Knirke vil ikke spise

Som overskriften siger, så vil Knirke ikke spise. Hun rører ikke det vådfoder (eller opblødt tørkost, godbidder, rå eller kogt kylling) hun får tilbudt. Jeg ved ikke præcis, hvor længe det er, hun ikke har spist, for jeg ved jo ikke om det er hende eller killingerne, der har spist tørfoder i løbet af natten. Nu sidder vi så i isolation efter dyrlægens ordre (godt nok sammen med killingerne, men det er fordi de gerne vil være herude og de må komme og gå som det passer dem), fordi hun hverken må få vand eller mad indtil i morgen tidlig, ligesom der skal holdes øje med om hun kaster mere op og hvordan det går med bakken. Hun har kastet op et par gange, bare væske med lidt skum på. Hvis hun stadig ikke vil spise i morgen tidlig, skal hun så til dyrlæge.

Hurra og glædelig jul siger jeg bare :blegne:

Hvorfor må hun ikke få vand??? Det er da vigtigt at hun ikke dehydrere?

Han sagde, at det er fordi hendes maveslimhinde skal have fred. Sikkert fordi hun har kastet væske op et par gange i dag. Hun kan dog i øvrigt sagtens lokkes til at lege, så hun er i det mindste rimeligt frisk. Jeg håber bare sådan, at hun faktisk spiser noget i morgen tidlig. Ud over at det er synd for Knirke, hvis hun skal til at være syg, så tror jeg min pengepung bliver klar til barmhjertig aflivning, hvis hun skal til at til dyrlæge i julelukkeperioden :blegne:

Ja, og jeg forstår det med maden… Men det med væsken giver for mig ikke mening, og er modsat det jeg synes dyrlægerne plejer at sige :slight_smile:

Jeg forstår slet ikke at hun ikke må få væske.
Vores Bandit som vi lige har mistet…vi tog af sted til dyrlæge hver dag for at få dem til at give ham ekstra væske…det MÅ de altså ikke mangle.

Jeg fandt en anden tråd herinde, hvor der stod, at hvis de kaster op af vandet dehydrerer de mere, end hvis de ikke har vand overhovedet. Jeg går ud fra det er derfor?

Hvis vandet fremprovokerer yderligere opkast, vil katten dehydrere endnu mere ved at drikke - på den vis at den vil kaste mere op end den indtager.

Så det er et korrekt råd fra dyrlægen, vil jeg mene :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1003480]Hvis vandet fremprovokerer yderligere opkast, vil katten dehydrere endnu mere ved at drikke - på den vis at den vil kaste mere op end den indtager.

Så det er et korrekt råd fra dyrlægen, vil jeg mene :)[/QUOTE]

Ah ok. Det har jeg så bare ikke oplevet ved mine, så den tanke har jeg ikke haft…

Heller ikke jeg…men, det var så heller ikke opkast der var problemet her.

Det kan jo være svært at vurdere.

Min dyrlæge plejer at sige man bør starte med at tage alt fra dem - efter et par timer prøver man så at give vand, hvis katten kaster op igen tager man vandet væk - ellers kan man lade det stå.

Jeg er ked af at høre, at Knirke ikke har det godt - eller i hvert fald at hun ikke vil spise og kaster op, for det er jo altid noget, at humøret ikke helt har forladt hende.

Monstro, det er killingerne, der har bragt en lille bacille med sig? Det er ikke ualmindeligt, at katte bliver syge, når der kommer nye katte til, i hvert fald. Jeg håber, det går over af sig selv. For Knirkes skyld, selvfølgelig, og så du ikke bliver flået af helligdagsgebyrer :kryds:

Krydser alt hvad krydses kan for at knirke ikke er syg.

Mange tak, her bliver der også krydset og håbet. Vil så nødig at min smukke kat bliver syg :brist: Tror I det ville være en idé at prøve at give hende en smule vand senere og se, hvordan det går? Hun har drukket siden sidst hun kastede op, og der er så vidt jeg ved ikke kommet mere. Har det ikke helt godt med at hun ikke må have noget overhovedet. Hun gik så søgende omkring lige før :frowning:

Hvor mange gange har hun kastet op?

God bedring :kryds:

Der var klatter tre steder, ud over det har jeg ikke set noget. Men hun vil stadig ikke spise, kun have lidt at drikke, så nu skal vi ud på Dyrehospitalet kl 10:45 :frowning:

Øv også :frowning: Men det er i det mindste et godt sted at komme hen med hende.

Hvis ikke du ved det, så har Dyrehospitalet en ordning, så man kan afdrage sine regninger, hvis de overstiger 2000. Det kan det jo desværre hurtigt komme til med sådan et helligdagstillæg, hvis der også skal gøre noget med katten. Måske skal hun bare have noget kvalmestillende. Men held og lykke med hende :kryds:

Jeg ved det godt, og jeg er bange for det bliver nødvendigt suk Problemet er lige så meget de to taxature der også bliver nødvendige, fordi busserne passer sammen af sur mås, når de kører søndagskøreplan. Jeg har prøvet at spørge på facebook, både på min egen status og i KG-gruppen, om der er nogen med bil der har mulighed for at hjælpe mod et honorar af benzinpenge, evig taknemmelighed og evt. et stykke af min sjæl, men det er chancen jo nok desværre ikke så stor for lige i dag. Hvorfor skal dyr altid blive syge når det er allerdyrest og mest besværligt at komme til dyrlægen med dem? :frowning:

Som jeg har skrevet til dig på Kattegale på Facebook, så tegn en Falck kæledyrs forsikring , det koster 312 kr årligt og så kan du altid komme afsted og hjem igen, lige så mange gang der er brug for det … Det er Sim-sim der har fortalt mig om det … og det er guld værd, når man ikke har bil.

Håber at Knirke har det godt og at det ikke er noget alvorligt!

Go Jul !

Jeg er rigtig glad for mit Falck kæledyrs-abonnement…det koster 270 kr årligt…og dét er 1 tur ud, og ½ af vejen hjem
til Dyrehospitalet, så er det “tjent” hjem igen.
Med et sådant abonnement, kommer du gratis ud og hjem…:slight_smile:
Jeg har forsikret kattene i Dyrekassen…så får man 10 % på Falck.

Det lyder bare så meget af det Haley og mine andre havde. Det havde nær kostet Haley livet. Syntes godt nok jeg høre om mange katte med det.