KMR mælkeerstatning

Hvad koster sådan noget??? :gruble:

Gerne pris på både flydende og pulver…

Det skal bruges som tilskud til missemor …

Jeg har lige brugt flydende til Knaldperlen og mener at for en dåse var prisen 67 kr
hilsen Lisbeth

Hvor meget var der i den dåse så? :slight_smile:

Jeg har hørt at Royal Canin også laver mælkeerstatningspulver…
Er det egentlig godt nok???
Det skal nemlig “bare” bruges som et tilskud til mormis…

[QUOTE=Lotte F;587510]Hvor meget var der i den dåse så? :slight_smile:

Jeg har hørt at Royal Canin også laver mælkeerstatningspulver…
Er det egentlig godt nok???
Det skal nemlig “bare” bruges som et tilskud til mormis…[/QUOTE]

Det er samme størrelse som en sodavandsdåse.
Jeg ville ikke bruge andet end det.
Når jeg har åbnet dåsen har jeg hældt det i poser til små isterninger, så kan det holde sig…mener 6 uger i fryserne, ellers er det kun nogle dage på køl.
Kalle kunne jo ikke nå at drikke sådan en dåse ellers.

[QUOTE=Coon Danica;587512]Det er samme størrelse som en sodavandsdåse.
Jeg ville ikke bruge andet end det.
Når jeg har åbnet dåsen har jeg hældt det i poser til små isterninger, så kan det holde sig…mener 6 uger i fryserne, ellers er det kun nogle dage på køl.
Kalle kunne jo ikke nå at drikke sådan en dåse ellers.[/QUOTE]

Er det så fordi det er et spørgsmål om mærket?!
Nogle mener jo at det KUN et det og det mærke der kan bruges, selvom der er andre gode alternativer…

For derudover laver RC jo ganske udemærkede produkter…

Ja det er muligt at andre mærker også er gode, men dette her er jeg meget tilfreds med og så er det færdigblandet.
Pulveret kan være farligt til små killinger.

[QUOTE=Coon Danica;587527]Ja det er muligt at andre mærker også er gode, men dette her er jeg meget tilfreds med og så er det færdigblandet.
Pulveret kan være farligt til små killinger.[/QUOTE]

Jeg skal heller ikke bruge det til de små…
Det skal bruges som et tilskud til mormissen :slight_smile:

Der findes to størrelser dåser med flydende, og prisen som Lisbeth skriver er på den lille (vil jeg tro, da jeg gav lidt mere for den store) Pulveret kan jeg ikke huske prisen på, men der findes også et par forskellige størrelser.

RC´s er vist ok, jeg synes bare det stinker af majsmel, og får mine små selv valget ,så er det så afgjort KMR de foretrækker, og der protesterer jeg så heller ikke :slight_smile: Pulver ville jeg ikke give til helt små, chancen for at det klumper er for stor, eller også kan jeg bare ikke blande det optimalt…

Når jeg bruger KMR, bruger jeg helst de små KMR dåser, da der så ikke går helt så meget til spilde. Det er lidt dyrere - det lever jeg med.
Jeg bruger aldrig KMRpulver, da det kan være svært at røre helt ud - hvis ikke det bliver rørt helt ud, klumper det sammen nede i bunden af beholderen, man blander/rører i, og gør ingen nytte.

OM RC killingemælkeerstatning er godt, ved jeg ikke - jeg har ikke prøvet det.

Jeg vidste slet ikke at der var to størrelser, det har de ikke hos vores dyrlæge nemlig.
Hilsen lisbeth

[QUOTE=Lotte F;587510]
Jeg har hørt at Royal Canin også laver mælkeerstatningspulver…
Er det egentlig godt nok???
Det skal nemlig “bare” bruges som et tilskud til mormis…[/QUOTE]

Vi bruger 18 pct creme fraiche som tilskud til kattemødre. Det er billigere. Det er nemmere at få fat på. Og så er det ikke behandlet så hårdhændet som pulver og dåsemælk.

Det er også udmærket til killingerne, når de begynder at spise selv.

vh

Andreas

Jeg har hørt fra flere på et andet forum, at det fra RC skulle være rigtig fint som tilskud til missemor…

Så jeg smutter i dyrehandlen her i weekenden og køber en dåse af det :slight_smile:

Jeg synes at RC’s modermælkserstatning er helt okay, og kan SAGTENS bruges til missemor.
Da Pretty for flere år siden røg i kejsersnit og ikke selv kun passe hendes killinger i et par døgn, da brugte jeg modermælkserstatning fra RC. De små klarede det fint, de fik ikke dårlig mave, og det lykkes mig da at få en lille vægtøgning på dem via modermælkserstatningen.

Det lyder bare super :smiley:

[QUOTE=Lotte F;587530]Jeg skal heller ikke bruge det til de små…
Det skal bruges som et tilskud til mormissen :)[/QUOTE]

Til mor kan du sagtens bruge pulveret - og creme fraiche, hytteost, røræg, hakket oksekød, lødigt vådfoder og alt, hvad hun i øvrigt gider sætte tænderne i. :slight_smile:

Fantastisk…

Nå, men det her pulver…
Jeg købte en dåse RC mælkeerstatning i går…

Men hvor meget vil I mene jeg skal give hende af det i løbet af sådan en dag??? :gruble:
På dåsen er blandingsforholdet 10 ml pulver til 20 ml vand…
Hvis man lige tager med at fra kl. 7-15 er der ikke mulighed for at give hende :slight_smile:

Du stiller blot en skål med modermælkserstatning til hende lige inden du går og skifter den ud igen når du kommer hjem
Du kan også komme modermælkserstatning i vådfodret, men IKKE i det rå kød og giver du råt, skal der være nogle timer hvor hun så ikke får modermælkserstatning.

Hun får ikke råt kød…
Men alt det dåsemad og killingetørfoder hun kan spise :slight_smile:

Blande i dåsemaden siger du…
Jeg skal vel stadig blande pulveret med vand? Og så blande det med dåsemaden?

Ja :slight_smile: Men du kan lave en større blanding f.eks. om aftenen og så sætte halvdelen på køl til næste morgen.

Mht. mængde, så prøv dig frem - måske vil hun slet ikke have noget, måske vil hun have lidt og måske vil hun have meget. Det er svært for andre at vurdere, men du kan ikke “overdosere” :smiley:

Det var lige præcis DÉT jeg ønskede at høre :smiley: