mere valgte han at gøre holdt og og kaldte forsigtigt. Der gik 2 sek. og en bette trold hoppede kærligt op i skødet på ham.

Hun var tromme tyk af orm, havde øjenbetændelse, øremidder og lus i hopetal
Han fik ormekur og en tube med rest af salve til øjenbetændelse af os.


Billeder tage ca 3-4 dage efter han fandt hende

Ugen efter havde jeg hende med til dyrlæge, hvor hun blev bedømt til at være 3-4 mdr, hun blev chippet og behandlet for div utøj, samt vaccineret og fik mere salve til øjenbetændelsen. og 14 dage senere tog jeg hende med til dyrlæge og fik hende steriliseret

De ville gerne beholde hende da hun er noget så skøn i temprement, men nu hvor det er blevet koldt og vådt, er hendes øjne begyndt at rende igen (hun er staldkat) samt at deres store hvalp ikke vil lade hende gå i fred og det syntes de er synd, derfor er hun nu kommet med mig hjem. havde glemt at få transportkassen med, men den var heller ikke nødvendig



Maden blev godkendt med det samme

Så kom turen til en ny ormekur, rensning af øjnene og de blev dryppet igen samt ørene blev renset for døde øremidder og hun blev redt, for nøj hun havde mange bure i pelsen. Alt imens ja så sad den bette pus bare og sandt.


nu skal hun lige have lidt ro, så kommer der lige lidt friske billeder, så man kan sen hende øjne rigtige

Når hun er kommet ovenpå, ja så må vi se om vi kan finde hende et nyt hjem

21 Synes om

Sikken dejlig lille grøftemis - tror du egentlig du vil af med hende? :slem:

Godt hun blev fundet og hjulpet med al det skidt hun havde i bagagen - man kan godt se, at hun er kommet i kærlige hænder, det bette pus. :love:

5 Synes om

Tak for at I hjælper - hun skal nok blive en fin pige. :thumbup:

6 Synes om

Bliver så glad over at der findes mennesker som jer, der tager ansvar - og samtidig så indebrændt over, at andre ikke gør, for hvordan er to tamme og tillidsfulde killinger dog mon endt i en grøftekant…? :thinking: :face_with_raised_eyebrow: :unamused:

Hun ser skøn ud - og med det beskrevne sind, der helt sikkert være et godt hjem til hende! :crossed_fingers:

6 Synes om

Hun er da en superfin grøftetortie pige :hjerte: Hun lyder helt fantastisk med det temperament… så skal der bare styr på øjnene, og det er du da om nogen kvalificeret til at tage sig af :slight_smile:

5 Synes om

Pt er hun alene på vores badeværelse indtil der er styr på øjnene og vi med sikkerhed ved hun vil bruge kattebakken.

Tusind tak, det er jo meningen vi skulle ned i antallet af katte, men indrømmer da at børnebørnene blev kede af det da vi sade hun senere skulle sælges.
Selv om sønnike langt fra er kattemenneske, så kan han alligevel ikke bære at de var smidt ud og skulle klare sig selv og kunne også se at en langhårskat som staldkat er ikke godt

Velbekomme, ja tænker også hun bliver en fin pige når hun kommer helt til hægterne

Vi er enige, det er horribelt at man har hjerte til bare at dumpe dem.
Tænker også nok hun skal få et godt hjem, når hun er klar

Ja hun er så fin tortie og øjenbetændelsen er heldigvis ikke så massiv, som da han fandt hende, så tænker, der er hurtig styr på det.

8 Synes om

Hun er utrolig heldig lille kat, der uden tvivl vokser sig stor og smuk :hjerte:

5 Synes om

Hvor ser hun dejligt ud :blush:, og hvor er hun heldig, hun blev fundet af din søn :ok:, og hvor dejligt du/i tager over :blush: tak siger jeg på Kis grøftekat vegne :tak: hvor er i dejlige @Jeanette :blush:

Med venlig hilsen

4 Synes om

Hvor er hun fin - og heldig. TAK for indsatsen :hjerte:
VH
Susanne

5 Synes om

Hun er så skøn, men skal lære at være en legesyg killing

Øjnene er allerede bedre, de er endnu ikke vasket og dryppet i dag.








15 Synes om

:star_struck: :heartpulse:

1 Synes om

Lige en video af lidt morgenleg, med den rigtige drillepind, lykkedes det at få lidt gang i hende

Ja og hun har noget at indhente, for pt vejer hun kun 1400g, men hun spiser heldigvis godt

Tusind tak, ja dejligt sønnike valgt at kigge efter om der var flere i grøften og selvfølgelig tager vi over, så skøn en mis fortjener jo en chance

Tusind tak :hjerte:Knud luftede lige at hun kunne vel udstilles som gårdkat :tihi:

7 Synes om

Enig. Hun bliver en smuk “diskret tortie” - og dommerne elsker, når der følger en god historie med… :thumbup:

5 Synes om

Åh ja han har helt ret :blush:, hvilken udstillingen bliver hendes første, må finde ud af om jeg kan komme afsted der :blush:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Tænker det bliver i november i Middelfart, hvis ikke vi får for travlt med huset

3 Synes om

Åh, ikke den nemmeste sted og finde mulighed for at komme til, vil så gerne se hende der, hovedet må i blød

Hvordan går det med huset

Med venlig hilsen

1 Synes om

Vi skal ud og se den i dag med et par bygningssagkyndige inden vi skriver under

6 Synes om

Hold nu op hvor er hun sød og smuk…jeg er sikker på at hun finder et dejligt hjem :smelter:

3 Synes om

Mon ikke der lidt mang ku i den lille smukke frøken? :inlove:

1 Synes om

Totalt off topic - men jeg bliver ved med at læse overskriften som “Kis grøftekaNt”… :wink:

2 Synes om