Klokker på halsbånd

Okay,- Goosie er nu en del af familien og altså har man halsbånd på… ja jeg har ikke kun manden og misserne :høhø::p:høhø:

Jeg var så henne ved min lokale Bonnie og kigge på udvalget af halsbånd, og ikke et eneste kunne købes uden bjælde på,- irriterende når man som os ved at kattene bliver kugleskøre :stuck_out_tongue: af at gå med sådan nogen.
Jeg plejer at “klemme klokken” eller pille den lille rasleting ud, så den tomme klokke bare er til pynt.

Nå men jeg spurgte så min kære dyrehandler, hvorfor i al verden men kun kan købe halsbånd MED klokke,- og hans svar var at (han mente) det var et krav for fugleforeningen… FUGLEFORENINGEN! :doh:
Jow så fuglene havde en chance :uha:

Nu kan min Ice så altså fange gråssere på terrassen MED sele på, så det kræver hvis et helt orkester at advare dem vi har her. -kaisålæredet

Jeg har en jo en lettere livlig fantasi, så jeg kom på at vi er nødt til at lave en forening… jow jow

FORENINGEN FOR KATTE UDEN KLOKKER,
piger er oss velkomne…

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper: [COLOR=black]ja jeg syntes selv jeg er morsom et kort øjeblik :klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper: [/COLOR]

Her er det nyindkøbte halsbånd, UDEN klokke, men med hjerte med navn og telefon nr så hun kan ringe hjem

Kan kun give dig ret - klokkerne er irriterende… Jeg piller dem altid af, sætter dem på en anden snor og killingerne elsker at lege med den :slight_smile:

jeg bryder mig ikke om klokker på kattehalsbånd, synes det er synd for katten

Jeg bryder mig så slet ikke om halsbånd i det hele taget for istedet bør man øremærke sine dyr (eller chippe)
MEN og nu bliver jeg selvmodsigende, ved det…så har jeg fået SÅ mange flotte halsbånd (med elastik) og jeg har møjsommeligt siddet og pillet klokkerne af og kommet små søde kattevedhæng på eller I LOVE YOU-vedhæng på…og de sælges til meget små penge i min hittekattestand i Vrå næste week-end

Lige for tiden er det kune min killing der render med halsbånd, han bliver mærket om to uger :smiley:
Han vil faktisk slet ikke have det af igen… Dog er det kun på når han er ude.

Håber du får solgt nogle halsbånd, har du nogle billeder?

Når man har fundet sin kat hængt i sit eget halsbånd, så siger man: Aldrig mere halsbånd.

Knus Elin, der lod sin kat gå med et halsbånd, der skulle gå i stykker ved den mindste belastning.

det ultimative våben mod klokker er en skævbidder :cool:

da jeg boede hjemme ved mine forældre, havde mine katte halsbånd på.
Ja det har de også når jeg er hjemme i weekender osv.!

For HVIS de en dag stikker ud af døren (det har de gjort før :doh: ) ja så er der ikek en sjæl i hele området som ville gide kigge i øre eller tjekke chip! næææ har skidtet ikke halsbånd på, så har det ingen ejer… i hver fald i de fleste landmænds øjne i Thy :venter:

så der tør jeg ikke andet, selvom begge katte er chippet og bestemt ikke huskatte af udseende…

her i midtbyen af Aalborg er kattene så heldigvis bange for at komme ud :fløjte: og sku de stikke ud - så er det ud i låst opgang… den ene gang Devouee fandt hele vejen ud på fortovet, nåede hun bare lige ud, kigge sig omkring, vendte 180 grader og sprang op i sengen ind under dynen - Aalborg er faaaarlig! -LOL så herhjemme har de ikke halsbånd på…

Vi har to med halsbånd.

De er de to, der får lov til at komme ud i det fri. Og de kan ikke komme ind igen, hvis de ikke har halsbånd med magnet på.

De har naturligvis IKKE klokker på!
Jeg piller klokker af alle de halsbånd jeg kommer i nærheden af…

katte skal ikke have halsbånd på.

det er farligt, uansvarligt og unødvendigt !!

øre tatovering og/eller chip er måden at sikre sin kat på. (og kattelem der virker med chip kan købes)

katte skadet af halsbånd:

læs mere her:

http://www.thealfiefund.com/new_page_5.htm

[quote=Musashi;435818]katte skal ikke have halsbånd på.

det er farligt, uansvarligt og unødvendigt !!

øre tatovering og/eller chip er måden at sikre sin kat på. (og kattelem der virker med chip kan købes)[/quote]

det hjælper jo ikek hvis det område man er i, ikke tjekker for den slags :doh:
ude på landet hedder det gerne - ingen halsbånd = ingen ejer :doh:

mine har så KUN halsbånd på, som jeg selv har “testet” for hvornår går fri…
jeg har flere gange kommet til “stryge” deres halsbånd op, når vi leger - så jeg er bestemt ikke bekymret for om de sku sidde fast, for det gør de ikke…

dem der kun er elastik mener jeg klart er for farlige - netop fordi de kan få deres ben op i dem!
de to jeg har er med klik lås som slipper enormt nemt… Yasha hoppede en gang op i et dørhåndtag (efter en minkhale, han havde kastet op i luften) og da han landede på fødderne lå halsbåndet på gulvet ved siden af…

[quote=PiaB;435826]det hjælper jo ikek hvis det område man er i, ikke tjekker for den slags :doh:
ude på landet hedder det gerne - ingen halsbånd = ingen ejer :doh:
[/quote]

øretatovering kan ses lige så godt som et halsbånd - det tror jeg udemærket en landmand vil kunne se - hans dyr er jo også mærket i ørene

og skulle dine katte blive væk - så ville du vel lede efter dem med det samme ? - sætte opslag op ect. så ville folk vide det var dine…

Og her fra en fremlysningsside:

Alder: 8 mdr. Køn: Hun
Dyrets tilstand: Skadet
Farve: hvid
Særlige kendetegn: Havde halsbånd på
Mærkningstype: Ingen mærkning
Fundet i: Trige
8380 Trige
Dato: 21-07-2010
Bemærkninger:
Den ca 8 måneder gamle killing er helt hvid og bar halsbånd. Den har gået i mere end 10 dage med højre forben stukket op gennem halsbåndet med gennemgnavning af huden i armhulen til følge. Killingen er tynd men meget sød og er behandlet gratis af Dyrlægen i Trige.

Desuden hjælper klokken ikke fuglene.
Fugle reagerer på andre fugles advarselsskrig og på bevægelse - ikke på en klokke!

Stakkels killing…

“… ude på landet hedder det gerne - ingen halsbånd = ingen ejer”

Måske før i tiden, men i dag er folk “ude på landet” nu ikke SÅ langt væk fra resten af landet!

[quote=Mega;435834]"… ude på landet hedder det gerne - ingen halsbånd = ingen ejer"

Måske før i tiden, men i dag er folk “ude på landet” nu ikke SÅ langt væk fra resten af landet![/quote]

Nu bor jeg ikke selv så forfærdeligt langt ude, men her forekommer det ofte at hvis en kat ikke er med halsbånd, må vi gerne skyde den.

[quote=Mega;435834]"… ude på landet hedder det gerne - ingen halsbånd = ingen ejer"

Måske før i tiden, men i dag er folk “ude på landet” nu ikke SÅ langt væk fra resten af landet![/quote]

prøv at spørge en landmand i nord/vest jylland

der er katte uden halsbånd, som render ude, IKKE et kæledyr i deres øjne…
desværre…
jeg hører den tit fra mine forældres naboer og bekendte som er landmænd.
De har selv katte i stalden og laden, alle neutraliserede og øremærkede endda :uha:
men ALLE bærer halsbånd, da de ikke vil risikere at nabogården tager fejl af deres og så de mange vildkatte/herreløse som tumler rundt og søger ly og gratis mad…

Øhhhh, hvem i alverden siger det? I hvert fald ikke nogen med styr på lovgivningen :frowning:

Jamen det gør de kære landmænd…

Og som PiaB siger
"prøv at spørge en landmand i nord/vest jylland

desværre… "

[quote=Henriette;435845]Jamen det gør de kære landmænd…

Og som PiaB siger
"prøv at spørge en landmand i nord/vest jylland

desværre… "[/quote]

Det er faktisk fuldstændigt ligegyldigt, om de anser en løs kat for at være et kæledyr eller ej - de må ikke skyde den!!

Det er ca. 20 år siden, det blev forbudt (eller nærmere ikke mere var tilladt) at skyde løse katte uden advarsel til ejerne. Nu skal ejerne have advarsler og ellers skal de landmænd sgu anmeldes til politiet for overtrædelse af loven.