Jeg er lidt nervøs, for Kalle har ikke rigtig ville spise i går og i dag og det ligner bestemt ikke ham.
Han er dejlig legesyg ligesom han plejer, måske han sover lidt mere end han plejer.
Han har tabt sig lidt også.
Han har heller ikke tynd mave, det er de fineste pøller som kommer
Jeg tilbyder ham alt muligt men der er ikke noget han har lyst til, kun to-tre mundfulde oksefars og så vil han ikke mere.
Skal lige sige at der er bestilt tid hos dyrlægen i eftermiddag, men måske nogen har gode råd inden da jeg er ked af den lille fyr er syg måske :?
Jeg har kigget ham i munden og den ser fin ud uden noget rødt.
Hilsen Lisbeth
Øv sikke da noget - håber snart Perlen grovæder igen.
Krydser fingre for ham, det bette myr.
[QUOTE=Eva;564537]Øv sikke da noget - håber snart Perlen grovæder igen.
Krydser fingre for ham, det bette myr.
[/QUOTE]
Tak Eva.
Ja han elskede jo mad…jeg kan slet ikke forstå det.
Vi kunne ikke få tid hos dyrlægen før efter kl.15 desværre.
Men heldigvis virker han da frisk, men noget galt må der jo være.
Ønsker det allerbedste for ham… og masser af fingre til Jer begge
Jeg håber det bedste for den lille fyr :trøste:
Mange -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser herfra også., at det ikke er noget slemt.
Det kan jo ikke går an , at den lille fyr har mistet appetiten…
en dugfrisk historie fra det virkelige liv:
Jeg havde over en periode undret mig over jeg nu og da fandt slim på gulvet - klart og lugtfrit … jeg studere katte - nogen tog jeg temperaturen på - havde en livmoderbetændelse i tankerne - men der var ingen feber.
en dag fandt jeg slimklatten i soveværelset hvor plejemor og killinger er - slimklat med elastik i, hmmm - jeg undredes jeg er så påpasselig med elastikker.
Først på denne uge var der slimklat fra plejemor igen - denne gang kunne jeg se det ikke var elastik - men en orm - hjææælp …
Killingerne har jeg været bekymret for, de var små (for små for alderen) med fede - ja, det tror jeg, de var fyldt med orm … Alle husets katte er nu behandlet - killingerne er blevet meget mere normale at se på - og den manglende appetit er kommet igen.
Her er fætteren der var skyld i det - så never say never - orm aldrig før set eller testet - men her er den:
Jaja, det er såmænd slet ikke så overraskende endda - og stadig årsagen til at vi her i huset rutinemæssigt ormebehandler De er der, de små skiderikker!
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;564578]Jaja, det er såmænd slet ikke så overraskende endda - og stadig årsagen til at vi her i huset rutinemæssigt ormebehandler De er der, de små skiderikker!
VH
Susanne[/QUOTE]
Du har ret - og jeg bøjer mig Dyrlægen kunne berette om flere og flere katte med orm …
Jeg behandler mormis mod orm halvvejs henne i drægtigheden, og så får killingerne også en tur mod orm, når de er gamle nok til det. Orm kan være skyld i mange mindre pæne ting. Desværre.
[QUOTE=Lis Dahlstrøm;564552]en dugfrisk historie fra det virkelige liv:
Jeg havde over en periode undret mig over jeg nu og da fandt slim på gulvet - klart og lugtfrit … jeg studere katte - nogen tog jeg temperaturen på - havde en livmoderbetændelse i tankerne - men der var ingen feber.
en dag fandt jeg slimklatten i soveværelset hvor plejemor og killinger er - slimklat med elastik i, hmmm - jeg undredes jeg er så påpasselig med elastikker.
Først på denne uge var der slimklat fra plejemor igen - denne gang kunne jeg se det ikke var elastik - men en orm - hjææælp …
Killingerne har jeg været bekymret for, de var små (for små for alderen) med fede - ja, det tror jeg, de var fyldt med orm … Alle husets katte er nu behandlet - killingerne er blevet meget mere normale at se på - og den manglende appetit er kommet igen.
Her er fætteren der var skyld i det - så never say never - orm aldrig før set eller testet - men her er den:[/QUOTE]
Uha den er væmmelig…
Jeg har nu ikke set hverken “elastikker” eller slimklatter, men har sagt til Tommy at han skal nævne det for dyrlægen.
Han er lige kørt derud nu.
[B]Håber ikke det er noget alvorligt med den lille Knaldperle
alt hvad jeg har, for at han snart er helt frisk igen og æder jer ud af huset
[/B]
for at Knaldperlen snart spiser jer ud af huset igen
Du har bare ikke at fejle noget som helst, Kalle Knaldperle…
Krydser for at det er noget harmløst der er skyld i en midlertidig appetitløshed.
Årh nej…krydser fingre for at den lille Knallert snart er på dupperne igen…venter spændt på opdatering når Tommy kommer hjem.
Tommy og Knaldperlen er lige kommet hjem.
Dyrlægen mente at det godt kunne være orm så Kalle har fået ormekur og to indsprøjtninger.
Den ene vist noget med noget appetitvækker :?..
Ved ikke lige hvad, har nemlig sendt Tommy af sted igen…for er det orm skal de andre da også behandles…mænd.:surrender1:
[QUOTE=Coon Danica;564595]Tommy og Knaldperlen er lige kommet hjem.
Dyrlægen mente at det godt kunne være orm så Kalle har fået ormekur og to indsprøjtninger.
Den ene vist noget med noget appetitvækker :?..
Ved ikke lige hvad, har nemlig sendt Tommy af sted igen…for er det orm skal de andre da også behandles…mænd.:surrender1:[/QUOTE]
Dejlig-dejlig besked, Lisbeth - så er han sikkert snart frisk igen
Og bær nu over med Tommy, han har jo været bekymret for Kalle Knaldperle - og mænd KAN altzå ikke tænke på to ting på én gang :engel2::engel2:
Jeg håber, det er orm, for så er det da til at gøre noget ved
Hvad sagde den lille Knaldperle til at komme på udflugt til dyrlægen?
Vil lige sige mine 7 uger gamle killinger hang lidt med klarinetten da vi ormebehandlende (3 dage med Panacur) - tror de havde rigtig mange orm.
De grovæder nu - virkelig grovæder …