Klokker på halsbånd

[quote=Charlotte Oeh.;436836]Er det ikke blot en henstilling om, at katteejeren forsyner katten med et
klokkehalsbånd?

Men se her: http://www.dof.dk/index.php?id=nyheder&s=nyheder&m=visning&nyhed_id=291

Jeg synes i hvert fald ikke, at jeg kan finde noget om emnet i Folketingets
arkiver :øhmm:[/quote]

Jo…du har formentlig ret.
Jeg har oplysningen fra min dyrehandler; men der sælges jo ikke halsbånd uden klokker.
Så måske har han alligevel ret. :øhmm:

[quote=Mona Jensen;437208]Jo…du har formentlig ret.
Jeg har oplysningen fra min dyrehandler; men der sælges jo ikke halsbånd uden klokker.
Så måske har han alligevel ret. :øhmm:[/quote]
De sikkerhedshalsbånd, jeg har set hos min dyrlæge, har IKKE klokker på. Min lokale dyrehandler siger, at de fleste halsbånd kommer fra Kina/Østen, hvor man sætter klokker på, og at man bare kan pille dem af.

Jeg bruger kun sikkerhedshalsbånd.

De er af mærket Trixie - de er fra Tyskland.
De har alle klikker på.

Den gang jeg havde Epic, købte jeg et halsbånd.
Et af dem, der vil springe op ved maks 1,3 kg i træk, lånte så min fars fiskevægt og prøvede det af, da den først gav sig ved 2+ kg. smed jeg den halsbånd ud.

Jeg ville aldrig give en kat halsbånd på, jeg synes, det er unaturligt, mine hunde har dem også kun på, når de skal gå tur.
Det er nemlig ikke kun katte, der kan komme til skade ved at bære halsbånd.

Med hensyn til os, der bor på landet; så har jeg snart fået nok af at læse i den ene tråd efter den anden, at vi er så onde mod vores dyr.
Jeg er født og opvokset på landet, og både mine forældre, min øvrige familie og jeg selv har altid elsket og respekteret vores hus/kæledyr.
Jeg har aldrig hørt eller set nogen i min omgangskreds (plus naboer og genboere) være ’ligeglade’ med deres dyr.
De få, der har katte udenfor, bor så langt ude, at der ingen trafik er, det er mange år siden,
jeg har set en død kat ved eller på vejen, derimod er det ikke så sjældent et syn i byerne.
Selv om man er en bonderøv, kan man godt være dyre elsker.!

Vi går heller ikke rundt og skyder katte… Jeg er nu 60 år, og jeg mindes aldrig, at nogen har skudt en kat,
undtagen hvis den var kommet alvorligt til skade eller på anden måde døden nær.
Jeg tror, I tænker på, hvordan her var for 50 - 100 år siden.

(Undskyld, Mormis… Jeg synes, din fortælling om halsbånd med eller uden klokker er rigtig fin.) :ok:
.

Min landmandsfamilie ved nu godt at man både kan kastrere, vaccinere og øremærke en kat - og det er ikke mig der har fortalt dem det :wink: