Klassisk perser VS moderne perser. hvad foretrækker du

først og fremmest tak for et super indlæg af Marsini :slight_smile:

der vil ALTID være nogle som kampen er tabt overfor… men jeg har læst hele tråden, og jeg forstår godt at i ikke føler det er OK i skal forsvare jer, men omvendt forstår jeg heller ikke i føler det så hårdt som i gør…

I har valgt en race på godt og ondt, og med i den pakke - har jeg af tråden forstået - er der en slem bagage og fortidens synder
rammer jer hårdt!.. Det er SK*** ærgeligt, men det er sagens natur.

Hvad jeg personligt ønsker er at i tager kampen op med dem der kan omvendes, glæder jer over alle dem der faktisk godt kan se det store arbejde der lægges i at avle problemerne væk og blæser højt og flot på dem der fatter hat…

Hvordan skal der nogensinde ske et skift, hvis de perserejere/opdrættere der sidder med den relevante viden vælger KUN at holde sig til egne rækker. Det er jer der kender racen og derfor jer der er nødt til at trække det tunge læs for så vidt angår information og viden om racen til de uvidende og fejlinformerede.

Al respekt for at i er gået i affekt fordi i har følt at jeres katte stod for skud - men hvis i ser nøgternt på det, så er det ikke anderledes end at nogle har sagt noget vrøvl og i har modsagt det. Nogle har lyttet og sagt ok, andre har været kritiske og andre igen været lodret uenige…

Men hvis i går, så vil alle påstande for fremtiden stå uimodsagte… og det vil falde tilbage på jeres eget avlsarbejde og være med til at fremme fordommene… og sat i et overordnet perspektiv er det at svigte det kæmpe arbejde i lægger i jeres eget avlsprogram…

Tag krigen og glæd jer over de slag i vinder… det er en el af det at være perseropdrætter… desværre… men racen vinder ikke ved at frontkæmperne smutter…