Kløver i græs

Hvordan får man egentlig kløver væk fra en græsplæne :gruble::gruble:

Når du har fundet ud af det, så kom lige forbi hjemme hos os og giv en demonstration, så byder vi gerne på kaffe/te/sodavand/øl/vin og kattenus :wink:

eiii hvor hyggeligt :smiley: så håber jeg at jeg finder ud af det :stuck_out_tongue:

Hm… på hestefolde sår man foldende om fra tid til anden, netop fordi det et er nogle knapt så gode græssorter, der med tiden overtager. Så det er vel noget med at “pløje” græsplænen op og så nyt græs? :slight_smile:

Jeg slår det bare med plæneklipperen, jeg syntes faktisk kløver er pænt.

Jeg kan godt lide både kløver og tusindfryd i græsplænen, men du kan da bruge Plænerens (til at vande ud), hvis du vil af med det (fy-føj skamme mig).

Graver skidtet op og sår noget græs.

hmm… jeg er ikke så meget for gift nu hvor misserne skal der ud, det ender nok også med at jeg må leve med det eller håbe på græsset får overtaget:kryds:

det virker lidt voldsomt :tihi: men det er nok kun det eneste der virker:tihi:

Problemet med kløver i græsset er, at det tiltrækker så mange humlebier.

Køber en ged, så er der helt sikkert ikke mange kløver tilbage :slight_smile:

Spørgsmålet er så hvor meget græs og blomster den efterlader -høhø

-LOL ved ikke lige om det er tilladt at holde ged :tihi: desuden har jeg kun 7-8m2 græs så den bliver nok hurtig sulten :tihi:

Sagde du ikke at du bor i Ishøj :?
Geder må være noget nær standardudstyr i den bydel … -høhø-høhø

Læg dig på maven og pil dem op en efter en, mens du leder efter 4-kløvere! :lys-ide:

Hvis bare det var kløver i min græsplæne.

Min består kun af bellis, mos og mælkebøtter og tre tåtter græs, der er seriøst næsten ingen græs i hele plænen. Jeg har heller ikke turde begynde på gift, så når du finder de vise ord så lytter jeg med.

[quote=Skattekat;209813]Sagde du ikke at du bor i Ishøj :?
Geder må være noget nær standardudstyr i den bydel … -høhø-høhø[/quote]
-LOL nååårh ja du siger noget dog er der ikke nogen af mine naboer der har ged så måsk de vil låne min :?:?:?:tihi:

:ups: det har jeg faktisk været igang med :ups: det var en aften jeg havde Beijing med ude i selen og så lå jeg og hev kløver og fik samlet mig en pæn bunke og hun syntes det var noget så spændend -høhø

[quote=Rikke H;209906]Hvis bare det var kløver i min græsplæne.

Min består kun af bellis, mos og mælkebøtter og tre tåtter græs, der er seriøst næsten ingen græs i hele plænen. Jeg har heller ikke turde begynde på gift, så når du finder de vise ord så lytter jeg med.[/quote]

Min mor gik “hele” min plæne igennem for mælkebøtter så de er næsten udrydet her:wehu:
udover kløver er den faktisk ganske fin, jeg har kastet flere græsfrø ud på plænen i håb om at de han overmande kløver :kryds:

Så du mener altså ikke at en ged er løsningen :tihi:

Metoden ER fundet mod kløver…

Se bare her…

Jeg ved ikke lige hvad mine naboer tænker hvis de ser mig på alle 4 der ligger og piller i græsset.
Men tålmodighed er man nød til at beside og det er faktisk en ok terapi -høhø-høhø