Knap 2 uger gamle banditter

Det var meningen i først skulle se billeder i morgen, når de blev 2 uger, meeeen i skal altså lige se dem i dag også :tihi: (jeg elsker de små myr og bliver aldrig træt af at se på dem :hjerte: )

Først Baby Face - der bare slet ikke ville vise sit kønne ansigt :wehuu: Jeg er helt sikker nu på, at han er cinnamon.

Så Butterfingers. Jeg er sikker på han er chokolade (tabby) :wehuu:

Lille Lucky er kommmet godt med, som i kan se. Han er muligvis cinnamon tabby :wehuu:

Og til sidst Scarface, der i dagens anledning lige krattede sig i øjet. :wehuu:

Hvor er de nuttede :hjerte: kan godt forstå du ikke kan få nok af dem.
Det er egentlig utrolig nogle syle de har i poterne, stakkels misse mor :slight_smile:

Jeg har et spg om farve koden på dem. Hvis Baby Face er cinnamon bliver han så ensfarvet? for lige nu ser han jo tabby ud. Hvis ikk så har han jo sammen kode som Lucky der er cinnamon tabby men masket eller er der en kode der fortæller at Lucky er masket-tabby?

Dejlige misser, Anne :slight_smile:

Var det 4 drenge?

Det var da et ondskabsfuldt indlæg :venter:… hold fast hvor er de lækre, især Baby Face :wehuu:

Man bliver jo angrevet af INOMC :wink:

Tillykke med dem

De er bare super skønne…!!! Jeg glæder mig til at jeg skal op og nusse på dem… :smiley: Ihh… :smiley: :smiley:

Lille Lucky altså… Det var godt du klarede den. :inlove:

De er alle 4 tabby (begge OLH drengene er spottet og BAL drengene er uspec.) og ja jeg ved godt de har spidse klør. De skal klippes men kan ikke finde klipperen. Har ledt som en gal men lur mig om jeg ikke finder den, når jeg har købt en ny.

Lise jep. 4 drenge. Var det ikke noget med Meja skulle ha’ selskab?? :muhaha:

Sorry i får INOMC :ups: men ville bare vise dem frem.

Og Julia. Jeg glæder mig til du kommer og gramser mislinger :høhø:

Jeg tror at jeg glæder mig meeeeeeeeeeest… Hæhæ!!

[QUOTE=Anne Korsbakke;745232]De er alle 4 tabby (begge OLH drengene er spottet og BAL drengene er uspec.) og ja jeg ved godt de har spidse klør. De skal klippes men kan ikke finde klipperen. Har ledt som en gal men lur mig om jeg ikke finder den, når jeg har købt en ny.

Lise jep. 4 drenge. Var det ikke noget med Meja skulle ha’ selskab?? :muhaha:

Sorry i får INOMC :ups: men ville bare vise dem frem.

Og Julia. Jeg glæder mig til du kommer og gramser mislinger :høhø:[/QUOTE]

Okay så er forskellen mht masken bogstaverne, så har jeg også lært noget idag :slight_smile: Tak.
Klipper man klør på så små killinger? Det troede jeg faktisk ikke, men ja hvis du køber én ny så kommer den gamle helt sikkert frem, det er en naturlov sådan noget :tihi:

De er pragtfulde :hjerte: - og Lucky er da ikke ret meget bagefter mere. :ok:
Med de store ører, de allerede har nu, tør jeg slet ikke tænke på, hvordan de vil se ud om et par uger… :smiley:

[QUOTE=HeroldDesign;745248]Okay så er forskellen mht masken bogstaverne, så har jeg også lært noget idag :slight_smile: Tak.
Klipper man klør på så små killinger? Det troede jeg faktisk ikke, men ja hvis du køber én ny så kommer den gamle helt sikkert frem, det er en naturlov sådan noget :tihi:[/QUOTE]

Det er jo ikke samme race - selvom det i bund og grund ER samme race… :gruble: Dem med farve på hele kroppen er orientalere (og de kan være korthårede eller langhårede) EMS kode OSH/OLH. Dem med maske er (for de korthårede) siamesere (eller SIA) mens de langhårede maskede er balineser (BAL). Derudover fåes begge varianter som en bicolour udgave. Mette Mejdahl har et kuld med bicolour orientalere, og de hedder bare OSH og farve + 01, 02 eller 03. De maskede bicolour har så deres helt eget navn - nemlig seychellois (SYS for korthår og SYL for langhår). Lidt forvirrende for folk der ikke har sat sig ind i det, men jeg syns det er vældig nemt (og det syns alle siam/ori opdrætterne også :tihi:

Jo jeg klipper dem af hensyn til mormissen og så længe de er så små bruger jeg en 3-i-1’er, da jeg er så bange for at bruge en klosaks til dem. Nibber bare det yderste af

Finn… Lille Lucky Luciano vejede i går 163 gram, og selvom der er lidt vej op til de 3 andre brødre, så klarer han sig faktisk formidabel. Er også helt vildt glad :thumbup:

[QUOTE=Anne Korsbakke;745232]
Lise jep. 4 drenge. Var det ikke noget med Meja skulle ha’ selskab?? :muhaha:[/QUOTE]

Skal der være en beholder, eller skulle det have været en pige så?

Har faktisk overvejet kat nr 2, da vi tror det vil være godt for hende med lidt selskab og forhåbentlig en anden der nogle gange kan gå først når det hele er lidt farligt - men Jacob vil gerne have en norsk skovkat, så hvis du kan få dem til at ligne sådan en, så …

[QUOTE=Lise H;745404]Skal der være en beholder, eller skulle det have været en pige så?

Har faktisk overvejet kat nr 2, da vi tror det vil være godt for hende med lidt selskab og forhåbentlig en anden der nogle gange kan gå først når det hele er lidt farligt - men Jacob vil gerne have en norsk skovkat, så hvis du kan få dem til at ligne sådan en, så …[/QUOTE]

Jeg ville egentlig ha’ beholdt en pige, men nu ser jeg lige de 2 maskede an. Regner med at beholde en af dem, men ved ikke om det skal være Butterfingers eller Lucky

Hvor er de søde…Glæder mig til at se dem når de bliver lidt ældre også…og se deres STORE ører!

Manner de er lækre!! :wehuu:
Rigtige babyer :hjerte:

De farver der…

Jeg er nu stadig ikke sikker… synes de der poter ser chokolade ud… hvordan ser trædepuderne ud?
Mine cinna killinger har meget lysere poter - næsten lyserøde!

Lille Lucky ligner min Whiskey - som er en chokolade SYS:

Nå men uanset, så bliver det spændende at følge deres udvikling :slight_smile:

/Mette

Hvis Lucky er chokolade, er han godtnok MEGET lys chokolade. I og med far er choko og mor er cinna kan de MAX blive choko, og da Butterfingers er meget mørkere end Lucky, tror jeg nærmere på det…

Og så lige et billede af en anden cinny baby fra næsten samme linje. Ej okay faktisk 2 (og det er dem til højre)

Jeg hælder mere og mere til at Baby Face er cinnamon… (pst. en af de cinnamon babyer udviklede sig senere til Sir Arthur “Bad Ass”, bor hos Barky og er meget tydelig cinnamon i dag.

Nååårh :slight_smile:

[QUOTE=Mette Mejdahl;745474]Manner de er lækre!! :wehuu:
Rigtige babyer :hjerte:

De farver der…

Jeg er nu stadig ikke sikker… synes de der poter ser chokolade ud… hvordan ser trædepuderne ud?
Mine cinna killinger har meget lysere poter - næsten lyserøde!

Lille Lucky ligner min Whiskey - som er en chokolade SYS:

Nå men uanset, så bliver det spændende at følge deres udvikling :slight_smile:

/Mette[/QUOTE]

Jeg synes så Lucky er mere brun end Whiskey, der mere er … sort i det. Jeg synes ikke de har samme farve - i al fald ikke på de to billeder :slight_smile: Men bedårende er de, det er da helt sikkert.

Hmm balinesere er nu fine. Næsten som rigtige katte :wink:

(nej det er pjat selvfølgelig. Jo mere jeg ser til den der hippie-variant, jo bedre synes jeg om den!)

[QUOTE=FinnFrode;745251]De er pragtfulde :hjerte: - og Lucky er da ikke ret meget bagefter mere. :ok:
Med de store ører, de allerede har nu, tør jeg slet ikke tænke på, hvordan de vil se ud om et par uger… :D[/QUOTE]

LOL Jeg er miljøskadet. Jeg måtte scrolle op igen, for jeg havde ikke lagt mærke til nogle store ører :tihi: - og jeg synes stadig ikke de er specielt store :wink: Men de bliver det forhåbentlig!

Prøv at sammenligne med de Meekocoons 2-ugers killinger#1) - og deres ører er, som hos de fleste ikke-orientalske racer. Så du er vist miljøskadet. :slight_smile:

:wehuu::wehuu: Arj hvor er de dejlige Anne, sikke skønne billeder af dem :wehuu: