Jeg kom altså til at købe 2 menu-pakker KiteKat til “børnene” da jeg var i Netto, for de var på tilbud.
Kiggede på ingridienserne og kan se at der godt nok er korn i og vegetabilsk proteinekstrakt, men de står til sidst i listen. Til gengæld er der ikke sukker i, og det er jo kun godt.
Kattene er vilde med det men hvad er jeres holdning til Kitekat?
min erfaring er at kattene blive tykke af det det svare lidt til chips og matadormix - rigtig lækkert men ikke drøn sundt.
de gange jeg har haft det i huset har kattene også været rigtig glade for det (især sovsen).
så min erfaring/indstilling; som lørdagsslik fint, til hverdag noget øv
Så lige, at de havde 4 kilo Kite-Kat tørfoder i Netto til 65 kr - det er dælme billigt, når jeg lige har givet ca. 200,.- kr. for 2 kilo Hills… men sådan er der så meget - og da jeg ikke går vildt op i at læse varedeklarationer på kattemad - køber jeg Silke’s mad hos dyrlægen…
:fløde::fløde:
Går da ud fra, at en dyrlæge udelukkende vil sælge lødigt kattemad ??
Så lige, at de havde 4 kilo Kite-Kat tørfoder i Netto til 65 kr - det er dælme billigt, når jeg lige har givet ca. 200,.- kr. for 2 kilo Hills… men sådan er der så meget - og da jeg ikke går vildt op i at læse varedeklarationer på kattemad - køber jeg Silke’s mad hos dyrlægen…
:fløde::fløde:
Går da ud fra, at en dyrlæge udelukkende vil sælge lødigt kattemad ??
Min holdning til Kitekat er den samme som til Whiskas:
De er vilde med det, og de får det en gang i mellem.
Vi tobenede spiser jo også pizza og burger i ny og næ selvom vi ikke burde.
Så længe de ikke lever af det, så ser jeg ikke noget galt i en lækkerbid en sjælden gang.
Og når 5 katte deler en portionspose, så er det jo ikke de store mængder slammad de får.
Jeg bryder mig egentlig ikke om, når vådfoder sammenlignes med slik, med mindre det f.eks. indeholder en vis mængde sukker. De meget-meget små mængder vegetabilsk indhold, der er i, er jo ingenting i forhold til hvad tørfoder indeholder, så hvad er det i virkeligheden, der er ‘slikket’? Og hvem kan bedømme om selve kød-kvaliteten i virkeligheden er bedre eller dårligere end f.eks. LUX eller Royal Canin? (for nu at vælge 2 i hver ende af pris-spektret).
Nej, jeg bruger ikke selv Kitekat, for plejemisserne får en lille smule tørfoder hver dag, så jeg foretrækker at deres vådfoder er helt uden noget vegetabilsk. Men ellers mener jeg at variation er vigtigere end om mærket lige hedder det ene eller det andet, fordi vi netop ingen sikkerhed har for kvaliteten uanset hvad. Og som du selv skriver, er der da i det mindste ikke sukker i.
Lige nu er jeg bare SÅ skuffet over mig selv OG min dyrlæge - jeg var sikker på, at Silke fik det aller-bedste…
[/QUOTE]
Trives din kat? Har den en flot skinnende pels og er i god kondition?
Hill’s er et udmærket foder og den variant dyrlægen sælger er der større krav til ang. indhold.
Tante TUT …RO på… det er jo ikke faktamad du giver Silke …
Jeg gad skisme også godt at mine gad spise det applaus jeg har stående… men de nægter
RC er ikke “ekstrem super duper optimal foder”…men det er det de elsker…
af vådmad får min feline porta 21, portionsposer forskellige mærker dog mest RC men ja også whiskas/kitekat…men det er ikke noget de skal leve af, det er nærmest som godbidder
tænker jeg år tilbage fik min farmors misser en rugbrød med leverpostej, og de blev sgu gamle og fejlede aldrig noget
Når jeg kigger indholdsfortegnelse på vådfoder er det også sukker, der er den afgørende faktor. Hvis der er sukker i, bliver det fravalgt, mens et mindre indhold af f.eks. gulerødder (som der jævnligt er i kattevådfoder) ikke gør en forskel for mig. Det aller-vigtigste er, at katten/e gider spise foderet og jeg har som hovedregel vådfoder fra 5-7 forskellige mærker i huset, som de får på skift. Den eneste, der kun spiser én slags, er Galliano, men det er til gengæld uden sukker og kulhydrater (og hans tørfoder er grain free)
tænker jeg år tilbage fik min farmors misser en rugbrød med leverpostej, og de blev sgu gamle og fejlede aldrig noget[/QUOTE]
Min mormor havde Bølle som blev 24 år gammel - han fik kun leverpostejmadder, rå sild og fløde. :0)) Og så alle de mus han gad fange.
Jeg har ikke læst hele tråden, har lidt travlt til morgen.
Jeg er jo en af de “underlige” der efter mange års læsen deklarationer og kattebehov, har den indstilling at selv det billigste vådfoder er bedre end det dyreste tørfoder så jeg servere gladeligt både whiskas, lux og kitekat vådfoder, og har gjort det i mange år og ingen af mine katte er “faldet af pinden” på det grundlag :høhø: