Knus, Hilsen og KH?

Tænker I over, hvad I skriver, når I slutter en SMS eller en mail eller et indlæg?

Jeg skriver tit knus og KH og i dag kom jeg til at skrive det lidt malplaceret synes jeg - til en mandling ven. Han er sikkert ligeglad, men bagefter tænkte jeg “Øv der skulle stå MVH ikke Knus”… Men den var sendt…:tihi:

Nu sker der ikke noget ved det, for manden er buddhistisk lama og min rare lærermester, som jeg kender godt, men jeg synes stadigvæk, at der er en forskel for mig, som jeg forsøger at holde. Men nogle gange så går vanen bare ind og skriver knus og kram og KH til folk, som jeg kun er på “MVH” med af forskellige årsager.

Kender I det?:ups: Det her svarer til at kontakte sin præst og skrive KNUS HELLE til sidst -høhø My god- pinligt. OG det er bestemt ikke første gang jeg gør det. Sidst var til min chef - KRAM Helle…
:tihi:

Det gav ingen lønstigning…:tihi:

Ja…jeg tænker altid over, hvad jeg skriver.

Da det ikke er ligegyldigt for mig. :slight_smile:

Jeg skriver aldrig nogle af ovenstående ting pr. automatik.

Mvh og kh plejer at blive efterfulgt af et navn, og såfremt personen man skriver til har mit nummer tastet ind i telefonbogen, så står der automatisk at beskeden er fra mig. Så jeg skriver kun mvh eller hilsen Annie, hvis jeg skal skrive til en person som jeg er i tvivl om har mit nummer i forvejen.

Kram eller knus skriver jeg kun til dem der selv skriver det til mig.

Den til min chef var nok en af de mere flove…

Kære XXXX
Jeg glemte at sige, at jeg møder senere i dag pga aftenvagt. Vi ses klokken 11
Kram Helle

SUK!

Eller den gang jeg skrev til en venindes kæreste, fordi jeg skulle mødes med dem begge og de ikke kunne finde om til mig. Så ringede de fra hans mobil, og jeg - tanketorsk - svarede retur på en sms til ham (dvs dem, men det fremgik jo ikke)

Hejsa
Når der står afkørsel 35, så skal I fra på den, og sp følge bla bla bla. Jeg bor i et hvidt hus og glæder mig enormt til selskab

Stort knus
Helle

:slight_smile:

MY GOOOOD! Heldigvis er det en god veninde!

Min KH til lamaen er ikke så slem som Knus og Kram - der er en klar gradsforskel, synes jeg. Nu blir jeg helt lettet over, at jeg kun skrev KH haha

Den volder også mig lidt kvaler.
Jeg bruger :slight_smile: en del.
Vh er meget tørt for mig. Så har man ihvertfald ikke sagt for meget!
Og knus/kram er lidt for meget for mig ‘til daglig brug’. Det bruger jeg kun, hvis der skal trøstes/bakkes op eller lignende.
I al formløsheden er der jo alligevel en slags spilleregler, et sæt formaliteter. Hvis knus/kram er blevet en formalitet, så er skredet for stort IMHO

Jeg bruger ‘‘knuser, kram, MVH’’. Jeg vælger ud fra indholdet i tekst, mail eller hvad det nu er og hvad der passer bedst.

Jeg skriver som regl knus, til langt de fleste.
Men til højre instanser er det Venlig Hilsen.

jeg tænker osse tit over hvad jeg skriver og tit og ofte er jeg i tvivl om hvda jeg skal skrive til sidst, som regel ender det med kram,knus el bearhug.
jeg syntes det at skrive kh er lidt for personligt

Jeg skriver som regel knus eller kærlig hilsen.
Jeg skrev en mail til min sagsbehandler, hvor jeg brokkede mig over nogen ting og uden at tænke skrev jeg bare Knus Elin til slut. Det hjalp heller ikke, min pension gik ikke hurtigere igennem, tvært om, de smed min sag væk:)
Knus Elin

Tænker over det, men skriver som regel kun mvh. hvis det er til en mere upersonlig ting, som en kundeservice-henvendelse, ens bankrådgiver eller andet i den stil ellers bruger jeg gerne mange hilsner fra- synes ikke det lyder så koldt som mvh.
Knus fra bruger jeg til nære venner og kærlig hilsen ( og evt. tanker ) bruger jeg gerne til bedsteforældrene, der er oppe i årene.

jeg skriver altid knus, kram eller lign - jeg tænker ikke så meget over til hvem, for jeg synes bestemt alle fortjener et knus…

selv kunderne får da en knus med selv om jeg kun får en venlig hilsen…

lige hvad det angår, der synes jeg ikke der er nogen der fortjener mindre… jeg skal godt nok være knotten hvis man kun får en venlig hilsen

Synes nu også at det kommer lidt an på, hvem og hvad det drejer sig om. Jeg kunne aldrig drømme om at skrive i f.eks. børnenes kontaktbog: Blanca var ikke i skole i går pga. bla bla… Knus Cia. :tihi:

Jeg afslutter som regel med “/Mette”

Det er kun til pers. jeg kender lidt bedre eller har et godt forhold til jeg skriver “knus” eller “Kh” (hvilket jeg bruger meget sjældent).

Til arbejdsmæssige relationer eller til offentlige ting, skriver jeg som oftest “Venlig hilsen”

Men klart er /Mette min foretrukne - det er hvad man får ud af at bo sammen med en Datalog :slight_smile:

/Mette

Alt efter hvem jeg skriver sammen med bruger jeg:

Vh, kh, og så bruger jeg kram og ikke KNUS, og hvis det ikke skal være kram så bruger jeg Hej fra Mie :slight_smile:

Det er morsomt med de der udgange - vi bruger dem ikke engang ens:-)

Knus og kram, bruger jeg kun til meget tætte relationer.

Venlig Hilsen, til alle andre.

Det er det samme med kære og hej.

Jeg skriver “Knus” til de fleste :smiley: Hvem har ikke brug for et knus :wehuu: -kramer

:):slight_smile:

Jeg skriver stort set altid knus & tanker

:inlove:

Men…

Nu hvor man er vant til alle de dejlige smileys herinde så MANGLER jeg altså lidt krydderi på mine sms’er, som f.eks :

-what :ok: :klapper: :tak: :hjerte: :flag:

[quote=Therese;209967]:):slight_smile:

BJeg skriver stort set altid knus & tanker[/B]

BMen…[/B]

BNu hvor man er vant til alle de dejlige smileys herinde så MANGLER jeg altså lidt krydderi på mine sms’er, som f.eks :[/B]

-what :ok: :klapper: :tak: :hjerte: :flag:[/quote]

sådan nogle ka du da sagtens lægge ind i din telefon hvis den har smilies i forvejen:):stuck_out_tongue: og det kommer selvfølgelig osse an på hvilken mobil du har.
den ka jo osse være fra metusalems tid:klapper:

[quote=Johnny;209978]sådan nogle ka du da sagtens lægge ind i din telefon hvis den har smilies i forvejen:):stuck_out_tongue: og det kommer selvfølgelig osse an på hvilken mobil du har.
den ka jo osse være fra metusalems tid:klapper:[/quote]

:uha::uha:

SAY WHAT ???

Min fon har ikke smileys… tror jeg… -høhø

det er en Nokia - og den er vel en 7-8-9 år gammel…

:fløjte: