Knurrer jeres katte?

Hermie har det med at knurrer.
Det er ikke en hvæsen lyd, men det lyder virkelig somom hun knurrer.

Når naboens katte slåes uden for. Og vi kan hører det.
Så vågner hun på til dåd, og knurrer. Farer hen til vinduet og sidder og knurrer.
Også løber hun lidt frem og tilbage, fra vindue til dør, til dør igen. Også går der lidt før hun falder til ro.

Oplever i også at jeres kat knurrer?

Her kan de da godt knurre af hinanden hvis der opstår lidt uvenskab.

De kan også godt somme tider gøre det når de sidder og kigger ud af vinduet, regner med at det måske er en fremmed kat de så ser.:slight_smile:

Men vi har Josephine som knurrer frygteligt og hele tiden mens hun spiser råt kød…kun når det er råt kød.

Det lyder ganske forfærdeligt og hun bliver ved til hun ikke kan spise mere, og det tager altså lidt tid at gnave sig gennem et kyllinglår :høhø: samtidig med at man brummer og knurrer helt vildt…ingen andre så meget som tænker på at få bare et lille slik på hendes kød :høhø:
Hilsen Lisbeth

Zutti knurrer af bilerne, der kører ned i parkeringskælderen. DET har han ikke givet lov til… :regler:

Ja Tip er især den, der knurrer, hvis han blir utryg. De andre knurrer aldrig, når jeg er hjemme, men derfor kan de jo godt finde på det, tror jeg

silke gør det når det banker på døren - især hvis hun lige ligger og blivet kælet for.
først knurre hun og så står den store og farlige perserkat og ser ond ud, og mens jeg så går ud og åbner drøner hun op ovenpå indtil hun har set om det er nogen hun kan lide.

skiltet i vinduet “vorsicht kampfkatze” er der kun for at advare evt indtrængende :tihi:

[QUOTE=Bodil;554080]silke gør det når det banker på døren - især hvis hun lige ligger og blivet kælet for.
først knurre hun og så står den store og farlige perserkat og ser ond ud, og mens jeg så går ud og åbner drøner hun op ovenpå indtil hun har set om det er nogen hun kan lide.

skiltet i vinduet “vorsicht kampfkatze” er der kun for at advare evt indtrængende :tihi:[/QUOTE]

Så er det ikke kun mig der har kampkat lyder det som om :tihi::tihi:

Jeg har Akilah der knurrer når der er nogen på fortorvet, det er nemlig hendes fortorv :dokdok:

Jep - Mary knurrer hvis hun hører/ser noget uden for, det gør Vinnie i øvrigt også. Baby stor-knurrer, når der serveres lækkert, så ALLE holder sig fra fadet til hun er færdig - man er vel eneste fertile kræ i flokken, og dermed overhoved (hvis man spø’r hende, i hvert fald …). Og ellers kan de knurre af hinanden, når de oppe at toppes.

Det gør Nimbus også, hvis der er noget, der ikke passer ham. Han kan nærmest lyde som en stor hund.

[QUOTE=Ann R;554075]Zutti knurrer af bilerne, der kører ned i parkeringskælderen. DET har han ikke givet lov til… :regler:[/QUOTE]:klapper:
Det kan være, at der er lidt P-vagt over ham Zutti.

Egentlig sjovt, for jeg tænkte netop på at oprette en tråd om min nye vagt"hund". For Anabell er begyndt at knurre hver gang hun kan høre lågen udenfor bliver åbnet. Jeg er flad af grin hver gang, for den bette kat kan da ikke skræmme nogen væk

Chili har jeg aldrig hørt knurre, hun nøjes med at hvæse, hvis hun er ved at tabe en ‘slås-kamp’ (også/især når hun selv har startet den)

Charley knurrer, når han han har favorit legetøjet, eller når han har stjålet noget, eller når der kommer nogen. Han kan også finde på det, når han hører en bil på gårdspladsen (vores egne gæster). Ofte løber han ud og sætter sig på øverste trin på kælder-trappen, bare lige for at være på den sikre side, hvis der skulle ske noget:høhø:

Han er nemlig en tøsedreng

Hehe tak for jeres svar:)

Når misserne leger sammen/slåes. Så er det helt andre lyder der kommer hvis Hermie får nok.

Men slåes nabokattene så skal politikatten Hermie altså nok lige fortælle dem en ting eller to.
Fare rundt med store runde øjne og knurrer. Jeg synes altså at det er tosset:) De skører kræ :smiley:

Endnu engang tak for jeres dejlige svar:)

Her er det kun killinger der spiser råt der knurrer, men det gør de altså også temmelig overbevisende :lol: Ellers er det ikke noget der gøres i her, fugle og andre katte får allerhøjest en gnækken med på vejen, når de formaster sig til at benytte sig af vores have :wink:

Af mine 4 er det kun min tøs, der er en knurrer. Men hun kan så også knurre af ALT, hvad der ikke lige passer hende. Det sjoveste var den gang hun sad i vindueskarmen og Søren gik forbi vinduet udenfor. Hun lyder som en arrig hund! Hun knurrer også af drengene og i weekenden hvor hun blev sur på mig…

Greven på vagtpatrulje:

:slight_smile:

Ann - det er da et FEDT udsigtsted!!
Mine ville da aldrig flytte sig derfra, hvis vi havde sådan et vindue!

[QUOTE=Lone;554113]Ann - det er da et FEDT udsigtsted!!
Mine ville da aldrig flytte sig derfra, hvis vi havde sådan et vindue![/QUOTE]
Hehe… vi har 5 af den slags store gulv-til-loft vinduer og døre i stuen, faktisk er det meste af vores ydervæg af glas - og de sidder alligevel helst i soveværelsesvinduet - der er helt almindelligt :dokdok:

Ja Angel knurrer helt tosset når Zigsa (hunden) kommer for tæt på. Hun kan også finde på at dele øretæver ud. De andre har ikke noget imod Zigsa, selvom hun godt kan være ret provokerende.

Marianne

Gråmis og Olga knurrer når der er fremmede katte udenfor indhegningen.
Gråmis knurrer også når skraldemanden kommer mandag morgen, og hun lyder altså som en stor farlig hund :tihi:

Jeg har aldrig hørt Niggi knurre, men de to andre ved godt hvor tænd-knappen sidder.

Devi knurrer når hun føler sig truet af de to blå - og det kan jeg sådan set godt forstå, hun er trods alt den mindste i flokken størrelsesmæssigt.

Junior knurrer hvis nogen skulle opholde sig lidt for længe udenfor min fordør uden at ringe på, han bryder sig ikke om folk i opgangen, måske fordi stemmerne runger derude. Om sommeren er jeg heller aldrig i tvivl om hvornår naboerne har vinduespudser for så står kræet ude på altanen og knurrer af den stakkels mand på hans lange stige :tihi:

Kenya knurrer, når der serveres kyller. Først springer hun op og nærmest flår dem ud af hånden på mig, og så vogter hun over den hun spiser, mens hun knurrer frygtindgydende for at være helt sikker på, at ingen af de andre tør nærme sig hendes bytte.
Hun er yngstekatten, men når det kommer til kyller, bliver hun et frådende monster, og de andre katte holder sig helst på afstand.