Knaselyde når de spiser?

Så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål! Mine søde killinger er blevet steriliseret i dag og de klarede det rigtig fint! De har sovet en masse og havde overraskende stor apetit efter operationen. De fik både tørfoder og vådfoder, men når den ene killing spiser laver hun en knaselyd som jeg aldrig har hørt før (også når hun kun spiser vådfoder). Det lyder som om hun spiser sten, eller som om 2 knogler gnider som op af hinanden.

Jeg ringede til dyrlægen, som bad mig sende en video. Hun skrev tilbage at hun aldrig har hørt noget lign. og at hvis det ikke går over i morgen, kan jeg komme ind med killingen. Det gør jeg så. Men har i prøvet det før? Hun lavede også lyden lige efter en lur. Hun satte sig op og lavede lyde, som om hun tygger på et eller andet. Jeg har prøvet at kigge i munden på hende, men jeg kan ikke se noget.

Her er et link til videon (jeg vil også tilføje at de ikke plejer at dele en stor tallerken når de spiser. De har hver deres foderskål, men de var til vask og de var meget sultne) :blush:

https://wetransfer.com/downloads/324bd266f6f132155c3118524f85afac20210225140406/0b29a1

Det betyder ikke noget :slight_smile: Det er en helt almindelig lyd for nogle katte. Jeg har også haft flere, der kan få vådfoder til at knase :slight_smile: Jeg tænker det er en slags “skæren tænder”, som nogle af dem gør i en periode. Jeg har aldrig oplevet, at de ikke på et tidspunkt stopper med det igen. No worries :slight_smile:
VH
Susanne

2 Synes om

Tusind tak! Det er en stor lettelse, jeg var bange for at hun tygede kinden. Men mærkeligt at dyrlægen ikke havde hørt om det før… :woozy_face:

Dyrlæger ser ikke særligt mange helt almindelige ting; de ser mest syge dyr :slight_smile: Så de kan ikke altid genkende helt almindelige ting - mange af dem har heller aldrig set en helt almindelig fødsel, for de ser mest dem med problemer :slight_smile:
VH
Susanne

Det giver god mening, jeg syntes nu den knaselyd var meget høj, samtidig med at katten vaklede efter bedøvelse, så jeg troede den var helt gal :sweat_smile:

Jeg havde på et tidspunkt en kat, hvor jeg kunne høre præcis hvor mange stykker tørfoder hun spiste pr. gang. Et stykke ind i mund, tyggetyggetygge. Pause. Ny stykke, tyggetyggetygge, o.s.v. Lidt voldsomt at høre på, men jeg vænnede mig til det. :grin:

1 Synes om

De første gange vi oplevede det troede vi også killingerne var alvorligt syge. Det lyder skrækkelig og jeg krummer tæer hver gang.
syntes dog kun vi oplever et ved killinger og som Susanne skriver, så er de vokset fra det.

1 Synes om

Ja det lyder meget voldsomt, jeg er glad for jeg ikke er den eneste som blev bekymret. Dejligt at høre de vokser fra det :smiling_face_with_three_hearts:

Mine killinger er lige blevet snittet. Den lille pige knasede tænder helt vildt, de andre gjorde ikke. Så ja helt normalt :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Tak :blush:

Mine killinger spiser også af samme tallerken - det er det intet som helst galt i, ingen grund til at undskylde eller forklare :wink:

Jeg har også af og til haft sådan en tænderknaser, det lyder voldsomt men ja, som andre også skriver, ikke noget unormalt

1 Synes om

Når så mange skriver det får jeg mere ro i maven, tak :smiling_face_with_three_hearts:

og netop derfor spørg endelig. Vi har alle ting vi er usikre på og ja hvis svaret ikke lige kan søges frem i arkivet her på siden, så spørg. Det er den eneste måde vi kan blive klogere på.

2 Synes om

Også helt normalt ved tandskifte hos halvstore killinger

2 Synes om

Mine plejer at dele en tallerken når de spiser, killinger som voksne :slight_smile: Jeg sørger så dog for altid at hælde så meget op at ingen er bekymrede over at “gå fra bordet”, for der er altid mad nok til at alle kan blive mætte :slight_smile:

2 Synes om

Tak for tippet :smile: